Godmorgon 22 November
Godmorgon Här i Tärnsjö blir det en tidig morgon, hästarna är redan klara och snart är det dax att åka till jobbet. I em är det ridskolan för barnen som gäller. Lite småregn här på morgonen.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

God morgon!
Eller nåt´…
Har varit vaken hela natten, dels pga min hosta som jäklas efter bästa förmåga, och dels pga av att min yngsta dotter vaknade kl 01, och somnade 05 igen (!). Helt hopplöst. Jag kommer inte kunna lämna henne på dagis idag heller, vilket hade varit skönt så jag fick vila lite. En ett o ett halvt år gammal trollunge gör inte direkt att man kan slappna av…
Så, alla tillfällen jag får idag att sova en stund - tänker jag ta! :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Ja godmorgon på er alla hästälskare,själv har jag suttit och hostat halva natten och näsdropparna är slut så jag tycker nog inte själv att det är en så god morgon :) Men men jag har precis fått det lungt då min sambo körde i väg ungarna till dagis,vet inte riktigt vad jag ska göra i dag,men det blir inget ansrtängande det lovar jag.Tror att jag ska kryppa ner i sängen igen,en av katterna la sig just på sängen så det blir nog en liten gosstund :) Ha en bra dag.

#1 låter jobbigt, försök hitta de stunderna. Här blev det ändrat, när vi stod i hallen och skulle gå fick jag se att min dotter hade ögoninflamation så det var bara att ringa jobbet… suck vi har så mkt att göra där. men men
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
God morgon
Sjuka barn verkar det finnas överallt. Min son får också vara hemma från dagis i dag på grund av feber.
Annars har jag tröttnat på att det alltid är mörkt ute det känns som att aldrig dagarna ljusnar, detta är den värsta årstiden
Godmorgon!
Idag så kommer mina efterlängtade skaklar till min vagn. Ska bli mycket intressant att se om de passar. En kamrat ska med mig till stallet och prova den andra inackorderingshästen och förhoppningsvis så blir hon medryttare.
Ikväll så ska jag träffa mina klasskamrater och göra en uppgift till skolan - titta på film :)
Godmorgon alla! Vi är friska än så länge, peppar peppar. Barnen är dock trötta till max på morgnarna, sonen har värsta tonårssvängningar i humöret, idag var det botten allting…..

God Morgon.
Inga sjuka ungar här, bara en krasslig morsa. Det var hemskt segt det här. Skall jobba lite ändå, tur att det är en lugn vecka och att man kan flexa.
God Morgon alla glada, sjuka och trötta!
Grått o blött. Så bedrövligt tåkigt väder. Dock är vi friska "peppar- peppar ta i trä" och man får väl vara glad åt det, då ;-).
Ledig dag så det blir hästarna för hela slanten…

Mina sjuka ungar är inte längre sjuka, den största har precis frisknat till efter öroninflammationen.
Idag ska vi åka och titta till hästen. Han trivs hemskt bra ihop med russet, de står numera och kliar varandra på manken.:-)
God morgon! 
Hyfsat väder, det får bli en ridtur för liltjejen idag.
Mina kropp värker efter en praktvurpa i stallet igårkväll. Skulle kliva över en låg grind, men fastnar med foten och trillar handlöst i betonggolvet. Knäna är så ömma att det gjorde ont bara täcket kom emot dem inatt. Naturligtvis hade jag glömt ta med mobilen, så det var tur att jag inte bröt något.
Ett gott råd ta alltid med mobilen till stallet, även om ni bara ska fodra hästarna
Här finns det inga barn alls utom hästbarn förstås och dom verkar vara friska.
SOL
och några plusgrader. Med en väldans tur torkar lite av leran upp. Längtar till fredag då jag börjar fyra dagars ledighet. Skall till welshföreningens avelskonferens i Göteborg = minisemester.

Se på 17! Nu har solen tittat fram här också!

God förmiddag! Här är allt bara bra, förutom vädret… regn och grått och snorhalt en bit i hagen. Utanför hagen vid insläppet var det däremot lera så jag höll på att tappa stövlarna. HU! Vad är det för fel på VINTER? Jag gillar när det är lite vitt på backen och en -5-10 grader kallt.
Stackars er med sjuka barn! Här är ungarna kärnfriska förutom morrontrötta och gnälliga.
Bonde - Jag ska tänka på mobilen! Har den alltid i fickan när jag är ute med hundarna och oftast med i stallet. Men se vad snabbt hänt det kan vara. Usch stackars dig! Tur att du inte bröt något.
God förmiddag!
Hästarna och stallet är färdigt, är ledig i dag men måste in till stan och köpa nåt snyggt att ha på mig - är fest på jobbet i morgon…
Här är alla friska utan hunden som fått ett sår på tassen och nu tvingas ha tratt, han är nog den mest olyckliga som finns just nu.
God förmidag!
Här finns en till som legat halvt vaken hela natten. Var hos kiropraktorn i går för min rygg, och fy 17 vad ont det gör. Det var den tredje behandligen, men aldrig har det gjort så ont som nu… Har vänt och vridigt mig hela tiden…
Vet inte när jag somnade med vid 8 så var man superpigg och klarvaken. Kom precis in från stallet, så allt måste med pållarna är färdigt. Ska nog ta å äta lite frukost nu å sedan antar jag att det står lövkrattning på schemat!
Glöm inte att titta på ordjakten vid 14 tiden i dag! Min bästa vän Tessan är med och tävlar tillsammans med vår kompis Ramona!! Heja heja!!
Delad glädje är dubbel glädje :)
God förmiddag (eller middag kanske)!
Ungarna hemma och sjuka, feber på den ena och hosta på den andra.
Just nu tittar solen fram lite men verkar osäkert om den kommer skina här så mkt mer idag.
Hästarna är överlyckliga att gräset kommit fram och att de äntligen kan springa och busa igen (hade isgata i ett par veckor förut).

God middag!
Kunde inte sova i natt, men det kunde jag i morse och vaknade inte när klockan ringde. Som tur var vaknade jag ändå innan skolan började så jag var bara ngn minut sen.
Packa upp, tvätt, plocka undan samt plugga står på scehmat i eftermiddag. Första ska jag bara skriva lite mail till Tyskland och tacka för en underbar helg :-)