Ställa ut vallack!?
Ngn som gjort det??
Hur gör man,är det lönt??

Jajamen, jag ställer ut min valack.
Det går till precis som för de andra hästarna.
Det är idé att även ställa ut valacker, eftersom deras resultat får räknas föräldrarna tillgodo.

Och det är lika roligt som att ställa ut sto eller hingst - om man nu tycker det är kul att ställa ut alltså.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#2. Ibland är det faktiskt roligare.
Klart man gör det
Lika trevligt,roligt med min valack!
Vart finns sådana utställningar??Jag bor ju 4,5 mil från Halmstad,men ska flytta till skåne nästa år!!
Hur förbereder man sin häst och sig själv??

Hade jag haft en valack som jag gilla så nog attan hade jag ställt ut den med kan jag tala om .

Det finns klasser för valacker på alla SSS utställningar.
Vi har en artikel här på forumet som handlar om utställningar. Skall leta reda på den.
Tycker det är jätteskoj att folk visar sina valacker. Dessutom finns det ju många fina exemplar också :-)).

Länk till artikeln om utställningar.
Min valack har jag visat 4 ggr på 2 år. Gillar verkligen att visa på utställning. Men valacken har dock bara fått 37p de senaste 3 ggr (fick 39 som ettårig hingst). Men blivit klassvinnare 2ggr.
Har nu en minivalack till låns som jag nog ska visa till sommaren och kommer även visa den "stora" också (om han inte vuxit över 107).
Tycker fler borde visa valacker. Hur vanligt är det att man visar valacker hos andra raser?
Min valack ställt ut. Det kan ju vara till fördel för föräldrarna om det går bra så varför inte + att det är roligt att åka på utställningar.
Va roligt att ni ser possitivt på att valacker dycker upp på utställning! Tänkte nämligen ställa ut två till sommaren. Min egna. Nordanåkers Sputnic samt en kompis Kölnäs Exellet.

#13 Sööt!
#14 Tack men lite rund om magen var han:) 39p trots det:)
Självklart ska du ställa ut din valack!!
Min fina pojke, Backstreet Boy (Kevin) tycker att det är bland det roligaste som finns! Han tycker själv att han är så snygg och fin, så det är roligt att visa honom! Han är till och med Sverigest försa valack att få SUCH, så nog tycker jag att man ska visa sina valacker!!
Delad glädje är dubbel glädje :)

#16. Finns det någon mer valack som har SUCH?
#17 Ingen aning faktiskt…? Men jag tror inte det om det inte är någon som sökt nu!

Rulocco kanske ligger bra till? Det vore kul.
Jag skall satsa på SUCH med min valack. Vi har hela livet på oss.
#19 Det tycker jag absolut du ska göra!! Ska hålla alla tummar jag har när vi ses ute på tävlingarna!! 
Vad är SUCH???
#21 Svensk Utställnings Champion, finns nog en artikel om det om du tittar under "Artiklar"

#21 Länk till artikeln om SUCH:
http://shetlandsponny.ifokus.se/Default.aspx?ArticleId=f13375b6-49a9-4a1c-a7c8-8a2ab6f14c9b

#20. Tack! Det kan nog behövas.

Vi har ställt ut en valack på sommarpremieringen (där man kan få visa dem för att få poäng till mamman, och pappan också förmodar jag). Det gick väldigt bra - han fick 41 poäng! Han var redan påtingad och det var en glad ny ägare som fick honom en kort tid efter. Nu bor han i Rättvik och har det superbra. Han heter Rosengårds Loke och är bror till Gimmic, som är såld till Norge och har utmärkt sig i såväl premiering som utställning.
Vissst blir man glad när man sålt något riktigt bra?

"Vår" premieringsförrättare här i gamla Skaraborg vill gärna se fler valacker på sommarpremieringarna.
#25. Hur gammal var er valack när ni visade honom med 41 poäng?

#27 Vilken fin grabb Ulla!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Hade inte en tanke på SUCH på en valack… men det kan ju bli en morot att försöka få:)