Kobie
Återgen har veterinären varit här, denna gång vår ordinarie. Han gav lilla Kobie kalkinjektioner som hon klarade att få. Ska också massera,lyfta och sjukgymnastisera henne. Allt hopp är inte ute hon fick tre dygn på sig. Det känns faktiskt lite ljusare och lättare efter detta.
Åhh Helen, NU känner jag mig lite hoppfull för Kobies och Er del. Vi håller kontakt/hopp/tummar att utgången blir positiv.
Kram/Agnetha
Oj, så jobbigt ni har det
Det är så hemskt när djuren inte är ok. Hoppas verkligen att hon blir bra snart. Jag håller tummarna hårt!
*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

Håller tummarna för Kobie och er allihop!
Hua vad jobbigt! Hoppas det löser sig, håller tummar och tår för det!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Håller tummarna att hon blir bra.
Vi hade en kviga som en gång blev liggande efter kalvning och gav henne "alternativmedicin" och efter ett par timmar så började hon röra sig och ville upp.

Håller tummarna för er
styrke kramar
Ge inte upp. Hoppas Ni får henne att stå.

Hopper är ju uppe lite nu aif när hon har stått upp lite själv och med stöd.
& att hon faktiskt vill är ju skönt :)
Hoppas hon står upp och tuggar imon när vi kommer ut 
#8 Vad härligt att höra!
Fortsätter att hålla tummarna för henne!
*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***
Håller tummarna för er!
Håller alla tummar för er!

Ge inte upp och ge henne mer än 3 dagar .
Som sagt våran Marielle kunde inte hålla ihop bakbenen efter en vädligt komplicerad fölning och hon fick också ha hjälp .
Vi var iväg hos veterinären och de tyckte väl att hon skulle få 1 månad på sig och annars skulle hon avlivas, men eftersom det hände lite andra saker så fick Majsan gå kvar hemma på betet och hon gick bredbent och travade hon såg det ut som om hon skulle fläka sig , men hon var pigg och glad och åt bra.
Sen rätt vad det var ca 6-7 månader efter så reste hon upp sig och jag visade henne på utställning nästan ett år efter detta hände och där fick hon 41 poäng för första gången , hon har även blivit inkörd och riden .
Så låt det ta tid och så länge hon äter och är pigg så hade jag gett henne mer tid.
Har goda nyheter ang Kobie dag fick vi upp henne och hon stod upp för egen maskin ca 1 timme. Svullnaden har gått ner och musklerna är mjukare. Vi ser tiden an med lite mer hoppfullhet. Tyvärr har en annan häst på gården drabbats av sjukdom så vi har haft veterinärbesök även idag.
Hoppas att hon repar sig!! :-)

#13 vilken häst då? va e de som hänt?