Godkända fuxar standardstora
Skulle vilja (om det inte strider mot reglerna här) ha en lista över ALLA godkända fuxhingstar av standardmodell som INTE är släkt med Rockall eller som har honom längre bak än tre led.
De jag har just nu i huvudet är följande
- Love spring RS 298 (ok skimmel men född fux)
- Charley v.d Provencialeweg RS 257
- Hamras Kelzo RS 546
- Center RS 322
- Oskar RS 433
- Titol RS 241
- Toy RS 346
- Kyllemos Karon RS 416
- Kölnäs Camillo
Sen har jag slut på hingstar… Nämn fler snälla… Rockall lösa

Rosenhagas Lyric RS 484
#1 Stort tack! Den där visste jag inte ens fanns… Supertack
Kom själv på Dirk v.d Achterdijk RS 312

Brandij v.d. Hoorn
Bravo v. Spuitjesdom
finns många sök webstamboken på RSnr (typ 200-550) gå in på fuxarna
#4 så smart… =) Tackar

Varsegod 
#6 Fast nu måste jag kolla vilka som inte har Rockall =( =)
- Senateur v.d Veldstraat
- Aron
- Fridhems Algot
- Skäpperöds Jason
- Magic's Fritz
- Utrol
Camillo finns inte i Sverige längre. Honom skickade vi till Finland för 1½ år sedan.
Clibberswik Beacher har inte Rockall i sig vad jag vet. Inte på nära håll i alla fall. Han är dock rödskäck.
#8 Aron är han i avel? Han visades inte 2003 ?? Inte Fritz heller väl?
#9 Just det ja, lite väl långt åka…

Aron är ur avel
Hingstar de senaste åren som gått igenom
Karmin, Legal och Liberty (sista är väl dock såld till finland)
#10 Fritz verkar inte i avel vad jag vet.
#12 Karmin har Rockall längre bak… så helst inte..

#14 Tänkte 3 led

Bara en stilla undran… varför denna lista?
#15 Förstod det… =)
#16 Jag letar hingst…. Vill inte ha Rockall och tänkte kanske jag glömt nån hingst, vilket jag uppenbarligen gjort också
#10, 12 o 13 - det stod inget om att de skulle vara i avel… 
Jag kikade lite i webstamboken, det fanns ganska många fler hingstar som saknar Rockall-inslag.
Röd grundfärg har du också hos t.ex Röding och Ekstrands Hiawatha, utan Rockallinslag. Att de blivit lite fläckiga faller väl under samma bila som att Love Spring blev lite vit med åren…
#16 och du gav mej just en till. James Herriot saknar väl Rockall?
#19 Nop, det gjorde han inte =(
#18 nä det var kanske luddigt… men givetvis menar jag i avel. Har ju själv nämt både titol och love så gärna de som "bara" har rött… oavsett färg nu
Anna… jag väntar ju på din hingst ska bli godkänd… eller är den valack nu?
#22 - han är fortfarande hingst, men jag kommer kastrera honom. Jag är övertygad om att han har en bättre framtid som barnponny än som avelshingst - han ÄLSKAR barn. 
(om du inte är snabb och köper honom, för att ge honom chansen
)
#23 Aha nä köpa ska jag inte… har ju just sålt hästar =) Jag har en hingst hemma som är gudafin men han är svart… =(

Fireball v.St Polderzicht RS 485 är utan GR

#19 Det rinner Rockall blod i James Herriots ådror, men det upptäckte du ju själv. Annars är det en "rackarns vacker hingst" med ett travsteg som gör en lyrisk
Kyllemos Oliver har väl inte honom i stammen en trevlig hingst är det också
När någon för ett antal årsedan ville ha en sådan lista fick jag ihop en ansenlig mängd hingstar. Om det ska vara fritt de första tre leden.
Jag gör en Love och nämner min rödhåriga skimmel
Lysol RS 477 under denna kategori
Veritas odium paretFörvånad

#24 jag har ju en fux vi kan ju byta 

Fridhems Kim RS 373
#28 Ja just det, Lysol… Fast det ligger Rockall längre bak om jag inte minns fel men det är längre bak det =) Nån chans att du flyttar längre ner… inte det nähä 
#29 du tror jag byter honom mot min fina svarting? Aldrig! Får vänta några år och se. Fast efter betet i år vet man aldrig, då är ju din fuxige med min svarting =)
#30 Just det, jag har sett honom som mini men han är ju liten standard…

svarade för snabbt… "INTE släkt med Rockall" stod det 
#32 Du får gärna ge mej ett tips ändå, om det är en hingst som är sådär superduper kanske jag får se mellan fingrarna =) Pm…

Donar v d Molenweg och Aramis har vi ju här i Skåne.

#31 Jo han är ju 92cm så en mellan är han :)

Vet inte om ni redan nämt. Men Willfred som gick igenom på grevagården är väl Rockall fri?
#38 Ja Wilfred v.d. Zandhoeve är Rockall fri, kommer att passa bra till mina Flis döttrar. Wilfred är 96cm.