Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 750 ggr
sanne
0

God Morgon 20090508

God Morgon

precis kommen till jobbet efter en sömnlös natt.. fick så fruktansvärt tråkiga besked om vår aldra finaste Natasja v Ramsburg igår hos veterinären att jag har legat o funderat hela natten, allt känns så orättvist ibland…

grattis till alla som fått fina föl i natt !

nu ska jag gå igenom mailen här o sätta lite fart, men hoppas alla kan få en bra dag.

polgara
0

God morgon!!!

Mulet väder idag, dock inget regn än. Tog mig en välbehövlig sovmorgon. Idag blir det bara hästarna en sväng o sen börjar jag jobba kl 15.

Nu är det inte många dagar kvar tills Polgara är beräknad att föla så man får ha lite extra koll på henne nu

Ha en bra dag allihop!!!

shettismaffian
0

Godmorgon !

#0 Usch det lät inte kul alls, Gråter.

Här är solen framme och värmer, ska ta mig till stallet strax. Efter stallet blir det jobbet i kväll.

Fixade med nya selen igår och provade den med vagnen, den satt bra fast jag fick dra in den på sista hålet på min tjockis Oskyldig.

Grattis alla som fått fölisar i natt säger jag med, man blir inte lite fölsjuk när man ser alla. Men förhoppningsvis får jag 2 st fina fölisar nästa år.

Ni får ha en riktigt bra dag

AusaBausa
0

God morgon

här hänger regnet i luften o det blåser..trist!

Ungarna ska på utflykt och vi ska på promenad på jobbet så hoppas verkligen regnet håller sig där uppe i det blå..

Grattis alla som fått föl o säger samma…gud så fölsjuk man blir men samtidigt ännu räddare att betäcka när alla tråkigheter händer m fellägen osv. Hoppas dock på föl när Kelda blir stor nog..o då blir det 2 st. :-D

Trine
0

God morgon!

Här skiner solen, det blev riktigt ruskväder igår det blåste storm och regnade på tvären..Hoppas det håller sig fint nu då..

Igår på em så fick vi tillökning Glad ja inte Tilia men väl kaninungar. Hon höll då tiden på pricken, en månad.har inte kollat antal än men jag kikade snabbt och det var några minst 7 st..

Gratulerar alla som fått föl här oxå.Idag ska jag gå runt hagarna och ev släppa stona nån timme så dom får äta lite gräs..Blir nog uppskattat.

Ha en trevlig freda´!

Charlotte-J
0

God morgon!

I vanlig ordning fastnade jag här med en kopp kaffe Flört Måste fixa en hel del pappersjobb och sen tänkte jag fixa lite med pållarna. Ser ut att bli en fin dag idag och solen lyser så fint redan nu så då kan man passa på att borsta igenom pållarna när de är torra. Har regnat här i några dagar så gräset växer som tusan, fördelen med att ha superfin matjord överallt, mindre kul vår och höst då det blir rena gyttjebadet för hästarna. Men men, man ska väl vara nöjd när det växer bra. Har en kompis som aldrig har leriga hagar (ren sandjord) men å andra sidan får hon aldrig något gräs i hagarna heller. Hon brukar vara avis på oss Glad

Har de senaste dagarna fått klart med några nya grossister så fler saker är på gång in och så väntar jag besked från en till (vi får inte ligga för nära någon annan återförsäljare) och får vi det så kommer det komma en hel del nyheter. Riktigt spännande!

Lingon börjar vara riktigt stor och tung nu och juvret börjar fylla i sakta men säkert. Tror fölet vände sig igår då hon vankade av och an som en osalig ande hela dagen. Hon har ca. 4 veckor kvar nu.

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

runas
0

God morgon!

Ja nu verkar det bli en riktigt fin morgon med sol, blåser lite men…

Blir oxå alldeles fölsjuk av alla fina föl som kommer nu! Men till nästa år hoppas jag att jag får 3 sötisar. Långt dit bara…

Ska ut o ha ponnyputsar dag idag, de har fällt massor men det finns allt tussar kvar att bearbeta.

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

ElisabethA
0

God morgon!

Bakade 4 rulltårtor i morse. Har bjudit hela byn på "Stallfika" imorgon förmiddag så de kan titta på fölet. Det har varit så många här i byn som engagerat sig, så jag tänkte att det kan vara kul för dem att komma och titta. Vet inte hur många som dyker upp, men det blir nog en del verkar det som - Kul!

Idag ska jag jobba eftermiddag så innan dess blir det en hel del pyssel nere i stallet och ute med hästarna :)
Mammas sto ska snart också ha föl och det ska bli riktigt spännande!

#0 Låter inte bra alls… :(

Hoppas alla får en bra dag!

monzun
0

Godmorgon.

Verkar som att det blir en fin dag här med.

Är hemma idag då jag inte mår så bra.

Väntar dessutom på att veterinären skall höra av sig, en av grabbarna skall kastreras idag.

Så kommer en kompis med dotter hit idag, då har sonen någon att leka med å jag någon att prata skit med. Skrattande