God Morgon 2009 04 29
god morgon
idag ska bli en varm o solig dag ! men det hade ju inte gjort något om vi fick lite regn, annars kommer väl betena torka i år igen..
ikväll kommer nya hingsten hem, det ska bli jätte spännande ! till helgen blir det att möblera om i hagarna så hingstarna inte ser varandra o springer av sig allt för mkt..
nu ska man till jobbet ett par timmar o sen blir det hästpyssel, fick tag på en mirakel skrapa i går på utförsäljningen, för hela 15 kronor ! så den ska testas på lilla beauty idag.
ha en bra dag :)

God morgon
Här vaknade man med rejäl huvudvärk. Men jag kan inte stanna hemma idag. Utan de är bara bita i de sura äpplet och bege sig till jobbet.
Efter jobbet väntar hästpyssel för hela slanten
ha en bra dag alla
God morgon!
Vaknade 5 av att jag frös då ena katt*** kissade i sängen precis innan säng gående och täcket ligger i tvätten och jag fick ta en fleecefilt ist. Inte kul
.
Var ut till stallet 5.30 och jagade 2 rymlingar, så de står inne nu tills vi kan fixa tråden.
Ska strax iväg till nyköping m bilen, ska lagas ett par saker, billigt och fint! NOT!!
Nåja, vädret är ok.
Ha en bra dag!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Godmorgon !
Idag är man ledig så härligt, ska fixa lite hemma . Men sen blir det stallet och fixa för hela slanten.
Vädret är underbart, fast som Sanne sa att lite regn kanske inte skulle skada , de kan få regna på natten och vara fint på dagen
.
Nu ska jag sätta fart och få barnen till skolan.
Ha en riktigt bra dag

God morgon!
Igår kväll kl 22,35 kom Gardenias efterlängtade föl! Ett brunt (chokladfärgat
) stoföl. Hon reste sig redan efter tio minuter och har varit pigg och glad sedan dess. Jag är lättad att allt gick bra även om jag tvingades hjälpa till och dra för att hon skulle komma ut. Hemsidan kommer att uppdateras med bilder ikväll www.shetlandsponny.eu
Hoppas alla får en bra dag!
Jag kommer att spendera en stor del av dagen nere i stallet 

#4: Åh, vad härligt! Grattis! Skönt att allt gick bra! 
God morgon
Stallet klart, ska snart åka till jobbet, ska hålla i en utbildning i dag, flera grupper vilket innebär 12 timmars arbetspass, kul! Hade helst varit hemma i det fina vädret.
#4 Grattis, äntligen!
Ha en bra dag!

#4 Stort grattis!
#6 Fina vädret?
Har du flyttat? Där jag bor är det mulet o kallt…
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#4 Grattis! Härligt när allt går bra.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

# 4. Lägg av så avundsjuk jag blir!! GRATTIS!!!!
Här är vädret underbart, var nere och tittade till hingstarna på betet nu på morgonen. Vi släppte dem igår och nu låg alla och jäste.
Disa ville inte gå ut på kvällen igår efter att ha ätit sin kvällsmat, så hon fick bli inne inatt. Det märks att det är nära med hennes fölning nu.

#4 Grattis till önskefölis!
#4 Grattis!!

God morgon . Ännu en dag med fint väder och varmt.
Det får gärna komma lite regn nu på natten så det inte blir som förra året där höt torkade på rot och betet slutade växa.
Aldrig är man nöjd. ;-)
Idag är det jobb som gäller och sen möte på skolan.

#5 - 11 Tusen TACK!! Ja, hon är verkligen en efterlängtad "önskefölis".
Sonja, jag tror hon är lite av din "önskefölis" också
Hoppas Disas fölning går bra!
Har precis varit nere vid stallet och börjat bygga en provisorisk hage, så de slipper gå i snö och lera första tiden. Hagen blir kanske inte så stor, men den är torr och det finns gräs (!).

#13 Grattis till sto fölet det glömde jag ju skriva :-)

#14 Hihi, Tack 

#4 GRATTIS Elisabeth! Du vet väl att hennes namne blev World Champion för nåt år sedan? http://www.lonhult.com/ föddes i lilla Höganäs 
I kväll kommer hovslagaren.
Och Hälleluja har satt juver…???!!! Beräknad till 5 juli… men den kommer kanske tidigare. Ingen förändring på Arizette - så hon är nog tom ändå. Ingen ordning på mina ston i år…

#16 Tack Sara! Nä, det visste jag inte. Hoppas namnet för tur med sig ;) Det passar i alla fall verkligen bra på denna lilla tjej med tanke på hennes historia :)
Grattis till fölis.
Här i dalarna regnar det lite smått, välbehövligt, hoppas det kommer mycket så det går att gödsla lite på de gamla lindorna.
Ha en bra dag alla.
#4 GRATTIS till ett efterlängtat föl
.
Jag har också fått föl, igår kväll.. fast inte hemma hos mig…
Jag hade bokat magen på Dalsgårds Estelle och betäckning med fina Uron v.d Römer. Estelle fick sent igår kväll ett svart STOFÖL och jag är överlycklig.. precis som Yvonne på Dalsgårds. Fina Estelle, tänk att hon fick ett stoföl till MIG
.

#19: Wow! Vilken kombination! Stort grattis till en liten stjärna! 

#18 Tack :)
#19 Tack och grattis själv till ditt föl :) Spännande kombination!
4# o 19 grattis!!!

#17 ja, hon kommer bli en stjärna 
#19 grattis till dig med! Tror att det där också är en blivande stjärna 

#19 Grattis till stofölet :-)
#4, #19 : Grattis till era föl! :-)

God kväll!
Efter en stressig dag på jobbet. Visar mitt sto att det är dags. Vaxproppar o dyl. Ska strax åka upp för att övervaka.
Hon är beräknad till idag 29 april, så vi får se när det blir.
Grattis alla andra till era föl

#26 Berätta hur det går sen, spännande!
/Cattis

Grattis till fölisarna som kommit.
Själv släpptes mina 2 sista ston till hingst idag.

Nyss hemkommen från stallet.
Det blev ett rödskäck sto e: Kärlinghults Orkan u: PI`s Gwen
Hon ska heta PI`s Aqua.
Stoet fick foderstrups förstoppning men det var lugnt när jag åkte. Bilder kommer imorgon.
Tack igen, Marie
#29 Stort Grattis till önskefölet Pernilla!!
Amor vincit omnia 

#29 Stort Grattis till det lilla fölet :-)

#29 Vilken flax, vad himla roligt att det blev full pott! Grattis igen!
/Cattis

Grattis Pernilla !

#29: Grattis Pernilla! Skönt att allt gick bra till slut!
Grattis till er alla ! för era små föl.

Grattis till fölisarna
#29 Grattis till fölis! Fina Orkan pappa igen, härligt.

#4: Gratulerar till fölet! Lagom till den norrländska våren kommer är det dags för dig att börja sova inomhus igen!
#29: Grattis! Vad fint att allt förlöpte väl!

Ännu fler föl ser jag nu att det var!
#19 Grattis till dig och grattis till Stuteri Dalsgård!

#29 Grattis Pernilla! Inte alls avis!
#7 Bara på halvtid men det var fint väder här hemma också.
#19 Grattis!
#29 Grattis Pernilla!