Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 453 ggr
Cattis
0

God morgon 2006-11-16

Morron!

Vad skall ni pyssla med idag då?

Själv har jag kompletteringar att göra för att ansöka om att komma in på ett par kurser i vår. En ruskig massa papper man skall skicka in som jag inte har haft vidare bra koll på. Men, nu har jag grävt fram alla gamla betyg jag någonsin fått. :-)

Tre barn hemma, varav två som är sjuka. De får åka med till stallet hur som helst. Sen skall vi vara hemma och ligga på soffan o dricka varmt hela dagen.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Charlotte-J
0

Ska till tandläkaren idag, hmFundersam Men det blir ett smärtfritt besök då det bara ska göras ett salivtest idag.

I och med det tidiga tandläkarbesöket så har yngsta dottern sovit hos farmor och ska tillbringa hela dagen där. Det betyder att jag är helt själv idag och kan pyssla och fixa bäst jag vill. Malin ska också komma så då kan vi få en hel del gjort i stallet och med hästarna, skönt.

Amor vincit omnia Kyss

Midlingur
0

Godmorgon,

Ska på mentorsträff idag och senare ikväll så ska jag passa barn. En helt vanlig dag med andra ord, bara att jag är ovanligt trött.

cinna
0

Go'morron

Dricker morgonkopp kaffe vid tangentbordet i väntan på att tjejerna ska äta upp sin frukost. Sen är det skola och dagis för dem och stallet för mig. Jobbar em idag. Formligen ÄLSKAR torsdagar - inte - möter nattjobbande maken i dörren på kvällen när jag kommer hem, konversationen brukar vara:

- Hej, har allt gått bra idag med barnen?

- Ja, din mat står i kylen, syns imorgonkväll. Hejdå

- Hejdå, kör försiktigt…

Sen står man där - övergiven - med två jättetrötta barn…

Annette
0

Jag skall snart åka till jobbet, skall få i mig lite frukost och hänga upp en tvätt först. Skall kratta löv och göra lite andra höstliga arbeten, får väl ta med en bra CD-bok att lyssna på. Ibland kommer det en katt och hälsar på vid det församlinghemmet jag skall till idag. Det är den största katt jag någonsin sett, långhårig ocg i gott hull. Han bor i närheten och är ute på promenad. När man jobbar ensam är det riktigt trevligt när han kommer på besök.

I eftermiddag är det först vårt eget stall, sedan Cecilias ridlektion på ridskolan.

AnnaLundin
0

Morrn morrn!

Jag ska ta tag i att fixa den demonterbara dragkroken på vår nya bil, för den går inte att sätta ihop :/

Sen är det som vanligt, att försöka överleva dagen…

Har, för övrigt, börjat leta efter kurser som det kan finnas plats på till våren, precis som Cattis!

Annette
0

Överleva dagen! Förvånad Det lät allvarligt.

kacka
0

Det ser inte ut som min sambo har hängt upp tvätten så det får jag väl göra… dammsuga nedervåningen (som vanligt)… mocka, utfodra… ja bara "vanliga" saker tror jag… kanske lägga in räkningar för betalning med…

VeronicaP
0

Morrn morrn , ska snart köra sonen till dagis och sen till jobbet , hoppas hoppas det inte regnar idag så vi kan vara ute och jobba färdigt med hagen..

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Till skolan som vanligt och idag har jag kollat noga på schemat så jag inte ska behöva stressa dit en timme tidigare än vi börjar. Försöka plugga och packa ikväll. Börjar bli förkyld och det har jag verkligen inte tid med nu.

AusaBausa
0

Hej

en extra dag hemma då minstingen är sjuk…har förmodligen öroninflammation..haft det ngr ggr nu…ska strax till doktorn o kolla henne.

Körde ungarna till skolan så slipper vi gå upp så tidigt..bussen går 7.15 o de börjar 7.50 och det tar högst 10 min dit…släppte ut pållarna o sen hem till kaffet…. videofilm(ända sättet o få henne lugn ett tag, när hon är sjuk)

annars..plocka iordning(känns som det ända man gör för ingen annan bryr sig mer än jag),laga mat, stallsysslor etc.

Pyttis
0

God morgon!

Efter hästutsläpp mockning + allt annat runt hästarna på morgonkvisten så blev det lite frukost. Nu har jag fällt 3 aspar och dragit in i hagen och det är alltid lika uppskattat. Hästarna gnager, släpar, lyfter, hoppövar mm på stammarna.Glad Det är kul att titta på, vilken uppfinningsrikedom de har med träden!Flört Speciellt lilla 3-åringen, full av "upptåg"! Men nu har de göra ett tag.

Sedan är det "uppställning" på af för något slag av "up to date"Fundersam

Rose-Marie
0

God morgon!

