Precisions koner?
Någon som vet vart man kan få tag på precisions koner? Ja vet att Equilex har, men dom kostar nästan 400kr STYCK!!! Nån som har begagnade eller några koner som är större än "dom vanliga små"?
Mkt tacksam för svar!
Precisionskonor ÄR jättedyra, tyvärr :( Jag kör med vanliga, det funkar faktiskt lika bra. Vill du ha bollar så kapa bara av toppen på konerna.
Jo… Jag försåt inte varför igentligen… det är bara plast .. vill ha lite större en dom vanliga.. tycker dom e för små :/
Vanliga koner finns på bla.Boleprodukter, Hööks och Nordpost. De går att använda som precisions men är i minsta laget.
Kontakta gatukontoret alt kommun där du bor- där vet jag att någon köpt korner av större modell….
Jag har köpt små koner på sport-affären (just nu minns jag inte vilken av dem) och de funkar alldeles utmärkt!

Nog är det väl så att det är en helt annan kvalitet på riktiga körkoner, så det är förmodligen det som gör att priset är ett annat. Kör man över en körkon så händer inte så mycket medan jag kan tänka mej att en vanlig kon förmodligen spricker…
Men visst, det drar ju iväg något hiskeligt om man tänker på att det har rört sej om runt 15 portar på de precisionsbanor jag har sett… 30x400 kr=12 000 kr

mm en KÖR kon kan du kliva på köra över med en traktor och så klart köra över med vagnen den bara "skrynklas" ihopp sen är den utvecklad på några sec! väldigt fiffiga e de Älskar dem:D
Jag har kört över vanliga koner
Ofta.
Det händer inget med dem, de går inte sönder. Inte för vårt ekipage iallafall.

#5 På SM:et i oktober var det 20 portar plus att 10:an var ABCD portare 46*400=18 400!!
Så får du lägga till på framkörningsbanan säkert 10-12 koner till…. Körning är banne mig inte en billig sport, varken för arrangörer eller tävlande.

#7 tänk dej den är tillfället det är kallt ute och du skulle köra över din kon så skulle den nog sprika ir bli almänt bucklig tror jag ir ngt liknande en vanlig körkon kan du köra över med vad som helst utan att de går sönder =D
De för underbara jag föredrar dem osså för att de är vinklade som de ska vara osså.
#9 Väderleken kvittar nog. Jag har kört över många koner - inget händer. Har även kört med precisionskoner - då gick det nästan sämre för min ponny, haha :)

hehe mm på så vis:P
alla har olika smak jag gillar dem:D
Jo ja gillar också precisions konerna bäst.. Men det blir ju alldeles för dyrt… man har ju inte 12.000kr över som man kan lägga på koner…. 
Hrm…jag tränar med tvåliters läskflaskor…
Det blir inte ett dugg dyrt (jag lånar dem av vänner och familjen…
)
Ska väl lägga till att jag inte tävlar så mycket än…