god morgon 23 April
God morgon
Fåglarna kvittrar och de känns som om de kommer bli en underbar dag till
. I går började hingsträningen lite smått. Dom fick stå inne några timmar och äta kraftfoder och hösilage. Så hade vi lite träning i stallgången. Dom var mkt duktiga. Så idag fortsätter jag ta av päls på dom. För dom fäller som sjutton.
Ska även försäka hinna med och ta hand om stona idag. Men först väntar jobbet
Ha en bra dag alla
Godmorgon !
Här sitter man och äter frukost , ska strax till jobbet.
Puzz fäller som sjutton, men annars ser hon riktigt fin ut.
Ser fram emot att få hämta hem min nya lilla sen efter betäckningar av dem.
Nu ska jag snabba mig på så jag inte kommer försent.
Ha en riktigt bra dag , det ska ju bli hyffsat väder idag upp till +12 grader runt Sthlm
God morgon!
Det är frost ute och verkar bli en kanondag här, härligt!
Ska nog fortsätta krattningen och hämta spån idag.Funderar på om jag ska flytta ankorna till deras sommarhage med damm, tror det blir uppskattat.
Nu ska jag gå ut o ta ut pållarna i stallet.

God morgon!!!
Här skiner solen för fullt, ser ut att bli en riktigt fin dag.
Har inte mkt planerat för dagen men lite hästgöra blir det allt
Ha en bra dag i solen allihop!!!
God morgon!
Frostig morgon men solen verkar vara på G, härligt!
Idag ska jag tvätta av grisiga brunst rumpor (skitkul
!) och åka till hööks för lite shopping. Sen ska jag kratta klart i trädgården så det blir fint.
I morgon ska vi titta på hus, är så nervös redan!
Ha en bra dag!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

god morgon varmt väder här idag med . Ska jobba idag och sen kommer hovslagarn och tar alla hingstarna så att jag kan köra iväg de som ska på betet på lördag.

God morgon!
Vi har strålande sol idag igen, men nu kan jag snart tänka mig ett rejält skyfall… här är såååå torrt och dammigt. Skulle behöva dela av sommarhagen, men det går ju inte att få ner en stolpe där, stenhårt i marken.
I kväll ska vi titta på gård. Vet inte om jag VILL flytta, men det hade varit himla skönt med eget stall… stallet på detta stället är nästan för lyxigt också haha, med spolspilta (varm/kallvatten), sadelkammare med tvättmaskin och dusch
6 stor-hästboxar med dörrar ut till hage - enkelt att ha lösdrift om man vill. Jaja, vi får se om vi fastnar för det…. är rädd att det är lite lite mark till, men man får väl kolla om det finns att arrendera mer.
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/388868
Bild från Helsingborg när jag gick till jobbet i morse - vår stad är så fin på morgonkvisten!

#6 Kan aldrig bli för lyxigt när det gäller stall *S* Spolspilta är ju hur bra som helst , det vill ju jag ha här så ofta som vi spolar av våra hästar som tränar hela tiden ;-)

#7 hehe nä det är sant
men där är fortfarande knappt 1 ha mark… ja vi får kolla och se hur det känns - vill ju egentligen inte lämna Viken…
Där är en gård till salu i Viken med, men det är ett dödsbo och där är lite strul för arvtagarna kan inte komma överrens. Men mäklaren ska ringa oss om allt ordnar upp sig. Där är 11 ha
mark ända ner till Öresund!

God förmiddag!
Har varit ute hos hästarna och gått en skön promenad med vovven. Vilket underbart väder, det är redan rejält varmt!
Jag ska göra en enkelnatt. Ska ta en släng med dammsugaren bara, sedan blir det elvakaffe i trädgården och njuta av det vackra vädret resten av dagen. =O)
Ha en riktigt härlig dag alla!

God förmiddag!
Har matat och släppt ut ston och fölis. Har ochså tagit min dagliga sittning inne i hagen. Fölis kommer fram direkt nu och ska mysa. Det är så underbart. Fint väder och varma vindar. Otroligt att det ska bli 25 grader i helgen!!! Jag längtar!
Ha en bra dag!
#4 Ska ni flytta?
#11 ja, hyr bara litet nu och vi söker större hus med eget stall. Är såå nervös! Stannar dock i området…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#12 Håller tummarna för er!

#8 Får vi väl hoppas att ni kan få det då ;-)