Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 574 ggr
zettan
0

God morgon 11 Maj

Morrn morrn

Här är de lite mulet ute men fåglarna kvittrar i kapp utan för mitt fönster =). Ska strax bege mig till jobbet.
Efter jobbet väntar besök hos stona då Violette ska ha sin medicin. Men hon är mkt bättre. Hon galopperar runt och ser allmänt glad ut. De troliga är väl att hon hade belastningsfång. För nu har jag fått ner henne rejält i vikt och hon rör sig bättre.
ska även hinna med unghingstarna lite i eftermiddag. De måste komma in och borstas. Smutsiga killar kan man ju inte ha ;)

Hoppas alla får en bra dag.

Hanna-D
0

God morgon

Regnar här i dag, trist. Behöver sol och värme för betet nu. Ska se om jag hinner iordningställa ytterligare en hage i kväll efter jobbet. Vore skönt att släppa unghingstarna.

Ha en bra dag!

ElisabethA
0

God morgon!
Blir nog inget jobb idag, men jag har att hitta på ändå…
Ska ut och springa en sväng idag i det underbara vädret :) Och idag har jag sällskap av vår hund Nikita som i morse vägrade följa med husse på jobbet Skrattande Hon visar verkligen tydligt vad hon vill - eller inte vill…

Hästarna mår bra och jag lägtar efter att kunna köra Gardenia igen! Kliar i fingrarna att ta ut och tömköra henne, men några månader får hon gå och bara vara mamma och till hösten kan jag förhoppningsvis börja köra med henne igen :)

Ha en bra dag!

[Billan]
0

God morgon.

Här i Dalarna är det bara 4 grader varmt och småregnar, så tråkigt då fölis behöver vara ute och röra på benen lite. Satte ut dom ändå en liten stund. Klarijn fryser så hon går med regntäcke på sig.

I går kväll hände det något som jag nästan inte vågar berätta. Akleja stack iväg i full trav, utan att halta. Jag tror inte mina ögon, kan det vara så att det har läkt ut ? Jag filmade henne en liten snutt, sen travade hon runt hela kvällen, var tvungen att ta in henne för att hon inte skulle ta ut sig. I dag var hon inte heller halt. Få se om det varar eller bara är tillfälligt.

I dag blir det lite handling av foder åt både folk och fä, samt lite fortsatt jobb med hagarna.

Ha en skön dag.

Charlotte-Aveback
0

#3: May: Jag håller tummarna för att Akleja får fortsätta må bättre nu!

[Billan]
0

Tack Charlotte.