Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 1059 ggr
Hanna-D
0

God morgon 2009-05-06

God morgon!

Sista nattpasset, i morgon börjar jag kl 06.00… Hur blev det så Obestämd

Inget speciellt på schemat idag mer än hästarnas dagliga. Äta nåt gott med pojkvännen i kväll.

Ha en bra dag!

sanne
0

God Morgon

Regnet faller ordentligt, så skönt faktiskt, det behövs verkligen så jag klagar inte, bara inte det fortsätter i 7 veckor nu..

Fortfarande super förkyld, men försöker kämma på, så snart ska jag i väg till jobbet ! Damora går med stor mage men jag tror det kommer dröja ett tag till då hon inte fyllt i juvret än, men hoppas allt kommer gå bra till slut.

hoppas alla får en bra dag i regnet !

monzun
0

Gomorron

Här verkar det som att det klarnar upp.

Skall strax bege mig till jobbet, hoppas på å vara hemma till lunch eller strax efter. Hade helst legat kvar i sängen som mina pojkar gör då jag är trött och helt mör i kroppen.

Om vädret är okej så skall jag nog försöka jobba ett eller båda busfröna en liten stund i eftermiddag.

zettan
0

Morrn morrn

Här öser regnet ner. Som pollen allergiker är de ganska skönt. Men å andra sidan hatar jag regn. De sägs att helgen ska bli fin så de är bara att hoppas på de.
Först blir de jobb idag. Sen ska jag försöka hämta en sele efter jobbet. Sen blir de att hjälpa pappa ett par timmar och sedan blir de att åka runt till hästarna och ge medicin till hon som ska ha de och mat till dom som behöver de. De finns som sagt alltid och göra

ha en bra dag alla

runas
0

God morgon!

Regnade sjukt mkt i går med åska o dunder, hua! Men välbehövt…

Idag är det mulet men solen kämpar på…förkylningen hänger i men det går åt rätt håll och jag börjar få tillbaka orken.

Idag står det häst på schemat, vad annars.

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

polgara
0

God morgon!!!

Tog mig en välbehövlig sovmorgon idag. Regnar gör det o det är ju gott för betena.

Idag ska jag ta det lugnt o göra så lite som möjligt. Åka o se till hästarna, fylla på nytt vatten o ge de som behöver sitt kraftfoder.

I natt ska jag jobba.

ha en bra dag i regnet gott folk!!!

Charlotte-J
0

God morgon!

Barnen har åkt till skolan och själv fastnade jag här vid datorn med en kopp kaffe Flört Släppte hästarna på bete för nån vecka sen så snart ska jag dit och kolla till dom. Himla skönt att det bara är 2 pållar som står på stall nu och tanken är att dom ska göra det hela sommaren. Men men, det är ju inte så ansträngande att mocka efter 2 så jag ska inte klaga, och för det mesta så mockar jag bara efter 1 egentligen då den ena pållen är Elsas så den sköter hon själv efter bästa förmåga. Ibland kan jag få ta även den boxen men som sagt, så ansträngande är det ju inte. Måste ta tag i en del pappersjobb idag samt plocka i ordning i butiken då det är en hel massa täcken som måste plockas upp på hyllorna nu då det blivit en del plats eftersom jag har rea på vintertäckena och det blev "riv" efter dessa. Så nu har jag snart plats för alla nyhemkomna täcken Flört

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

shettismaffian
0

Godmorgon !

Idag är jag ledig, det är skönt att inte behöva stressa.

Idag står det häst på mitt schema, hovis kommer o verkar sen ska nya selen provas framför vagnen.

Här är det uppehåll annars idag , solen försöker titta fram. Det har regnat 2 dagar vilket var välbehövligt.

Ha en riktigt bra dag

Trine
0

God morgon!

Fast den blev inte så skoj när jag läste över Tilde här..Hon var Trines helsyster..GråterSänder tankar till matte..

Och här går man med sto som gått över tiden..Obestämd

Igår åskade det några smällar/blixtar sen VRÄKTE det ner hagel som gick över i regn efter ett tag.Nu har dimman försvunnit och en härlig dag ser ut o vankas.

