Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 305 ggr
Rose-Marie
0

Fodervärdsfrågor

Jag är fodervärd åt en minivalack. Visst kan jag visa han på utställningar ändå?? Men hur blir det med hästägarförsäkran som man ska skriva på vid utställningsplatsen, ska jag skriva under då?
Läste nånstans att det är alltid registrerad ägare som får katalogen hemskickad, jag får alltså ingen??

Vad gäller om inte ägaren är medlem i SSS?? Måste jag då betala dubbla avgifter vid anmälan fast jag är medlem??

Ja det blev många frågor på en gång. Hoppas nån kan svara.

Annette
0

I år anmälde jag ett sto som jag har till låns till utställning. Jag är medlem i SSS, men inte ägaren, det räckte då i alla fall. Jag skrev att jag var utställare och fodervärd. Om jag minns rätt skickades katalogen hem till ägaren, men är inte helt säker på det.

Cattis
0

Skall försöka svara.

Du kan visa ponny du är fodervärd till. Då du anmäler så ange tydligt att du är fodervärd och att det är du som skall betala och få katalogen. Det är inte helt ovanligt alls, så vi skickar ofta kataloger till andra än ägaren.

Hästägarförsökran skrivs under av ägare eller dess ombud = du.

Det räcker nog absolut att du är medlem. En fodervärd är ju en tillfällig "ägare", så då räcker det att du och inte ägaren är medlem.

Fick jag med allt?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Rose-Marie
0

Tack så mycket, då vet jag att allt är "lugnt"!!!