Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 567 ggr
Pyttis
0

FEL på stambokssidan!

HUR kan en häst som har full stam och passet skickades in för reg. i SSS (import) plötsligt  på webbsidan där stammen syns HA BARA TOMMA RUTOR på HELA SIDAN??????Fundersam Såg nämligen ikväll under händelser att mitt sto var uppdaterad under importer och skriver in hennes namn, vad ser jag jo har fått svenskt reg.nr MEN HAR INGA STAMFÄDER ALLS!!!!! Det blev reg. den 14/11 så jag har inte fått lapp ännu för att lösa ut det. MEN FATTAR INGENTING ALLS??? Någon "förståsigpåare"? Har givetvis skickat mail till stamboksföraren!

Annette
0

Kanske inte har hunnit läggas in ännu?

Cattis
0

Det är kanske bara inte inlagt ännu. Avvakta o se.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

[Anna-N]
0

Så har jag haft på mitt sto i två år nu i webbstamboken.Oskyldig

Cattis
0

#3 På vem?

Konstigt, för de skall ju finnas med i registret om man tex vill ställa ut dem…

/Cattis

[Anna-N]
0

#4. Din f.d. På hela Bands sida ser det ut att vara "okänd" stam…

Pyttis
0

Läggs inte det in samtidigt utan endast namn och reg.nr som lilla pållan fått? Om det är så så OK då, men jag trodde att det gick (går ) lika enkelt att få med "anfädrarna" på samma "macka" så att säga i denna teknikens värld!!!Fundersam

# 3 Varför det? Det vill iaf INTE jag att någon av mina ska ha. Jag tycker absolut att man ska kunna få fram stammen när de nu har det och webbstamboken ska ju vara en vägledning iaf för mig.Räcka ut tungan

VeronicaP
0

Det är inte så att något fattas i papprerna för så var det när det hade glömts fylla i färgen på id kontrolls papprerna för ena min förra året , då såg det sådant ut tills alla papprerna var i ordning

Cattis
0

Stammen bakåt är inte alltid komplett på de importerade i webbstamboken. Ta detta med stambokföraren, han är den enda som vet.

/Cattis

Pyttis
0

# 8 Ja jag har mailat med förfrågan, så förhoppningvis får jag en förklaringFundersam

FredrikN
0

vet att F. Jedenius har byggt hela databasen själv. I och med att alla svenska shettisar finns med sen innan så kommer i stort sett alla led med när man reggar föl. Det kan vara så att han inte sätter prio ett på att webstamboken skall vara fullständig för importer just nu. Han har ju en hel del pass att göra. Avvakta hans svar.

Att du inte har fått någon lapp att lösa ut passen än kanske inte så konstigt. Posten tar tid på sig osv.

Fredrik är väldigt hjälpsam så det ska nog lösa sig för digCool

Pyttis
0

# 10 Ja, stackars Din "namne" med alla dessa ansökningar mm. Blir ju bara liiite "confused" när det står så som det gör. Har gått igenom mina kopior på hennes pass, ägarbyteslappen o.s.v och jag kan iaf inte se att något ska vara "galet" eller bortglömt. Vill ju inte ha "köpt grisen i säcken"Flört

FredrikN
0

#11 är hon reggad i SSS så har hon ju fullstam annars skulle hon inte komma med i databasen. Cool

Pyttis
0

# 12 JA såå klart! Mina tankegångar är bara varför det var tomt i "rutorna" Trodde liksom bara att det gick "in automatiskt" i samma släng som de fått ett svenskt reg.nr.Generad  

Men det finns alldeles säkert en bra förklaring till detta! En är nog ALLDELES för mkt att göra för Fredrik "stambokförare"Flört

Pyttis
0

Det som gjorde (gör) mig fundersam är att de andra under importer samma datum och senare så = stammen införd?!Fundersam

Så det blir att invänta svar från "mister stambokförare"

kacka
0

Prioriteras webstamboken före pass? Funderar ibland på detta…

PP
0

Kanske inte riktigt har med saken att göra, men jag har en import som i webbstamboken visserligen har 3 fulla led. Men i utställningskatalogerna anges ju även mmmf och där blir det alltid blankt fastän det finns stam på min ponny. När jag frågade stamboksföraren om detta så fick jag till svar att det inte spelar någon roll eftersom det bara krävs 3 led på en shetlandsponny. Det är ju iofs sant, men nog tycker jag det ser lite trist ut… Ledsen