Pay & Drive Eskilstuna!
Varmt Välkommna på precisionskörning! Se hela Proppen på http://www.erfkorsektionen.se/
1. Tävlingsplats: Vilsta Ridskola, Eskilstuna
2. Sista anmälningsdag: Framflyttat, anmäl er så snart som möjligt.
3. Anmälan skickas till: Gunilla Axelsson, Adress: Häggdroget Lista, 736 91 Kungsör.
e-mail: heggdroget@telia.com på anmälningsblankett 500/040820 hämtas från www.kuskringen.nu under länken blanketter.
4. Kuskmeddelande: Kuskmeddelande och startlista kommer att mejlas ut cirka en vecka innan. Skriv mejladressen på anmälan.
5. Upplysningar: Veronica Karlsson, 018-39 15 29, 073-99 46 645. Gunilla Axelsson, 016-631 31,070-511 34 35.
6. Anmälnings/startavgift: 100 kronor/start för ERF medlemmar, 150 kr/start för icke medlemmar, betalas vid startanmälan.
7. Uppstallning: det finns tillgång till 6 boxar. 50 kr/box. Betalas vid startanmälan. Bokas via Gunilla Axelsson, 016-631 31, 070-511 34 35.
8. Precision:
klass 1. Hinderbredd: vagnsbredd + 40 cm
Klass 2. Hinderbredd: vagnsbredd + 30 cm
Jag (Ulrika Gindemo) är på plats för stöd och assistance.

Nu har jag dessvärre andra planer den dagen, annars skulle man kanske ha vågat sej ut och provat på… Kanske det blir fler tillfällen?
Måste ändå fråga vad som gäller regelmässigt, följer man TR? Krävs groom och vaccination till exempel?
#4 Det blir fler tillfällen!
Groom och selkramp krävs. Dock ej grönt kort. Detta är ingen riktig tävling utan en Pay & Drive där resultaten inte rangordnas, inga priser delas ut. Det är förberedande aktivitet för att träna inför tävling. Dommare finns som ger råd och stöd.

#5 Låter ju toppen! Får nog sätta igång och kondisträna inför nästa tillfälle. 
Vet du förresten om det är ett och samma grönt kort som gäller för körning och ridning (utfärdat av Ridsportförbundet)?
#Japp det är samma teorikunskap. Jag avlade aldrig ridprovet utan fick ikryssat "körning" i en liten ruta på kortet. Så jag kan inte tävla riden hästsport med mitt kort.
#7 När tog du grönt kort? Jag har ingen sådan ruta på mitt (antar att jag får tävla i både ridning och körning då…?). Tog mitt 1997.
#8 Mitt kort är från 2004 hälsar Ulrika
*putt*

Jag kommer med två ponnyer i båda klasserna så det blir lika stressigt som vanligt hade helst velat köra tre men man är ju inte klonad.
Tack för all hjälp och trevligt bemötande sist.Nu kan vi skruva av skacklarna igen.