Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 778 ggr
zettan
0

God morgon 7 MAj

Morrn morrn

Här är de mulet men de regnar inte just nu. Hoppas på lite uppehåll idag.
Idag blir de först jobb och sen ska jag hjälpa pappa ett par timmar. Sen blir de till att åka ut till stona och ge Violette sin medicin. Hon kom skrittandes mot mig i går utan att halta. Då vart jag glad. Men så tog hon och Rosa en liten travrunda i hagen och Violette vart halt. Ska ringa och prata med veterinären idag.
Hoppas alla får en bra dag

monzun
0

Gomorron.

Här är det lite frost ute men ser ut som att det kommer bli en fin dag, hoppas iaf på de för de regnade hela dagen igår.

Skall jobba idag å sen måste jag åka å köpa morötter så jag kan muta hästarna. :-D

Känner mig dock helt slut redan nu, märks att det inte är allt för lång tid kvar nu (skall ha bebis i juli).

Snart dags å väcka sonen, har redan varit ute vid hästarna och fodrat dem.

Hoppas att alla får en fin dag.

Hanna-D
0

God morgon

En underbar morgon som "tyvärr" tillbringas på jobbet. Frostnatt i natt, är lite orolig för ponnyerna som går ute nattetid, vill undvika fång och dåliga magar.

Ha en trevlig dag!

runas
0

God morgon!

Vaknade upp vid 5 till en strålande vacker morgon, blå himmel o sol! Härligt! Dock hotar de med mer regn till eftermiddagenRynkar på näsan.

Blir inte av med min envisa hosta och det börjar bli jobbigt med andningen, är lite orolig det gått på lungorna…jaja.

Ska ut o jobba ponny sen, får hjälp då orken bara inte vill riktigt.

Ha en skön dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

polgara
0

God morgon!!!

Nyss hemkommen från en natts arbete. Ska bara få iväg ungarna till skolan, sen blir det till o sova bort några timmar. I eftermiddag blir det lite hästgöra, mocka ut bäddar osv.

Ska försöka hinna packa lite inför flytten oxå, har ett helt hus som ska tömmas o knökas in i en 3 rums lägenhet, måste sortera ordentligt.

Ha en bra dag allihop!!!

[Billan]
0

Här skiner solen från en klarblå himmel. Matat hästarna och sett till fölis. Han är så rar och tam, det är någon fördel med att ha dom på box första tiden.

GRATTIS till ett stoföl på en väns stuteri, skönt att allt gick bra.

Idag ska jag se över resterande hagar, sen behöver jag vila lite då jag ska ut och jobba ikväll.

Ha en skön dag.

VeronicaP
0

God morgon , här regnar det lite nu , men det klarnar säkert upp framåt eftermiddagen. I gårkväll hade vi ju kanon fint väder om man inte räknar med den *lilla* blåsten som var här ;-)

Ska jobba idag med och snart är det helg , skönt då kanske man kan vila upp sig lite och kurera sig själv.

Trine
0

Gomorron.

Solen skiner men det är kallt ute än, varit så jag fick skrapa is när jag skulle skjutsa barnen.

Tittar ut så kivas Tilia o Crispa om en tall o klia sig påFörvånad det finns ju bara ett tiotal andra o välja mellan, det där måste vara speciellt Tungan ute.

Tilia kniper än och ser mindre fölklar ut än tidigare Obestämd,hon försöker säkert lura mig..6:e dygnet övertid nu.

Skickar ett GRATTIS min vän som oväntat snabbt fick ett stoföl igår kväll.Skönt att det gick så smidigt.

Nu ska jag gå o sova en timme, har haft huvudvärk halva natten, och halsen börjar kännas tjock..Har INTE tid o bli sjuk!!Skrikandes

MadeleneJansson
0

# 1 Känner igen känslan, skall ha min första bebis 30 juni….. Undrar om man kan snabbspola tiden lite…….

Idag fixar jag med lite företagspapper på fm, sedan skall jag till mödravården, åka till sjukhuset och hälsa på mamma som är dålig och sedan ska vi på studiebesök på förlossningen i  em…

Inte så mycket häst idag alltså……

sanne
0

Go Lunch

tog en halv semester dag idag, då jag ska åka med två ston till veterinären idag, den ena vill jag kolla upp innan betäcknings säsongen o den andra har jag hittat en typ vätskefylld cysta i "födelsekanalen"

regnar gör det, o det är ju bra, bara det nu inte håller i sig i 7 veckor, för kommer lite värme på detta så får vi fina beten !!

ha en bra dag nu alla där ute.