God morgon 16 maj!
God morgon!
Mellanlandade här efter att ha skjutsat Elsa till skolan då hon ska med några i klassen upp till Globen och spela Schack. Dom har kvalat in från hennes skola att få vara med där i finalerna. Jag håller tummarna.
Ska snart släppa ut pållarna och fylla vatten innan Malin hämtar mig. Ska följa med henne på Drive In utställning i Linköping med hennes hund. Många år sen jag var på sånt. Sen blir det hem igen och göra lite nytta när make + barn åker på släktträff.
Ha en bra dag!
Amor vincit omnia 

God morgon!
Strålande väder idag. Jag skall strax köra iväg Caramell på inridning. Hon skall vara borta en månad.
Ha en bra dag.

Idag ser det ut att bli fint väder ! som vanligt är det full fart hela dagen här. Ska iväg o chippa två ettårs hingstar, sen iväg o verka lilla Yari borta hos Sandra.. I em ska vi äntligen gå bort o kolla vårt nya stooora bete..
Men det ska vara en stor manifestation mot våld i vårt samhälle idag ockxå så det känns viktigt att gå på det. Vi har i vårt lilla samhälle haft en 6årig flicka som blev skjuten på skolgården, fönster krossade på hus, barnens skola som brändes ner för ett år sedan och massa andra problem. så det är dax att säga ifrån !
hoppas alla får en bra dag !

God morgon
Här skiner solen och de är helt underbart ute. Själv ska jag jaga dammråttor med damsugaren strax. Sen blir de att åka till tippen och slänga ett lass. Sen blir det stallet. Sanne kommer ut en sväng. Alltid trevligt med besök i stallet. Är ju alldeles själv nu sen storhäst tjejerna tog sina hästar på annat bete. Så lugnt och skönt är de nu.
I kväll får föräldrarna främmat så man får väl vara lite social under maten i allafall. De blir visst grillat =)
Ha en riktigt bra dag alla
Godmorgon !
Idag tog jag mig lite sovmorgon till 8.20 det var så skönt om man bortser från att det endast var 12 grader varmt inne i stugan.
Idag blir det häst pyssel och sedan i eftermiddag ska vi fira svågern som fyller 35 år.
Har precis sett att det är endast 13 dagar kvar tills Puzz ska på betäckning, är både spänd, förväntansfull och rädd på samma gång.
Är hennes första gång , och man blir ju lite harig när man läser allt tragiskt om ston med fellägen vid fölningar.
Ni får ha en riktigt bra dag

God förmiddag!!!
Här skiner solen från en klarblå himmel, fåglarna kvittrar så fint
Har nyss kommit hem från ytterligare en vaknatt i stallet, utan resultat, hur länge kan hon knipa egentligen? Nu ska jag försöka sova lite, man får passa på när det finns folk på gården som kan hålla koll på henne under dagen o sen åka ut till stallet igen. Ska se om jag hinner åka o simma lite idag oxå, har inte hunnit med det på 2 veckor nu pga allt flyttpackande som fortfarande inte är klart på långa vägar.
Ha en bra dag allihop!!!
God lunch!
Sitter på jobbet och jobbar, mamma hörde av sig i morse. Dendy har fölat det perfekta fölet i morse, ett Dendy-färgat (brun) hingstföl efter Kameleon!! Vi är så otroligt glada att allt gick bra, och att det blev ett önskeföl!
Solen skiner, skönt vänder!
Delad glädje är dubbel glädje :)

#6 Grattis till ert önskeföl!
God kväll!
Spenderat 8 timmar i stallet idag med Monica och fått massor gjort. Bla så har hovis varit ute, vi har maskat hästarna, fixat en round pen, kebab lunchat i hästhagen bland ponnyer, tränat häst + ponny och trådat upp en liten hage.
Tror jag lyckades bränna nyllet oxå…solen har legat på hela dan, härligt.
Nu är jag trött och mör, blir tidigt i säng.
#6 Grattis till önskefölet!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

# 6 Grattis till er lilla önskebäbis.

Idag har det varit mycket pyssel och jobb.
Kört 3 hinsgtar till Fridhemsstuteriet , 2 welshar och 1 russ som ska kampera ihop med deras 2 års russhingst och Kalle.
Har idag lånat ut Slättens Corint till avel hos en uppfödare så hon kan ta föl på henne då vi inte själva ska betäcka henne iår och jag tycker att hon är för bra att bara gå och inte göra något alls. Lycka till med henne .
Tjohooo, har nyss fått veta något roligt!! Syrrans uppfödning och tillika godkända hingsten Hamras Kenzo har i dag varit på Solvalla och gjort sitt kvallopp på travet. Han gjorde det med bravur då han klockades för 3.05. 
Så himla roligt, nu väntar vi på spänning på första starten. Jättegrattis till Fam. Lilius som äger honom och framför allt till Mackan som satt bakom och gjorde den fina styrningen
#6 Grattis!
#11 Grattis Johanna, gud så kul!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#13 TACK, så himla roligt när det går bra för hästar som sålts.