Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 12-foder-utfodring
Läst 490 ggr
kacka
0

Hur gott är gräset nu???

En fundering… Vad väljer era hästar att äta nu (ni som har barmark)?

Äter de gräs eller hö/ensilage helst?

FredrikN
0

smaka själv vet jagCool

Berätta gärna om det är någon skillnad mot sommargräsetPenga mun

Angel
0

Haha, jag avstår iaf..

cinna
0

#1 *SUCK*

Betar av det som finns - tydligen helt OK alltså. Men när husse kommer med lunchhö så smakar det tydligen bättre för då kommer de fram direkt till sina högarFlört

kacka
0

Jag ser att stona gärna väljer hö men fjordingen väljer gräset… Kan det bero på vad de känner att de behöver?

Nä Herr Nilsson, jag kommer inte smaka… visserligen brukar jag smaka på hästarnas foder, men gräset och höet brukar jag faktiskt inte smaka på…

Det ÄCKKLIGASTE fodret som jag smakat på var en flytade gul B-vitamin… fyy sjutton!!! Alllt annat är ju relativt gott iaf…

IdaS-A
0

Haha, smakar du på hästarnas mat? Eller ja, vad skrattar jag för.. Jag smakade linement en gång, det luktar ju gott Räcka ut tungan

Mina shettisar äter helst gräs men de stora äter helst hö.

kacka
0

Ja, jag har smakat på både vitaminer, mineraler, pellets, havre, betfor, vetekli, alger, vitlök osv.

Margareta
0

Hö är alltid gott, man kan ju gå misste om något brukar vår shettis tycka när IKEA-påsen kommer, men sen återgår hon rätt snart till gräset…

Numer pensionär i Nynäshamn

IdaS-A
0

"visserligen brukar jag smaka på hästarnas foder´" tyckte det var en skön kommentar Glad Får jag bara fråga om det är av någon speciell anledning du har smakat på allt det där? Eller du kanske bara är nyfiken på vad det smakar?

kacka
0

nyfiken på hur det smakar…

Daladis
0

Mina verkar ääääälska gräset dom rotar fram. Visst kommer dom och äter frukost och lunch hö, men dom får nästan inget hö och är feta som två sälar ändå… så fast alla säger att det inte finns nån näring i det gamla äckliga gräset under snön, kan jag inte riktigt hålla med….Vårat är super näringsrikt (fettbildande) och jätte smaskigt Fundersam. -Fast jag har inte smakat själv!

Jess
0

Både hö och gräs smakar gott och äts med god aptit!

zettan
0

hihi

ja smakar också på mina hästars foder. Bara för att ja har varit nyfiken på hur de smakar. Skulle nog kunna tänka mig bli häst tror ja :)

Valerie är helt tokig i gräs nu. Hon går gärna själv och betar medan de andra äter hösilage. Men visst äter hon hösilage ockås. Men gräset är nog goare tycker hon. Själv vill ja inte testa om hösilage är goare eller inte :)

Zettan tänker bara på mat så hon äter allt :)

kram

steffy
0

1# hihihihihi

Houdini
0

Öh, då får de gräva 70 cm för att komma till gräset här o det ids de inte.

linnri
0

Jag smakar alltid på fodret, om jag tex. har bytt, eller köpt ett nytt. För att se hur det smakar .. B-vitaminerna från Krafft smakar rätt gott, och Blå Miner från Krafft luktar och smakar väldigt gott :)

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

AnnaLundin
0

Mina hästar äter höet före gräset. Kanske inte för att gräset inte år gott, snarare för att de inte blir mätta av det nu när det mest består av vatten…

susanne-s
0

Mina väljer gräset före höt, dom går kvar i beteshagarna ff.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

thira
0

Mina äter hö - massor - fast de har mycket gräs kvar - så gräset är nog mest bara vatten nu…