Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 20-föreningsfrågor-sss
Läst 822 ggr
Kris_J
0

Rätt anmälningsblankett?

Enligt SSS grundproposition skall man anmäla på därför avsedd blankett som enligt proppen finns i tidningen eller på hemsidan. I tidningen finns gällande blanketter?(utställning&bruksklasser) Men på hemsidan finns endast en blankett för utställning men ingen för bruksklasser. Dessutom är det inte samma blankett på hemsidan som i tidningen. Lite taskigt om nu anmälningsmottagaren föjer reglerna då är inte den felaktga blanketten giltig…..

Veritas odium paretFörvånad

Annette
0

På Västs sida finns en anmälningsblankett för bruksklasser.

Milla
0

På syds hemsida finns det också en anmälningsblankett för bruksklasserna

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Kris_J
0

#1+2 Vad bra, synd bara att jag inte letade där när jag skulle anmäla. Blir lite orolig då jag anmälde till bruksdagen på en vanlig utställningsblankett…

Milla
0

#3 men det gick nog rätt bra ändå tror jag Flört

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Kris_J
0

#4 Låter hoppfulltGlad

Cattis
0

#0 Jag har inte fått ngn annan fil än den som ligger där nu (på SSS hemsida)?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Kris_J
0

#1&2 Det verkar inte vara rätt version av utställningblankett hos er, om man jämför med tidningen. På den i tidningen står att det endast är den som gäller. Det kanske inte är gäller?

Annette
0

#7. Det är väl bara exemplen vid ID-numren som skiljer dem åt? För övrigt tycker jag den ser likadan ut och är samma som ligger på SSS hemsida.

Kris_J
0

#8 Det är en annan version.

Annette
0

#9. Vidareutveckla gärna vad du menar med annan version. Ingen av blanketterna är daterad.

Vad menar du skiljer dem åt mer än det jag skrev i #8? Om det bara är detta så tycker iaf jag det är petitesser.

Kris_J
0

#10 Det du anger är det enda som skiljer. Om det är viktigt eller ej kan inte jag bedöma. Men om det inte är viktigt kanske det inte heller skall stå på blanketten att anmälan inte är giltig om det inte sker på "denna" blankett. Ny blankett har väl tagits fram av den anledning att de som anmäler förhoppningsvis skall få det lättare att göra rätt när de fyller i stamboksnummer.

Varför skall man ha regler om man inte följer dem? Då är det väl bättre att plocka bort sådant som man inte följer eller som inte gäller? Det är inte rättvist mot dem som anstränger sig för att göra rätt om inte man har samma krav för alla. Lika regler för alla, det blir så mycket lättare då.