Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 515 ggr
alvasens
0

God morgon 17/11-06

Har nyss satt ut hästarna, och ska nu åka till mitt arbete.Det regnar och vi har isgata i hagarna och nin backe ner till stora vägen är rena rama rodelbanan, får väl försöka hålla tungan rätt i mun så man inte hamnar i diket. Ha en bra dag alla.

Annette
0

Pappa sköter morgonsysslorna som utfodring och utsläpp. Jag åker till stallet i eftermiddag och gör resten samt lite plock och pyssel med de små liven.

Skall iväg och jobba om en stund. Vaknade med ont i halsen, frågan är om jag har feber också. Jag brukar nästan aldrig vara sjuk, så hoppas det är något snabbt övergående.

Sasser
0

Godmorgon May och allihopa!

Här har hästarna fått sitt, nu skall ungarna iväg till skolan. Själv är jag ledig idag och minstingen oxå.

Vi skall handla mat idag (krafft, havre, betfor…) så jag tror vi tar  och shoppar loss på Kupolen (köpcentrum) i Borlänge i samma veva.

Här är det GRÅTT, REGNIGT och SVINHALT så jag lovar jag kommer ALDRIG mera att gnälla över att det SNÖAR!

[Anna-N]
0

God morgon!

Här har hästarna fått frukost inne. Vågar inte släppa ut dem i mörkret innan jag sett hur hagarna ser ut. Det är isgata! men en hel del har försvunnit i natt. Det är +7 grader så snart är nog all snö också borta. Mörkt, trist o lerigt är väl vad som väntar.

Hoppas alla får en bra dag!

Milla
0

Godmorgon idag verkar det bli en sån där kall dag men det gör inte så mycket då jag kommer att fara runt på olika ställen hela dagen………………Det är ju fredag så det blir jobb, apotek, veckohandla, hämta ensilage och sen pussa lite på hästarna.

Går runt här och är snuvig och det verkar varken bli bättre eller sämre, annars är livet helt ok.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

Jag skall tillbringa dagen med ytterligare 20 liter varmt te och alvedon. Har feber och jag kan icke hantera feber. Jag feberfrossar och yrar varvat med plötsliga energikickar då jag orkar engagera mig så pass att jag hamnar här. :-) Patetiskt!

Varför ska man bli så utslagen av feber? Jag är som en karl då jag får det. Oskyldig

Så, en så skojig dag har jag framför mig.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Börjar bli förkyld, men det har jag inte tid med så jag hoppas att det försvinner fort. Ska till skolan nu och i eftermiddag ska jag till Arlanda för att fixa ett tillfälligt pass och till stan och växla pengar.

#1 och 5 Krya på er!

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

Lite små kallt och fuktigt väder. Blir en vanlig dag på jobb…sen en lång skönt kväll då jag enbart ska slappa….

Föresten…ingen som vet någon som behöver extrajobb nere i skåne, runt Malmö snarast?..

Charlotte-Aveback
0

God morgon, denna gråmulna morgon!

#6: Hmm, skall du lämna landet? Cool

maggan
0

God morgon, pigg som en mört ingen förkylning i sikte

VeronicaP
0

MOrrn morrn idag ska jag på tandläkar undersökning och sen ska Amanda till tandläkarn ..

I eftermiddag kommer hovslagarn så jag har fullt upp idag på min lediga dag *ler*

Daladis
0

God förmiddag! Här är det också isgator och +6 grader. Som tur är ingen isgata i hagen, men snön har krympt så Thimon slipper pulsa… Fick hem fåren igår så jag längtar hem från jobbet för att kunna bekanta mig med mina nya små telingar. Var och tittade till dom i morse och gav dom lite kross. Dom hade gjort sig hemmastadda i vindskyddet och verkade trivas.

Ha en bra dag allihopa!  //Erica

Therese_Melberg
0

God morgon!

Själv är man ledig idag. Ska ut på långpromenad med hunden, tyvärr regnar detFundersam men det får gå ändå. Sen ska jag hem och rykta mina skitiga hästar, förstår inte hur de kan bli så leriga så fortFörvånad bläää…

kacka
0

Nu får fölungen gå med unghingstarna… Hon går och biter ettåringen i svansen för att "få igång" honom… hihi… hm… just nu ser jag dem inte… de är nog i skogen…

2-åringen står och äter och fjordingen står och hänger i skogen vid bergsväggen… Nu gick tvååringen fram till fjordingen och försökte få igång honom… hihi nähä… det var inte kul… Vart tog han vägen nu…? TRE som jag inte kan se… hm… lite trist att ha 2 ha skog… Räcka ut tungan

Det är så härligt att kunna titta ut genom fönstret och titta på hästarna när man inte har lust att sitta ute på muren och blicka ut… vilket jag ofta gör på em/kvällarna…

IdaS-A
0

Fick sovmorgon till 07.30 då min syster tagit ut, mockat, fodrat och gjort allt jobb med hästarna på morgonen. Åkte till skolan och satt och väntade 1 timme då första lektionen var inställd. Hade en lektion och kunde gå hem.. Har en till lektion kl 14 så det känns lite surt. Sen ska jag hem och pyssla med hästarna.

Annette
0

Det måste vara någon influensa som smittar via den här sajten, jag är riktigt gnällig och ynklig jag med. Har jobbat lite och på hemvägen hoppade jag in på macken och köpte en cola. Killen i kassan föreslog whisky. Det får väl bli sent i kväll då, för jag måste till stallet och in till stan.

Här fick man sitt straff för att man skryter om att man aldrig blir sjuk.Flört

ingrid
0

God middag. Idag har schemaläggaren varit fantastisk och lagt vår föreläsning mellan 16-18. Vissa av oss gillar att göra annat på fredag e.m/kväll, men men….

Krya på er sjuklingar.

RebeckaSvensson
0

#8 Japp, det ska jag :-) Tyvärr bara under väldigt kort tid :-(

Sehvrin
0

God middag

Jag har skrivit labrapport idag samt haft en föreläsning. Jag ska hemhem idag, så i helgen får jag träffa mina pållar ^_^ hoppas att vädret håller sig hyffsat =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Hanna-D
0

#0 Tyckte att er väg var spännande nog i sommarväglag!

God kväll allihop!