Höhäck
Vi ska bygga höhäckar till våra shettisar. Vet att jag såg en bild här inne på en höhäck (var det "UG" som lade in den?!).
Skulle jättegärna få tips på hur man ska bygga… Storlek, höjd och utforming?
Bifoga gärna bilder också!
Lite bråttom är det, eftersom vi har snickarhjälp här hemma nu, och det är de som ska fixa till höhäckarna också!
Hittade en länk med tips på foderautomater, någon som provat detta?
Vilka smarta.
Modellen "big boy" skulle jag vilja ha, den såg bra ut.
När jag var hos UG och lämnade våran hingst på bete så såg jag hennes foderhäckar, verkar jättebra. Sån ska jag bygga till hösten.
Putt, ingen som vill visa bilder på sin höhäck?

Jag använder pallkragar och det fungerar utmärkt.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Använder också pallkragar som #5 med en lastpall i botten.
#5+6 Hur gör ni med tramsponnys som alltid klättrar i lådan?
Fast ni kanske inte har någon sån
?
Jag har prövat olika varianter av era lådor men varje morgon stod ena stoet i lådan och bajsade
.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

#7 har inte haft det problemet.
Har du två pallkragar på höjden?
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Jag har också pallkragar, två i höjd. Min ena shettis håller på att slänga med huvudet så jag spikade fast 2 bräder rätt över så nu kan han inte göra det längre. Det funkar kanske också om man har en shettis som gärna vill stå i lådan…
#8 Japp, 2 på höjden! Även prövat ett hemma bygge i samma höjd med ribba över för att hindra att hon klev i vilket resulterade i att hon klev i iaf och fastnade och rev hela alltet!
#2 Skulle vilja ha en "big boy" ja oxå…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Jag har såna här, vet inte riktigt vad dom kallas men det är "Gallerkorgen" sen brukar det vara "jättedunkar" i dom..
Syns lite dåligt men lite ser ni ju.Har funkat bra och ingen har fastnat eller nå sånt.
#11 Det är en sådan som kallas "fångfällan" enligt länken i #1
#12 Fångfällan ? Ja det beror nog på vad man har för pållar det…
Jag har såna åt mina unghingstar och dom går det så bra med så, inte mkt spill och dom bor då inte där och föräter sig…..
#13 Ja det var vad som stod i länken.
Man måste klicka på bilden för att komma till texten om "fångfällan", det är kanske inte alldeles solklart!
Jag har klickat på bilden och läst, men håller inte med riktigt.
Visst kan många pållar söla ner men mina gör det INTE. Och jag gillar inte riktigt tonen i inlägget.( i länken)
Man ska inte dra alla över en kam bara för att hennes kompisars ponnyer åkt på fång.
#16 För att rätta lite så var det inte hennes kompisars hästar som åkte på fång utan hennes egna islandshästar.
Iaf så som jag fattade det när jag läste texten.
#17OOjsan…. Ja jag är inte riktigt vaken än så du får ursäkta mig
Men jag hoppas du förstår andemeningen då…