VALBORG!
Vill önska Er alla ett trevligt och lugnt "sista aprilfirande"!
Ni som får/ska ha "kase" och fyrverkeri, VAR RÄDD OM ALLT och ALLA, det händer så fort, det som inte får hända!
Agnetha

Detsamma … Nu kommer den snart …sommareennnn.
Här har vi eldningsförbud och det sabbar vår tradition att elda ris och sly, så det blir nog en alldeles vanlig torsdag hos oss. Förhoppningvis är vi friska i alla fall, har haft magsjukebarn idag så risken är väl stor att fler insjuknar.
Men jag hoppas att alla andra får en härlig valborg!

Vi firar ju inte valborg precis och sommaren har varit här ett tag känns det som idag har vi haft 27 grader i skuggan och 35 grader i solen i skolan idag hm
ja här är med eldningsförbud men ska måla ansiktsmålnigar o sälja korv så lite kul blir det
Och vi ska iväg och kolla på en kase som åker ut i vattnet i Öregrund, så den lär knappast ställas in på grund av eldningsförbud. Och vad som är ännu viktigare för mig så fyller jag 17 år då 
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
I år ska vi ha fackeltåg från IOGT till valborgsbålet, sjunga in våren vid brasan o sen allsång och grillning i klubbstugan…bybor släkten o vännerna. Med oss går mor o far, brossan med familj dit:-D

Här blir de att bada hästar och njuta av vänners sällskap. Vi har också eldningsförbud här.
Hos oss så skiter vi i kase i år… Det känns som det kvittar. Ska sälja korv åt sonens klass istället. Vilken Valborg….Dricker vin ikväll o firar med hockey ist. Har inte köpt en raket heller för den delen.

Eldningförbud här också så det ser ut att bli korvgrillning på grillen och inte på majbålet. Annars ska ja piffa till balkongen lite imorron.
Har inte brytt mig om kase på flera år så det blir en vanlig dag för mig, kanske grillar vi lite, annars så är jag på god väg att bli sjuk så jag känner mig inte så festig just nu.
Tror vi har eldnings förbud oxå…allt är såå torrt.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Vi har eldningsförbud så här blir det lugnt med lite grillning och ett glas vin.
Ha en trevlig Valborg alla!

Det blir ett enkelt firande i år, går inte ner till stranden eftersom här är eldningsförbud här med. Ska vara hemma med familjen + svägerska med familj, grilla och bara har det bra.
Ha en skön Valborg allihop!

Jag ska "fira" med att gräva diken för häckplantering, måla köket, samt bada hästen och packa inför fälttävlanskursen som börjar imorgon. Och sy lite ska jag göra också, tror jag, om det hinns med. Nån eld blir det inte tal om, förutom i vedpannan! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Här har vi inte eldningsförbud - man ska nog vara glad om man kan få fyr på den stora sura högen ris som ligger… Jag kommer nog att fira hemma i all enkelhet, medan sambon firar i Boden med scoutkåren. Dom ska sälja korv och lite sånt där. Tror inte jag orkar åka dit, men vi får se vad jag känner för ikväll.
Hoppas alla får en bra Valborg!
Här blir lugnt, har öppnat en cider, ska pyssla lite med hästarna i kväll och sen blir det inte mer. Klockan ringer kl 04.00 i morgon… 
Här blir det också lugnt… eller nått sånt.. Sitter och väntar på veterinären..
#16 Usch då, vad har hänt? 
#17 Mitt dräktiga sto har inte ätit bra sedan igår.. Dåliga tarmljud, lindrigt koliksymptom. Röda slemhinnor i ögonen. Är på det hela taget väldigt skum. Vet. har varit här nu, tog ett rör för att se om det skulle kunna vara hyperlipemi, men det verkade inte så. *hoppas* Tog även blodprov för att se om det kan vara ngt annat. Hästen står tillråga på allt med fång, som blivit mkt bättre, men det gör ju inte saken roligare direkt *blä* Jaja, vi får se vad som händer. Står på dropp nu, hoppas hon piggar på sig.. En sak är då säker, klarar hon sig blir detta hennes sista föl.
#18 Håller tummarna för er och att det inte är hyperlipemi!
#18 Ursch, håller tummarna jag oxå!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

#18 Håller tummarna för ett snabbt tillfrisknande.

Mina två ponnyer med fullblodstemperament är nu instängda i stallet med bomull i öronen. Stackars Kozze var alldeles svettig och hjärtat slog så högt att det hördes… F-n vad jag är less på mitt fyrverkerikåta grannskap. 
Tack alla :-)
Det ser inte så jättebra ut… Pratat mer med vet. och det verkar som sagt inte vara hyperlipemi, än iaf. Börjar fundera på om det kan vara moderkakan som håller på att lossna eller nåt sånt? Ngn som vet vilka symptom det kan orsaka?
Det gick inte så bra. Hon blev mkt sämre inatt och hennes slemhinnor gulnade + att hon fick jätteödem under magen. veterinären gav henne mindre än 5 % chans att tillfriskna. Exakt vad det var med levern vet vi inte, men ngn form av leverskada/sjukdom var det iallafall….. Sorgen är stor idag…

Beklagar verkligen 
#24 ånej! Beklagar…
#24 Så hemskt. Beklagar!

Beklagar sorgen!

Usch så hemskt , beklagar verkligen.

Nej usch vad tråkigt, beklagar verkligen.
#24 åh så tragiskt, blir så ledsen av att läsa. Tänker på er!
Här firade vi iallafall m valborgsbål, inget eldningsförbud i Kristianstad. Räddningstjänsten ansåg det bättre att dem som sökt tillstånd för att elda hellre skulle elda än ungdomar som tyckte det var kul o sätta fyr på all ris folk samlat ihop. Rätt klokt för o vara denna kommunen;-P Inga vårraketer här inte…aldrig haft faktiskt. Skönt!