Har just skjutsat ungarna till dagmamma så nu har jag 3 timmar helt för mig själv.
Ska snart halka ner till hästarna. Är så j***a trött på detta väder. Det bara regnar och regnar och den lilla snö vi fick är nu bara glansis.
Gillar torsdagar då min sambo kommer hem från Norge då.
Ibland undrar man varför man har hästar, hund, katt, kanin när sambon jobbar borta i veckorna och sen har man 2 småbarn som tär på krafterna.

Ja, tiden går ju fort i alla fall.

Linnah
0

Morrn! Har precis tagit mig till jobbet, det är en jävla sjå att ta sig någonstans när man måste gå i slowmotion. Det är ett helt projekt att få på sig brallor! Men det är mycket bättre redan idag åtminstone. Och det är rätt trevligt att ha en ursäkt för att bli servad. ;)

Sasser
0

Godmiddag!

Jag har slutat min LIA-dag tidigt i dag. Innan jag började kl 8 har jag hunnit med stallet och hästarna, kört bilen på service, fått iväg barn till skola och dagmamma och tagit mig en uppfriskande promenad hem från praktikplatsen i spöregn:( Nu skall jag sätta mig ner och skriva ihop gårkvällens styrelsemöte på protokollet……:( för att sedan hämta hem barn igen…..i spöregn….jag hatar detta väder.

Skiner solen ngn stans i vårat avlånga land????????

Annette
0

#14. Ingen sol i Väring åtminstone. Är hemma på lunch och för att hämta en grep. Det går ju inte att lasta löv med bara händerna. Men det är varmt ute, det är ju bra med tanke på elräkningen.

AusaBausa
0

jag är ledsen o säga det till dig#14 men vi har otroligt vackert väder just i dag. Solen skiner o 10plus… men har regnat här också de andra dagarna… fint bara för man är hemma med sjukt barn…Skrikandes.

ingrid
0

god middag,dagens föreläsningar avslutade, dags för mat och långpromenader med hundarna. Glad att det inte regnar börjar tröttna på att svabba golv och torka hundar.

Sasser
0

#16 Passa på att njuta av det, förstår dom som blir deppade av höst/vinterrusket!!!

thira
0

God middag……suck, vilken bottendag.Ledsen Ska till vårdcentralen med min grabb som blev överfallen i skolan igår och har ont i rygg o nacke. Håller på och bråkar med skolan om vad dom täner göra åt den som hoppade på honom (en kille som borde ha personlig assistent med sig hela tiden innan han skadar någon allvarligt). Blää!!

Annette
0

#19. Hoppas det löser sig med grabben. Vår son hade samma problem med en annan elev för några år sedan. Jag fick bli riktigt arg innan skolan tog tag i det och skaffade en assistent.

Milla
0

#19 håller tummarna för att din son inte är så allvarligt skadad, usch det där med att bråka med skolan är inget skoj.

Godmiddag förresten!

Vi har sol och riktigt skönt ute. Ska sätta mig en stund i hagen och bara mysa och försöka få Nougat lite mer tam, hon är en blyg liten tjej.

Får jag hjälp av döttrarna så ska jag passa på att mäta unghingstarna,är så nyfiken på hur stora dom har blivit.

Sen får jag väl ta itu med tvätten, skura golv och damsuga blääääää eller så "glömmer man bort tiden där ute i hagen"

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

Vilken dag vi har i dag alltså sol och det har säkert varit 15+ grader ute. Idag på jobbet så körde jag Isak och Imperator ute de var skitduktiga …

thira
0

#20 och #21 Tack för era uppmuntrande ord!

Imorgon ska vi träffa kontaktlärare och elevvårdsassistent, men har inget större hopp om att dom kommer att fixa det här.

Milla
0

#23 det är hemskt,men försök att inte tappa modet. Om du orkar så stå på dig och gör din röst hörd.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Charlotte-Aveback
0

#19: Usch, vad jobbigt för din son!

Vid mötet i morgon bör du påpeka din sons juridiska rättigheter till "trygghet på arbetsplatsen" - detta är något som ofta glöms bort men som gäller även för elever i skolan. Stå på dig!

Hanna-D
0

God kväll!

Har hunnit rida, fodra och mocka efter jobbet för att sedan sjunka ner här - är så trött! Måste vara vädret… För sjuk vill jag INTE vara.

#0 & 5 Vad ska ni söka för kurser? *försöker bli inspirerad* Flört

kacka
0

hm… funderar på om det GÅR att få tag på F. Jedenius då han INTE har telefontid…

[Anna-N]
0

God Kväll!

Här är det kanontrist. Det har regnat hela dagen så det är isgata överallt. Fick sanda hela stallplanen nu innan hästarna kunde gå in. Det hade gått att åka skridskor med råge….Pust!