Kastrering.
Har två hingstar som ska kastreras. När börjar det bli för sent pga värmen och flugorna? Någon som vet..
Det är dessa bägge två ovetandes stackare…
Min veterinär vill inte kastrera från maj till september
Gör det nu skulle jag vilja säga…

japp, håller med!

i nödfall går det väl i maj oxå men sen är det nog försent!
Beror ju lite på var i landet man bor oxå…….
Söderut är det nog bra att ta dom bums, här i Boråstrakten har vi fortfarande runt 0 grader på natten, så här finns inga flygfän ännu. min veterinär sade maj ut när jag hörde sist…. Men det borde ju vara lite väderberoende.
Sämsta peioden är juli-augusti pga rötmånaden, och infektionsrisk.
Ok, ska ringa vet imorgon och höra, ska ändå ha ut vet till vaccinationer.
#4 Jag bor i Skåne.

3% vi har ju redan flygfä men jag tror att om du gör det NU ska det inte vara problem. Jag ska själv kastrera i veckan (veterinären alltså)

oj det lät fel ursäkta!!
Men ni fattade va? :)
Jag har sådant beslutsångest om jag ska göra det nu eller i höst. Jag skulle ju ev visatden svarta (han har stam) för att se om det är något att spara….men samtidigt är det en massa jobb med hingst
#7 hi hihi, det var tur för veterinären,hihihi

#8 Men är han inte till besvär och beteer sej illa så varför inte visa honom?
#9 Nä än är han inte till besvär. Han är rätt trevlig att ha med att göra, än. Han blir ju 2 nu i Maj. Men det är ju det att jag har inget intresse av att visa för då får jag leja bort det och jag känner inte något direkt som visar shettisar.
Sedan är det ju lättare med valacker för de kan ju gå ihop med mina ston.
#10 är det inget hingstämne skulle jag skära på en gång så är chansen större att han verkligen kan gå med stona utan problem
Har för mig att bla du tyckte jag skulle visa honom, om jag inte har helt fel för mig 
Här är bilder på honom men inte de bästa…
Å en till….

Att få igenom en hingst är ju inte lätt. Själv är jag av den åsikten att de får ett nog så bra liv som valacker, så mina har kastrerats tidigt. Men har man intresse av att spara så skall man förstås göra det.
#14 Hade kulorna varit nere tidigare så hade de varit kastrerade för länge sedan, men de har inte kommit förrän nu. De ska "bara" vara körhästar när de är inkörda.
Du kan väl hänga med mig till Norra Åsum i juni o visa honom…ska ha med Keso då också..
#13 aha, är det hingsten efter Äppelbo Leo tycker jag du ska spara och visa för han såg himla trevlig ut
#16 Vill du visa honom? Har du tid får du gärna komma och kolla in honom…
#17 Ja, visst är det den gangster
Jag tycker han ser ut att ha så himla korta framben och just nu ser han hemsk ut för de håller ju påatt bita varandra, då skulle jag nästan ha de delade så han inte blir mer biten..
#18 Du får smörja in honom med något så att polaren inte biter. Själv kör jag med MJ salva
Jag smörjer honom med No Bite Cream och det har hjälpt men den andra drummlen hittar nya ställen att bita i
.
Vad ska man träna på inför en utställning?
jo men jag kan komma bortom eller stanna till när jag hämtat Tindra ngn dag..
Gå i grimma grimskaft (träns 2år uppåt?)och kunna springa på kommando, stå still vid uppställning..
Gå i grimma kan han rätt skapligt även om han vill gå lite bakom, springa har vi inte tränat på
och att ställa upp sig kan han om och när han vill och är på humör…
Jag mejlar dig om telefon nummer och så kan vi se om det passar en dag 
japp gör så!
Har skickat 
Ny bild på Milllimeter. Han ser lite skabbig ut pga att han kompis nafsar han så det är ny päls son växt ut.
#25 vad biten han blivit!!! stackarn..
ja, han ser inte klok ut. Jag började smörja honom med No Bite Cream och det har hjälpt som tur är.
vad skönt!