Vill helst gå o sova en timme sen får vi se vad som händer, finns o välja på…GladSåg ett så bedårande stoföl igår , föll som en fura Oskyldig,samma känsla som när jag såg Omeega o Zdeno..Bådar inte gott …Menmen vi får se, kanske inte är till salu heller..

Ha en bra dag!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon här öser regnet ner :-)

Här har ändå varit rätt bra väder med regn på natten och förmiddagen och sen bra väder på eftermiddagen och kvällen så jag klagara inte alls.

Idag känner jag mig ännu sämre än igår men det är bara att bita ihop och gå och jobba.

Fick fixat hage till Madgic i går så nu går även han på bete . Var uppe hos hingstarna och kollade igår och de mår bara super toppen och är så nöjda så .

Tog några bilder med mobilen så de är inte de bästa men den här är härlig när de står på rad och kollar in travarna på andra sidan vägen :-)

[Billan]
0

Fint väder  i dag . Ska snart släppa ut fölis och mamman.

Tankarna går till en vän som haft en jobbig natt. Tänker på dig, och lider med dig. Nu får Tilde och fölis beta på de evigt gröna ängarna.

Kramar / May

Gosa
0

Vi fick föl inatt, känns orättvist att berätta om vår lyckade fölning när ett annat sto fick så svårt felläge så både föl och sto dog…

Det var Gonny som fick ett ljuvligt vackert svart STO-föl vi 1-tiden inatt. Stolt pappa är Uron v.d Römer som numera är pappa till 3 sto-föl, vilken kille!!!

Hon ska heta Tomtagårdens Gucci Girl, och vi kommer kalla henne bara Gucci Glad.

Kommer att längta hem hela dagen så jag får titta på henne lite närmare nu när hon torkat.

Charlotte-Aveback
0

#11: Grattis till stofölet! Skönt att allt gick bra!

VeronicaP
0

#11 Grattis till sto fölet och skönt att allt gick bra .

JennyR
0

#11 Grattis!!!

icansson
0

#11 Grattis

Trine
0

#11 Grattis!

Cattis
0

#11 Grattis!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

[Anna-N]
0

#11: Grattis Pia!

Annelie-P
0

Grattis och fint namn - Gucci Girl!

ElisabethA
0

#11 Grattis till stofölet!!

AusaBausa
0

Grattis till stofölet..

här blåser det fullstorm! Jätte trist väder. Skulle sätta i en sista stolpe till sommarhagen men nu hittar jag dem inte, hur kan dtolpar bara försvinna? hmmm..

jobb o mat sen bara slappa…vet inte vad jag ska göra så jag får ny ork…såååå trött hela tiden!

Hittade dock nya jeans på väg hem o DET behövs!!

SannaHolmgren
0

Godkväll. Grattis till alla som fått fina föl. Skönt när det går bra. Har just pratat med min kompis vars sto somnade in på djursjukhus i måndags. Hennes föl fick komma till sin "pappa" (hingsthållaren) där det fanns en amma akut. Denna amma accepterade inte riktigt sin nya bebis så idag har den lilla föräldralösa fått en mamma som är russ. Lilla fölet är så glad och tacksam, mår bra och är pigg som aldrig förr och har fått en ny lyster i pälsen. Mina killar försöker äta ikapp gräset som växer ifrån dem, så om en vecka ska de få beteshjälp i form av en ettårig hingst. Så till helgen har jag staket att gå igenom, tror jag behöver dra lite ny tråd på vissa rostiga ställen. Lillhingsten som kommer är visst duktig på att rymma.

Hanna-D
0

#11 Grattis!

Hanna-D
0

#8 Och här går man med sto som gått över tiden..

Var inte orolig, det är ofarligt att gå över tiden Glad Betydligt värre om de fölar för tidigt, jag har en som satt det i system.

ingrid
0

#11 Grattis

Trine
0

#24 Tack Glad. Är bara rädd att den blir för stor.Hon fick en branog grov kille ifjol.

Men jag försöker o låta bli o oroa mig.Flört