Ang. vagn till shettis
Hej
Skall köpa en vagn till min shettis (94cm). Funderar på en Roslagsvagn. Är det någon som har en sådan och kan skriva något om hur den är, kvalité osv.
Har hört av någon att de är klena i konstruktionen och lätt går sönder, stämmer det?
Har även funderingar på Drive Outs vagn ponnytuff, någon som har den?
Vagnen jag köper skall ha svängel, fjädring, gärna lätt att kliva in ur, klara av att köra även i naturen (åkrar osv.), lätt att spänna för m.m
Vore jättetacksam för råd inför mitt vagnsköp.
Charlotta
Jag har en Roslagsvagn och är supernöjd. Har haft den i tre år nu och att den skulle vara klen har jag inte märkt av.

#1: Vilka fina benlindor Epus har! 
#2 Tack! Inte för att han behöver dem men jag måste ju få en anledning att använda dem 
Tycker Roslagsvagnen är lite klen och hård i sätet.Drive out eller NHS-vagnen är nog bättre tror jag.

Har en äldre modell av roslagsvagn och det som är bra med den är att man kommer upp en bit men jag tycker faktiskt att den är både tung och lite klumpig! Den är inte skön att åka med på ojämn mark och är allt lite skramlig…men som sagt det finns ju nyare modeller som kanske är lite bättre!? Vad är NHS- vagnen för något?
#4 Tyckte också att den var hård tills jag fick en kuskkil.
Hej
Oj, vilka fina ekipage !
Själv tänkte jag eventuellt köpa en Roslagsvagn comfort, stoppat säte med luftgummihjul. Tror att luftgummihjul blir lite mjukare. Det som gör att jag tycker roslagsvagn också verkar bra är att den skall ju gå att plocka isär och frakta utan att ta så stor plats.
Men, Eventuellt skall jag åka och titta på Drive out då jag bor ca.5 mil ifrån dem.
Det är så svårt detta med vagn när man inte har möjlighet att prova, sedan är det ju ganska så mycket pengar man skall ut med så man vill vara säker.
Tack snälla för era svar samt fina bilder.
Charlotta
NHS-vagnen hittar du på hemsidan http://home.swipnet.se/westerdal/nhs_sulkyn.htm
Den är kanonskön o köra med!
Jag har Roslagsvagn. Den är robust i alla tre diciplinerna. Jag är jättenöjd med den. Modellen jag har är från 2001. Väger 55 kilo. Det är bra att man som kusk kommer upp i rygghöjd med ponnyn, då är en kuskkil till fördel. Om en vagn skramlar kan det vara svängeln som tar i när man svänger. Då kan man flytta ut svängeln ett par cm.

Hm… får väl ta och kika på svängeln, tack för tipset!
NHS-vagnen verkar ju bara finnas från B-ponny och uppåt? Lite stort förstås åt min lilla herre med sina 97 cm och sen var den ju ännu lite tyngre…

Roslagsvagnen har ett nytt säte nu för tiden har jag för mig så det är vaderat men det blir nog lite dyraare med det men annars kan man ha en kuskkil till så blir allt bra:D