Nilla
Inatt kl 1 fick Nilla ett sto föl (brunblack??)
efter Skäpperöds Ulan, vi hade nog tur, för fölet låg med ett framben bakåt o efter 40 långa minuter så lyckades vi dra ut henne o hon överlevde. Värre var det med Nilla som var helt slut, låg hela natten med för låg temp, trots täcke på, o inte fick ur efterbörden förrän framåt morgonen. Men nu är hon åxå pigg o glad, äter o dricker helt normalt!
Men det var en stor tjej hon fick. På bilden är hon 18 timmar gammal 53 cm hög o 13 kg!! kan jämföras med lille Chivas hon fick -07, 8 kg o 42 cm hög!!
Hon är än sålänge namnlös….
Grattis!! Skönt att allt gick bra! :-)

Oj, vilken tur att det löste sig både för sto och föl! Grattis! 
skönt att det gick bra till slut.
Tur att det gick bra, grattis
Grattis till fint föl!! Skönt att allt gick bra!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Grattis till fölis. Skönt att höra om fellägen som går bra också.
Vilken tur att allt löste sig. Grattis till fölet!
Stort Grattis !! Träffs vi till hösten i bollnäs nu då, med ännu en charmknutta??
Glömmer inte chivas underbara uppvisning, en sån härlig prick han var..
Grattis till en supersöt föling:-)
Skönt fölningen gick vägen..
Grattis, vilken otrolig tur att allt gick bra för föl och sto.
Bra att det gick vägen och att hon repade sej, grattis!
Grattis, hon var betydligt större än vad mamma också var som nyfödd då:-) Hon var ju så liten Grattis och Lycka kul med bebisen krama Nilla från oss
Trine
jo vi ses nog i Bollnäs, tänkte visa henne åxå!! kul att Chivas satte sina spår, *S* han bor i uppsala nu o dom trivs kanon med han!
Kicki
hon var som en bulldozer lilla hästen, inte konstigt Nilla vart helt slut!!! men nu är dom pigga o glada igen! Ute i hagen nu o myser.
Det lutar åt att hon får heta Chakana. (ett vin namn)
men inte riktigt bestämt…

Grattis till en fin liten tjej ,skönt att allt gick vägen för både mamman o fölet.
Grattis!
Grattis!
Stort Grattis till det söta fölet!
Grattis till fin fölunge! Dock är det en brun, ingen brunblack. ;)
jo jag vet att det inte vart en black. det syntes sen…..men det såg lite lurigt ut först.
#19 Vilka underbara bilder! Hon ser ut att frodas o må bra, härligt när allt går som det ska.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Grattis va fin hon är! skönt att allt gick bra tillslut
Såå fin hon är!
#19 Så fin hon var!