Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 838 ggr
Hanna-D
0

God morgon 2009-04-22

God morgon

Så trött att det svider i ögonen! Blir ingen sömn heller för veterinären kommer och vaccinerar stona som ska föla kl 9. Skönt att få det gjort dock.

Hoppas ni får en trevlig dag!

zettan
0

God morgon

Igår kom killarna hem Skrattande. Bastic har blivit en stor kille och inte så liten. Så nu kan man kanske inte kalla han Basseliten längre Flört. Stona styla för honom och han blev alldeles till sig. Så nu står han på sin kulle och kikar ut över stona. Idag börjar hans träning lite smått. Komma in och äta lite mat mm. Hans kompis Yari verkar hur mysig som helst så även han ska få komma in för lite pyssel i eftermiddag.

Ha en bra dag alla

monzun
0

Gomorgon.

Ska väcka sonen å sen åka till dagis och jobb. Har ingen som helst lust att jobba idag heller men vad gör man då.

Skulle vilja vara hemma och ha sovmorgon och sedan bara göra det som faller mig in, ex pyssla med pojkarna.

[Croneld]
0

#0 Jasså dina ston ska föla kl.9.00? Hi hi…Flört
Först läste jag så, det var ganska roligt, vad bra annars att ha veterinären ute när du vet när de ska föla, ganska enkelt.

Nu går pållarna och noppar det lilla gräset som kommer upp, men de äter fortafarande hö med full aptit. Jag är ganska mör i kroppen efter en veckas stoplnedslagning för en ny vinterhage. Det gäller att smida medans marken är mjuk. Det blir polarband, för jag har en som tar sig igenom vid första bästa tillfälle, och jag vill kunna sova lugnt och inte behöva få samtal till arbetet.

Ha en bra dag, arbete är det som gäller här!

sanne
0

God Morgon

har lite semester idag, har massaor att göra ! vi ska på information på mellanstadiet idag då äldsta sonen snart börjar där, jösses va tiden går fort.. usch..

ska möblera om i lite hagar idag och sätta lite nya staket, alla våra betäckningsplaner för i år blev lite upp o ner vända igår, då vi kommer att få hem en Svenskuppfödd, godkänd hingst på station i år !!!! en fux med mkt god stam, gud va spännande det ska bli, men vi måste ju använda honom på våra egna oxå ! ja ja angenämt problem..

nu ska jag väcka barnen o sen sätta lite fart tror jag allt.

ha en bra dag !

polgara
0

God förmiddag!!!

Idag är det mulet här men ändå uppehåll. Ska snart iväg till stallet o fixa hästarna o sen börjar jag jobba kl 15.

Idag har jag fått en lägenhet så nu flyttar jag 1/6, ska bli så skönt.

Ha en bra dag allihop!!!

Hanna-D
0