God morgon 4 Maj!
God morgon!
Äntligen så regnar det här hos oss!!
Som vi väntat och såå torrt som det varit…hoppas nu bara att det håller på hela dagen så att det blir ordentligt genomblött, för det är bara ett stilla vårregn så det krävs nog en del innan det gör skillnad.
Annars så börjar det vända i min förskylning, äntligen. Fast hostan är vidrig och jag börjar misstänka att det satt sig i lungorna oxå…
, väldigt jobbigt att andas.
Annars inte mkt att berätta annat än att jag önskat jag betäckt förra året så jag oxå skulle ha goa fölisar i år, är såå avunsjuk på alla som fått sötnosar!
Ha en härlig regndag!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

God Morgon
Här har det oxå regnat !!! så härligt ute nu. Ska strax till jobbet nu, hoppas vi har lite o göra idag..Senare kommer stoägare o kollar på hingstarna, hoppas någon av dem som faller i smaken
nu får jag nog sätta lite fart här men ha en bra dag alla !!

God morgon
I natt har de regnat som sagt jippie de behövdes. Här blir det strax jobbet. Sedan blir de till att försäka åka till veterinären. Då ett av stona inte mår bra. De är troligtvis fång. Så lika bra att åka iväg. De tar ju bara en halvtimme till veterinären så de är ju snabbt fixat.
ha en bra dag alla
JIIPPIE regn
God morgon alla!
Här ska snart hästarna ut och jag iväg till jobbet ikväll blir det hästgöra.
Ha en bra dag alla!
God morgon!
här regnade det också under natten men sol o varmt i dag. Skönt iallafall med lite regn, hoppas allergin blir bättre då. Har varit helvetesdagar nu rent ut sagt:-(
Skulle visst komma ännu mer regn det hoppas vi ju på för våra markers skull..
i dag blir det jobb jobb o sen hämta ungarna på skola o fsk sen hem!

God morgon!
Här skiner solen och det är helt underbart väder! Hoppas regnet håller sig härifrån än på ett tag… Ån som ligger nedanför hästarnas hage har svämmat över rejält nu när all snö tinar.
Om en halvtimme vet jag om jag ska jobba idag, men om jag är hemma idag, så blir det rengöring och smörjning av selar - det lär ta hela dagen…
Resan till Svalbard blir betald idag, så nu känns det som verklighet. Ska bli jättekul att åka dit!
Bifogar en bild från igår på min lilla flock shettisar :)
Hoppas alla får en bra dag idag!
#5: Så fina dom är, Elisabeth!
God morgon!
Här försöker solen komma fram mellan regntunga moln. Regnet piskade mot rutorna i natt, men det behövs verkligen massa regn för det är verkligen torrt här.
Idag ska det införskaffas gödsel till hagarna och så lite annat småfix.
Ha en bra dag! 

#6 Tack Anna! Jag är så stolt och glad för Gardenias föl :)
Godmorgon !
Här har man skickat ungar till skolan, hundarna ska ut sen blir det att åka till stallet innan jobbet.
Här har det också regnat i natt och nu är det mulet och grått. Välbehövligt var det, nu kanske det kan komma upp lite gräs.
Ha en riktigt bra dag
God morgon!
Ja igår började det åska
här, ryckte ur datan fort som bara den ! Hann precis få in Tilia o Crispa så öppnade himlen sig.Har regnat så gott som hela natten och det duggar nu oxå. Härligt! Nu blir det nog fart på gräset.
Ska försöka få klipptid åt Wilma idag.
#5 Så söta! Ser ut o vara en glad återförening.

God förmiddag!!!
Här har regnat en skvätt inatt, men långt ifrån tillräckligt.
Ungarna har kommit iväg till skolan, hästarna klara för dagen o så ska jag jobba ikväll. Blir till o slappa nån timme nu. Lite trött efter en hel helg i Malmö hos nya pojkvännen.
Ha en fin dag allihop!!!
God morgon alla morgonpigga…jäsp.
Jag är fullkomligt utslagen på morgonen, känner mig sjuk men det blir bättre när man kommit igång. (är lite förkyld)
Här skiner solen och ngt regn har de då inte blivit. Vill ha lite nu så betet kommer igång så resten av hästarna kan gå ut.
Ska strax till stallet och pyssla om djuren.

God morgon , även här har det regnat det började så smått sent i går kväll och har regnat i natt och idag på mörgonen, nu är det mulet och blåser.
Själv försöker jag kurera min onda hals, jag verka aldrig blir frisk , näsan är helt täppt och halsen röd och öm.
Jag går och kolla 3 års russet här hemma om hon är på väg att brunsta då jag ska köra iväg och betäcka henne med , hon börjde börja snart igen.
Jobb idag med sen ska jag in på travet och kolla på syrrans storhäst som ska starta idag.
God förmiddag
I dag står hagreparation på schemat, älgarna och vildsvinen brukar vara duktiga på att ha sönder staketet i sommarhagarna så det ska lagas, hoppas på betessläpp av resten av hästarna i helgen när jag är ledig. I dag blir det hästpyssel för hela slanten och jobb i natt.
Lägger ut en bild från i går på en lycklig hingst