hur väljer ni hingst?
Hur tänker Ni när Ni ska välja hingst till Era ston? Går Ni bara efter exteriör? Bara stam? Både och?
Hur viktiga är rärelsemönstret hos den hingst Ni väljer? Vill Ni se hingsten i rörelse (skritt och trav) innan Ni bestämmer Er?
När Ni kollar på stammen, vad kollar Ni? Vad vill Ni ha till just Ert sto?
Hur många led bakåt tycker Ni att det är OK att samma namn dyker upp både på stoet och hingstens sida?
Skulle Ni välja hingst som är linjeavlad på en ponny, som även finns med i stoets stam?
Hur många ggr är det OK att se samma namn i en ponnys stam oavsett hur lång tid tillbaka det handlar om?
Vad, mer utförligt kollar Ni exteriört? Förutom att den har svansen bak och nosen fram
Detaljerade beskrivningar vad Ni vill ha och vad Ni inte vill ha i hingstens stam och exteriör.

Jag kollar mkt på stammen, vill ha en stabil stam med godförärvning. Vill att hingsten o stoet ska komplettera varandra. bra Ben är viktigt och sen vill jag absolut ha bra rörelser, något jag tycker man glömmer bort ibland.
sen vill jag helst ha hingstar runt metern, något under el över, men inte för stora.
viss linje avel kan förekomma om det inte ligger för nära i stammen, o att man vet vad man ger sig in på,
svårt att sätta allt på print men ungefär så..