Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 683 ggr
[Billan]
0

God Morgon 3/5-09

Solen skiner och det ser ut att bli ytterligare en fin dag. Akleja fölade i går kväll. En för henne jobbig fölning, ett framben låg fel, men med lite hjälp kom HAN. En hingst så som jag trodde. Akleja var väldigt tagen och låg i flera timmar innan hon reste sig.

Nu ser mor och son ut att må bra.

Ha en skön dag .

Anne-Lisbeth
0

Grattis till fölet! Hoppas allt går bra även i fortsättningen.

sanne
0

Grattis May, hoppas Akleja repar sig nu.

God morgon

här skiner solen idag oxå.. men nu väntas REGN !! gud va skönt måste jag säga, annars blir det inget kul med betena. hade en go kväl alldeles ensam hemma, lugn va det, tog en kvällspromis med hunden o sen bara slappade framför tvn. Nu ska jag ut o möblera om lite i hagarna, men det ska väl gå rätt fort.. sen väntas fotbolls match för Hobbe idag.

sen är det väl kväll igen..

ha en bra dag !!!

zettan
0

God morgon

Här sägs de att de väntas regn. Bara hoppas på att de är så. Tog mig en sovmorgon idag vilket var mkt skönt.

Idag ska vi stängsla färdigt våra hagar och så ska man pyssla med grabbarna lite grann. Får se om jag ska ta mig en tur till stona också. Annars får de bli i morgon

ha en bra dag alla

Annelie-P
0

#0 Gratulerar till lilla hingsten, hoppas de fortsätter må bra!

Trine
0

God förmiddag!/God morgon!

Sitter här o ska kolla ett mms som min  mobil inte kan ta emot…Självklart ett så urrgulligt föl!! Lyllos dig Pernilla..

Har iaf tvättat Tilias tuttar och baken så nu fortsätter väntan…Ifjol gick hon över tiden ca 13 dar.Tålamod är en dygd har jag hört…Obestämd

Grattis Maj till killen, hoppas hon piggar i sig nu då.

Solen skiner så nu ska jag uppdatera bloggen min sen ut o pyssla..ha en bra söndag.

Johanna-Granberg
0

Grattis May till lillkillen Skrattande

runas
0

God morgon/förmiddag!

#0 Grattis grattis May!! Kul att Ditte blivit storasyster äntligenSkrattande(visseligen halvsyster men ändå), duktiga Akleja!

Vaknade annars vid 5 av att det smällde till utanför huset, 2 av ung grabbarna(24år) stod o sköt kajor nedanför huset! IdioterRynkar på näsan! De sköt flera ggr, förhoppningsvis fick de ingen men vem vet…

Annars så rasar min gosiga förkylning vidare och jag har noll ork, har inte tid att vara sjukSkrikandes!

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

ElisabethA
0

#0 Grattis till fölet! Hoppas mor och son mår fortsatt bra :)
#5 Tålamod är verkligen en dygd - mitt sto gick över tre veckor i år… Lycka till!

Annars skiner solen här i norr. Fixade till staketet i den stora hagen och grävde fram understa tråden där den låg under snö än och så fixade Leif jordningen till staketet. Nu är allt tiptop förutom två knäckta stolpar (nedkörda av scoter i vinter…) som ska slås ner så snart tjälen gått ur marken. Släppte ihop Gardenia och Ina tillsammans med Elina idag. Det verkar gå jättebra. Skönt för Gardenia att komma ut i en lite större hage.

Ha en riktigt bra dag!!

Hanna-D
0
PetraJ
0

#0 Grattis!

Fick nyss ett glädjade sms ifrån dom som har mitt sto på foder att hon nu får komma hem ifrån Strömsholm. Hon har stått där sedan i tisdag pga av ett kejsarsnitt.

annars skinner solen idag men lite kyligt i vinden.

Ha en riktigt bra dag.

Charlotte-Aveback
0

#0: Grattis May till en liten kille! Hoppas att Akleja fortsätter repa sig.

SannaHolmgren
0

#0 Grattis till fölet.

Mina tankar går idag till min granne som idag förlorat sitt shettissto i hyperlipemi. Hon avlivades på djursjukhuset i em efter att de kämpat med henne i några dagar. De har nu varit och hämtat hem stofölet  (ca 1månad gammal) som förhoppningsvis ska få en amma ikväll. Hoppas det går bra.

JennyR
0

#0 Grattis May!!

#12 Rynkar på näsan Så tråkigt.. Hoppas fölet mår bra!

[Billan]
0

Tack ska ni ha alla. Fasan är ju att stå med en fölunge utan mamma.

För tillfället verkar både mor och barn må ganska bra, även om Akleja är tagen så är hon på benen i allafall.

# 12 hoppas det löser sig.

VeronicaP
0

Grattis till er som fått föl.

#12 Så tråkigt men hoppas det går bra med fölet nu .

God eftermiddag säger jag och idag har vi varit och lämnat Majsan hos hingsten som hon ska betäckas med och Kristin nästa gång vi kommer så får det vara varmare Oskyldig

Sasser
0

Grattis May till Killen:)! Jag tror jag måste komma och hälsa på er:) KRAMEN //E

SannaHolmgren
0

Rättelse: Stoet är kvar på djursjukhuset. Men blir hon inte bättre tills i morgon.Gråter

Den lilla fölungen har fått en ny amma, ett sto med en egen unge född igår, och det verkar gå bra än så länge, och är i mycket goda och erfarna händer hos fölets "pappa" (hingstägaren). Hoppas det går vägen hela vägen. All lycka!

fuxar
0

Stort GRATTIS igen, kommer någon dag och kikar/Gunilla.