Felläge
Så vad det dax. Asphagens Tilde fick ett stoföl med bakåtslaget huvud. Fölet gick inte att rädda, fick hjälp av duktig veterinär som var ledig. Vi slet som djur, fick till slut hjälp av Lasse (min Vet. sen många år)ringde honom tidigare men fick ej tag i honom då. Lasse kopplade en tång i käken så vi fick med huvudet och kunde dra ut henne.Tilde är nu sprutad med cortison, Strepticilin och Qvadrisol pasta i mun. Hoppas hon repar sej, hon är helt slut stackarn. Det var årets första fölning, så nu bävar jag för nästa (bara fem kvar) Fy det här SUGER!!!!!Gunilla.
#0 Beklagar. Håller tummarna att Tilde repar sig utan men.
Statitsiskt sett kan det bara gå bättre vid kommande fölningar.
Veritas odium paretFörvånad

Beklagar verkligen , hoppas att stoet repar sig bra och håller tummarna för att de andra fölningarna ska gå bra .
Så tråkigt :-( Hoppas stoet piggar på sig!
Beklagar Gunilla. Usch så tragiskt! Hoppas Tilde repar på sig.
Tack för era tröstande ord! Har tvättat mej och bytt kläder, druckit lite varmt te. Ska gå upp till Tilde och se hur hon mår.Tack än en gång för erat stöd!Gunilla.

Jag är ledsen för din skull Gunilla! Hoppas Tilde snabbt repar sig!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Åhhhh NEJ, vad sorgligt…Jag är hemskt ledsen för din skull, hoppas stoet repar sig.
Tilde somnade in c.a 01.30 hon orkade inte mera, jag försökte tröstaså gott det gick…….har gråtit och pratat med en god vän. Var vore man utan goda vänner! Livet är skört……… hoppas lilla Tilde och hennes lilla föl skuttar runt på någon äng…. nej nu orkar jag inte skriva mer….bara gråter. Gunilla.

Jag tycker så förfärligt synd om dig Gunilla, och även om Tilde. Usch vilken tragisk otur… så oerhört onödigt. 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Så fruktansvärt ledsamt.
Och onödigt.
Veritas odium paretFörvånad
Beklagar verkligen din stora förlust… gud vad hemskt!

beklagar verkligen sorgen och din förlust.
livet är orättvist i mellanåt, tänker på dig.

Beklagar verkligen sorgen
. Livet är bra orättvist. Tänker på er
tröstkramar/Sandra
Beklagar er stora förlust…finner inga ord…
.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Beklagar verkligen det som hänt Gunilla
Tröstkramar i mängder till Dig/Agnetha

Så sorgligt
, jag beklagar.

Fy vad hemskt… Beklagar verkligen
*Kram
Tänker på dig Gunilla! Vilken tragisk händelse! Så oerhört ledsamt…..
Kram!

Neeej, så fruktansvärt. Vilken hemsk natt du haft.
Tänker på dig/KRAM Maria

Usch vad ledsamt. Stor kram i eländet / Märta

Beklagar.
Å fy så hemskt!
Beklagar sorgen.
*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

Vilken förfärlig upplevelse! Stackars er! Tänker på dig Gunilla och skickar tröstkramar!

Åh så trist och ledsamt! Kramar från oss
Mina tankar finns hos dig Gunilla.
Kram Johanna
Nej så fruktansvärt för dig ! Skickar tröstkramar…Är så hemskt att det händer…
// Linda o Trine
Ush och fy så tråkigt och så ofattbart! Ja, det SUGER verkligen!! Nu måste det bara gå vägen i fortsättningen.
Men, så himla tragiskt Gunilla! Skänker dig en massa kramar från oss! Ninnii o Peter

Nä men fy så tragiskt och ledsamt, tänker på dig och sänder dig tröste kram.
Fy så tråkigt…
Beklagar sorgen

Usch vad hemskt… Beklagar verkligen.
Beklagar verkligen.

Verkligen tråkigt.. beklagar förlusten av ditt sto och föl ,skänker stora tröstkramar till dig . Hoppas verkligen dom andra fölningarna går vägen ./Heidi
Kramar Gunilla.
Nej vad tråkigt! Tänker på er i dag, Gunilla, Tilde och fölet.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Så sorgligt
, beklagar verkligen din förlust.

Du finns i mina tankar också Gunilla, så fruktansvärt tråkigt :( och fina goa Tilde, finner inte ord mer…Kram från Jossan
sitter och gråter. STORA tröst kramar till dig. Inte för att det hjälper, men du ska veta att vi tänker på dig .
Tack så otroligt mycket för allt stöd och tröst här, på gästbok och mail. Ni ska veta att det betyder enormt mycket!!!! Håller på att ringa om tillstånd för att få begrava Tilde och fölis, tråkigt men måste få det gjort. Blir begravning när Ola kommer hem, tur att vi har grävmaskin! Tusen tack än en gång, i dagsläget vill jag inte ha något föl alls. Men med fem dräcktiga ston på gården kommer jag inte undan…..fy vad gruvsamt. Många kramar Gunilla.
Beklagar verkligen!

Vilken jättetragisk upplevelse.

Jag tänker på dig Gunilla, säger bara en sak, fy fan på ren svenska.

Tänker på dig Gunilla, sänder många styrkramar till dig, du behöver dem.
Ta hand om dig!
kram

En uppfödares värsta mardröm! Beklagar verkligen.

Nej så hemskt! Beklagar. hoppas stoet repat sig

Beklagar verkligen

Det var mycket tråkig och ledsam läsning, jag hoppas ni får begravningen gjord och att det känns lite bättre efter den. Beklagar.
Usch så hemskt! Beklagar sorgen

Beklagar verkligen, usch så hemskt.

Tänker på Er och vet precis vad du går igenom, styrke kram.

Usch så hemskt! Det är verkligen det värsta som kan hända! Beklagar din stora förlust.
Nu är dom begravda, lade lilla fölis mellan Tildes ben. Vi grävde en grav i hagen som stona brukar få gå i när bebisarna föds, uppe på en höjd. Då kommer dom att finnas med oss alltid. Stofölet var väldigt fint , ljusfux. Tusen tack än en gång för erat stöd/Gunilla.
Usch beklagar verkligen er stora förlust
, hoppas verkligen återstående fölningar går bra.
Beklagar din förlust! Vet verkligen hur du känner nu ,efter filones död ville inte jag heller ha fler föl..
Men Ninas fölning gick bra nu har vi 2 kvar.
Jag håller tummarna för dig med!
/Jeanette

Beklagar djupt Gunilla. Så fruktansvärt tragiskt och onödigt.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Beklagar djupt din sorg Gunilla! Håller med alla föregående talare.
Detta är en uppfödares mardröm!
Du har gjort allt du kunde och så även veterinärerna och tyvärr går det inte alltid väl.
Nu vilar Tilde med sin bebis utan smärta.
TACK för din omtanke och fina tid Tilde fick hos dig!
En uppfödares drömhem.
Bamsekram! Vi höres i morgon.
/Elinor
Beklagar det som hänt. Vi är många som drabbas detta år verkar det som…………..