Kastat föl
Ingen rolig lördagkväll här. Mitt ena ministo har kastat föl idag. Hon har lite kvar som måste ut tyvärr. Vet. varit här och gett smärtlindring då hon beter sig som ett kolifall, ska nu få mer vid midnatt och hoppas resten kommer också. Vet. tycker att det tar lite lång tid. Hoppas finna resterna imorgonbitti i boxen för vet. vill skicka det + blodprovet på undersökning. Så det blir en lång natt här med hästpromenader varannan timme natten lång. Tråkigt, bara hon frisknar till så.
usch vad tråkigt….
nämen usch så tråkigt, håller tummarna för att ditt sto ska bli bra igen
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Fy, stackars er…

Tråkigt . Håller tummarna för mammahäst

#5 Tänker på dig!
Jag är ju alltid vaken då alla andra sover, så jag kanske håller dig sällskap. :-/
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#6 Skönt med lite värmande tankar till mig. Känns ju lite "down" just nu.

Lycka till med stoet - hoppas allt går bra!

hoppas natten går bra. stackars er…
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Har varit ute och promenerat i nattens mörker, finns endast 1 gatlampa i byn, tur man hittar!
Hon har också fått sin smärtlindring igen. Är så rar och följer med ut, travar när jag säger till fast hon eg. vill lägga sig hela tiden och rulla. Ser ingen förändring ännu, hoppas innerligt att jag hittar den lilla efterbörden i boxen nästa vända inatt. Om den kommit ut så blir det till att "snygga"till den, sparas i plastpåsen,kallt (i stallet) för vidare transport imorgon för undersökning. Lider verkligen med min lilla raring
Huvva 
Kan inget annat säga än att jag lider med dig ..
Hoppas att hon blir bra igen .. Det här kan inte vara roligt =/
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

hur mår din lilla shettis idag?
Usch, vad tråkigt. Hoppas stoet mår bättre idag iaf.
KLARAT KRISEN!!
Min lilla raring (77 cm) har fått ur sig efterbörden och har normal temp idag. Det blev många nattvandringar men till slut så….. Nu har hon fått komma ut, så glad…..pigga ögon, slog "brallor", gnäggade.
Efterbörden är "renplockad"från halm och ligger kallt för vidare transport till undersökning.
GLAD är jag!!!

hästmamma &
matte! Det kan ju inte bli bättre

Åhh vaad skönt! Jätteglad för er skull!
Så trist när de kastar fölen
men vilken tur att allt kom ut….
Tack för alla hälsningar
Ja nu är det bara att hålla tummarna så det iaf blir en liten miniunge 2007 som får se dagens ljus i början av maj här!
# 15 Det enda som varit ännu bättre och roligare hade ju varit en liten levnadsglad fölis våren 2007, men "that`s it".
Nytt år = nya tag!

Åh vad skönt!!! Vad bra att det gick finfint. Tänkte på dig när jag la mig igår.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

#18 Självklart. Men som det nu gick så är det i alla fall en glad häst
efter allt elände & en förhoppningsvis gladare matte framöver
. Lycka till hälsar Ulla
Nu är hon sig riktigt lik igen, har fått svans och bakben rengjorda och är såå fin. Mötte en tacksam matte vid grinden med sitt vanliga, vänliga "prat": får jag komma in nu?
Tror att jag sover gott inatt
ååå så skönt att allt verkar bra igen.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se