Träns.
Nån mer som har problem att hitta träns åt sin shetis,jag har det i alla fall,han är för bred över pannan :( har köpt ett nyt och ska se i morgon om han kan ha det,suck.Blir så trött för antingen så blir det för litet eller så blir det för stort,passar inte det här tränset så får jag väll gå till en sadelmakare och se om dem kan göra ett träns.
köp shettis träns men ponny pannband så passar det.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Jag har haft samma problem med en ponny jag skötte, inget pannband passade, alldeles för litet, började köpa ponny eller cob pannband, passade perfekt!
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~
FINNS det över huvud taget träns som passar på de hästhuvuden de är tänkta till?
Jag tycker det är mer regel än undantag med för långa eller för korta käkremmar, för långa eller för korta nosgrimmor och att remmen över nacken till nosgrimman har spännet för högt upp så att man inte kan korta av den remmen utan att spännet hamnar uppe vid pannbandet…
Ett för kort pannband löser man ju enklast genom att köpa ett längre. I övrigt så har jag måååånga gånger varit hos likala sadelmakaren och fått remmar avkortade…

Jo jag har hittat rätt många faktiskt som passar mina *ler*
mina har börjes shettisträns och den enda jag har behövt byta pannband på är Pirat.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Jag har några köpta i mini men de andra har min sadelmakare gjort i Tärnsjöläder, smala fina huvudlag + grimmor som är måttgjorda. Har både svart, brunt, naturfärg för resp. häst
= FINA!
På de köpta har jag helt enkelt tagit bort pannbanden (oftast de som inte passat). Lika snyggt och slipper skav mot öronen
Tack alla för era tipps
Ville bara talla om att han inte kunde ha tränset jag köpt,men det passar på mitt sto (hon har rätt så många olika träns just nu hi hi )
Pyttis: ska nog göra som dig att ta bort panbandet.