Trevligt mini-sto köpes
Letar efter ett mycket trevligt mini-sto. Kommer till fam på landet (ej till barn) med två till mini kompisar. Mycket god omvårdnad och kärlek garanteras.
Kommer ej endast gå i hagen utan också användas, men vi vill också gärna ställa ut, premiera osv. Drömmen att i framtiden ta något föl men ej avel årligen.
Krav: Pass, fullt frisk, Mycket trevligt temp, -går före utställningsmeriter…, kan även tänka oss unghäst (har unghästvana). Drömfärg vilket egentligen inte är viktigt är brun……..
Maila gärna, samt skicka någon bild till : faxtot@passagen.se

Anne på Jäboruder har några till salu. Sen såg jag att Kristina Axtorp anonserade ut ett guldbelöntat mini sto här på forumet
Lycka till med letandet.

Ulla på stuteri Skäpperöd har oxå brunamini till salu :)
Tack snälla för infon., vi har dock gått igenom de flesta stuterierna, och ännu inte där funnit det vi söker
därför testar vi nu detta forum där vi kanske kan nå andra som kanske har häst men inte satt ut annons….
Vill gärna finna en häst från ett litet mindre stuteri el. gärna familj, så att hästen växt upp med nära relation med människor dagligen…
Kanske är detta höga krav men vi försöker åtminstone….
Jag har mejlat er..
Har ni kollat med Åkaregårdens stuteri? Jag vet ett underbart sto annars som tyvärr inte är mini men hon är inte superstor heller
Hej
Tack för de tips och svar jag redan fått, är mycket tacksam ! De flesta fina ponnyer hade jag redan sett då jag tittat mycket på annonser och stuteri sidor tidigare…. ( #4Trine -har ej fått något mail från dig?).
Måste nog också kanske lägga prisidé förstår jag nu, vi har tänkt att lägga max. 9000-10 000:- i dagsläget (måste tyvärr begränsa mig lite men är fullt införstådd med att flera av er som svarat vill ha lite högre pris).
Standard ponny är tyvärr ej aktuell då jag har all utrustning, vagn, selar osv för mini.
Tack för alla svar så länge, hoppas det kommer lite fler svar…
#6 du har förhoppningsvis fått PM..
Vet att du kollat stuterier, men Mia på Stuteri Kronbled har oxå ett fint brunt ministo till salu, tror hon heter Kronblads Valencia.

#8 ja hon är fin :)