God morgon 2 maj
Inte ofta jag skriver en god morgon tråd ;-)
I dag är det full rulle som gäller, party med en massa folk vuxna som barn.
Först ska jag titta på sonen när han spelar fotbollsmatch.
Här är det toppen väder så det gäller att njute för det ska väl bli sämre har jag hört.
Jag sitter också och funderar på det här med att man har bra avelston som bara går och inte bli betäckta hm , jag funderar på om jag ska sälja Madicken eller inte tycker att hon är alldeles för bra för att bara gå och inget göra alls, är ju lite så med Corint med , betäcker jag inte henne i år så är det 2:a året i rad som hon går tom , det är synd på ett så bra avelsto .
God morgon !
Börjar med att Gratulera Älvåsens Julia med familj som fick ett svartskäckat stoföl i går kväll, full pott .
Idag blir det till att vara hemma och kolla Akleja som har jättevaxproppar, hoppas verkligen att hon fölar snart.
Egentligen skulle jag varit på ett av barnbarnens dop idag, men man åker inte från ett sto som är så nära fölning.
Nu ska jag lägga mig på solsängen och bara njuta hela dagen.
Ha en bra dag i solen.
#1 Håller tummarna att allt går bra.
God förmiddag!
Psst Gonk, jag vill prata med dig när du har tid!!!
Idag fick jag besked om att Vikings Dispans gick igenom. Har ju varit tvungen att söka dispans då hans mamma inte lever längre och det då inte finns DNA på henne för att jag ska kunna söka RS på honom.
Idag blir det en tur till affären för handling och sen ska det bli lite tömkörningsträning.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
# 2
Tack Johanna, det blir ju hennes sista föl så det måste gå bra.

God Morgon
har stor städat kök o hall här hemma nu, skönt o få det gjort när huset är tomt på barn ! har gått en runda bland hagarna oxå, Jozo går nu med 4 tjejer o 3 av dem brunstar så han är nöjd, de andra två hingstarna har lite mindre än,, o dom går mest o myser :) Ska strax åka en sväng, men hoppas alla får en bra dag !!

#1 håller tummarna för att allt går bra.
#3 Grattis Millan , jag ringer dig nu ;-) för sen ahr jag fullt upp ;-)

God efermiddag
Varit i stallet och grejjat med killarna idag. Stona är ju hos respektive hingst. Dom njuter av livet kan jag tänka mig. Hoppas kunna åka ut en sväng nästa vecka och pussa på mina tjejer =)
I kväll väntas de taccos till middag =) Ska bli gott.
ha en fortsatt bra dag
God eftermiddag !
Nu är släpet strax klart för besiktning efter renovering.
Sen är det inte långt kvar tills det är dags att åka ner med Puzz till hingst och när hon hämtas hem sen följer även vår nya lilla med hem och även hon förhoppningsvis dräktig. Ska bli så kul är så glad.
I gåd provade jag nya selen på Puzz den satt riktigt bra så snart blir det premiär tur med den och 4 hjuliga vagnen.
Underbart väder är det härligt att vara ledig och bara kunna njuta av hästar och annat.
Ha en riktigt bra dag
Idag fyller Bam Bam 1 år och jag har idag hämtat hem honom från min komis, där han gått sen avvänjning. I hagen har han sin kompis Qupido (Kaspisk Part Breed) och min tvåårige russhingst.
Jag ska försöka hitta ett unghingstbete med shettisar åt honom, så han får busa och leka med "likasinnade".
Idag har jag varit ute på långtur
, 60 mil i bilen alldeles ensam… lite trist kanske men ganska skönt samtidigt…
Med mig hem så fick jag ett fint litet svart sto vid namn Naike v.d Bloemhof, hon ska bo hos mig ett tag framöver och nästa år hoppas jag hon får ett litet svart föl tillsammans med Castor
.
Jag väntar och väntar här också, Gonny hade utsatt datum igår för fölning. Hon är trött och verkar färdig så jag hoppas fölis kommer snart…

#9 du får gratta Bam bam från mig :-) du vet här nere finns hingstbete ;-)