GodMorgon 13 Maj
Godmorgon.
Här är man uppe med tuppen idag igen.
Jobb jobb jobb som står på schemat.
Skall strax gå ut å fodra pojkarna innan det är dags att väcka sonen för å köra till dagis.
Godmorgon!
Sovit lite dåligt inatt, fck ett sms inatt klockan 1.40 från mina kollegor att de var påväg till BB! Hur kan man somna om efter en sådan sak? Jag vet att bäbsen ännu inte kommit ut dock, men den är helt klart påväg. :D
Ha det bra // Sofie
lurvponnyn.vimeddjur.se

God morgon
Solen skiner och fåglarna sjunger sina vackra melodier utanför mitt sovrums fönster. De kommer bli en underbar dag även idag.
Hoppas kunna göra klart så killarna kan få komma ner till sin nya sommarhage idag. Men måste snacka med stallägarna först så han kopplar om aggregatet. Bastic växer och börjar grovna till mer och mer. Jag hoppas han kommer falla nämden i smaken till hösten. Ska försöka att få bort mer päls på honom idag.
Ska även ut till stona så klart och pussa på dom lite. Hoppas kunna plocka hem dom i nästa vecka om dom är dräktiga. Ska försöka ultraljuda nästa fredag när man ändå är ledig.
Ha en bra dag alla
God morgon!
Idag står det träning av ponny på schemat och sen kommer mamma så jag ska städa lite i stöket här hemma.
Morgonen startar strålande med klarblå himmel och sol, får se hur det blir sen, lovad ostadigt väder framöver.
Ha en bra dag!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

God morgon!!!
Solen skiner o fåglarna kvittrar.
Har varit ute i stallet o tittat till hästarna, inget föl än iaf men Polgara ser helt klart färdig ut. Här ska ungarna skickas till skolan o jag ska fortsätta o flyttpacka, det tar ju aldrig slut. Åker ut till stallet i eftermiddag, stallägaren håller koll på Polgara under dagen o ringer om det skulle vara nått, behöver sova lite oxå är så trött efter nattjobbet igår o ingen sömn.
Ha en braq dag allihop i det underbara vädret!!!

God morgon!
Här skiner solen och det ser ut att blil en riktigt fin dag, härligt.
Idag så är barnen lediga så då ska vi passa på att åka in och handla examenskläderna, veckorna rinner ivg och jag vet att jag alltid brukar vara i sista minuten med det, men i år så ska jag bryta den trenden.
Med pållarna är det bara bra, Goldy börjar ju göra sig redo inför fölingen, hennes juver växer och växer, det ska bli sååå spännande, samtidigt bävar jag när man läst om alla som förlorat föl och i en del fall även ston, huga.
Ha en bra dag och njut av dagen!
God Kväll!
Och den är riktigt god! Iaf så har Tilia äntligen fölat idag.GRATTIS MARIE /Teddy maglånare , nu är det verklighet!
Din drömföle med snopp är född..
Iaf så var jag efter en transport med hö på morronen, kom hem och lastade ur den och tänkte åka efter en till men såg att hon låg i hagen, Gick dit o kollade då gick vattnet..Man är ju lite svettig o skakis efter alla felägen man läst om. Men Tilia klev upp o följde efter mig så hon fick väl det då. Hon knallade in i sin box o la sig och krysta direkt, tog inte lång stund så låg det en härlig svartskäckig kille i halmen..
Phu vad jag kände en tyngd ramla bort…Så skönt att allt gick så smidigt, nu är det bara Crispa kvar..
Så trött man blir av att komma till världen..
Ha en bra kväll!

#6 Grattis så mycket!!

Har varit ledig idag och varit på massage, helt underbart var det!
Det blev en sen kväll för min del igår. Fick ett föl sent igår kväll, ett svårt felläge. Veterinären kom snabbt som tur var. Mamma var ensam med fölningen då jag jobbade. Fick skjuts ut till stallet av en jobbarkompis och då hade veterinären kommit och höll på att lägga fölet till rätta. Är så otroligt glad och lättad då både sto och föl klarade sig! Har aldrig sett en fölunge komma upp på benen så snabbt, det tog några minuter och han kom upp på första försöket och trillade inte en enda gång.
Både sto och föl mår bra och fölet racar runt i full fart i hagen idag.

Grattis till drömfölet. Eller ska man säga Mcdreamy ??

#9 Grattis till dig med!
#6 Grattis både ägare och uppfödare!
#9 Grattis!
#6+9 Grattis till fölen!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Tack allihopa!
#9 Och Grattis till er fölis med!

# 6,9 Grattis till fölen ,hoppas allt är bra med dom