Vad har ni för hästförsäkring?
Det är så att jag funderar på att eventuellt flytta över min lilla donnas försäkring från ett bolag till ett annat. Är nu därför lite nyfiken på att höra vilket försäkringsbolag ni har till era shetlands, vilken typ av livförsäkring och veterinärvårdsförsäkring de har, samt om ni är nöjda/mindre nöjda med något…
Jag har IF, liv med användbarhet en summa och vetrinärvård en summa..
Jag är nöjd med dom.
Jag har Agria till alla mina hästar, lite olika försäkringsformer.
Är nöjd med dem.
Det finns nog fördelar och nackdelar med alla bolag. För min del har jag inga synpunkter på nackdelarna, däremot är det en stor fördel att ha sitt ombud bara några km bort, när något händer.
Har alla utom en i If som jag är mycket nöjd med, hade tidigare Agria. Sänkte mina premiekostnader med flera tusen/år och fick bättre försäkringsvillkor!
Har liv med användbarhet och veterinärvårdsförsäkring. Olika livbelopp.
Agria.
Har Sveland till alla mina, liv med användbarhet o vetrinärvårdsförsäkring. Olika belopp.
Är mkt nöjd.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Har Svelands avelsförsäkring till alla. i Olika livbelopp
Vet.vård 100000 med fast självrisk.
Är jättenöjd. Har haft Sveland i nästan 20 år till mina hästar och har alltid blivit väl mött. Aldrig besviken.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Har folksam. Liv och avelsextra plus veterinärvård på alla, olika livbelopp. Har alltid varit nöjd, inga problem.
Har If till alla utom gammel mor som är försäkrad i folksam.
Dom är försäkrade både i liv och vet
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Har mina försäkrade i Sveland. Är oerhört nöjda med dem, lågt pris och det har fungerat ypperligt vid skadersättning (liversättning). Jag har varit noga med att jämföra de olika försäkringsbolagen och kommit fram till att Sveland är det bästa, bra pris utan att göra avkall på villkor.
Hade Agria tidigare och var nöjd med dem, förutom priset… Även de var bra att ha att göra med vid skadeersättning (liversättning).
Jag har både liv- och veterinärvårdsförsäkring.

Tack alla ni som svarat hittills! 
Jag har sveland och jag är jättenöjd med dem. Dom är väldigt bra att ha att göra med vid skadetillfällen och dödsfall.

Jag har Agria till mina. Det är ju alltid svårt att avgöra huruvida man är nöjd eller inte om man inte har råkat ut för något 

Jag har Sveland på alla mina hästar samt hund och katt, det har fungerat ypperligt, har fast självrisk och veterinärvård 100.000:- på alla hästarna, oilka livbelopp, fungerar perfekt. Sänkte mina premier en hel del när jag bytte till Sveland.

jag har alla mina hästar i folksam i olika varianter och är enormt nöjd med det. dessutom billiga premier..
medarbetare på djurskydd.ifokus
Jag har mina i Folksam liv och veterinärvård. Jag har alla mina djur i Folksam. När jag tänker efter har jag allt försäkrat i Folksam

#12 Det är ju alltid svårt att avgöra huruvida man är nöjd eller inte om man inte har råkat ut för något
Så sant! Jag bytte dock från Agria till If förra året för att jag surnade till på att Agria tog bort den fasta självrisken. Jag halverade min årspremie på det bytet! Det är ju inte helt fel, särskilt med tanke på att jag hittills aldrig utnyttjat en försäkring.
Jag har folksam liv och veterinärvård. Hade tidigare Agria, men bytte eftersom jag har allt annat i folksam.
Om man vill ha så låg premie som möjligt (och bra försäkring) kan man ju alltid ringa olika bolag och fråga vad det kostar och vad som ingår osv.
Kanske inte skiljer så mycket på häst försäkring? men jag brukar kolla minst tre olika bolag när jag försäkrar bilar, det kan skilja flera tusen kr.
Har Agria nu då vi har alla andra försäkringar i Länsförsäkringar.
Förr hade jag Folksam som jag var nöjd med. Aldrig något krångel.
Säger som någon här ovanför att ring runt och kolla upp vad du kan få för premie och naturligtvis en försäkring som du känner du vill ha.
Vi hade agria tidigare och bytade sen till folksam och för något år sen bytade vi till IF och där har vi fått billigaste premien och bra villkor. Jag gillade folksam bra men då deras självrisk inte är fast så bytade jag till IF som har fast självrisk. Har som jag skrev innan en häst kvar i folksam och hon är för gammal för att byta bolag på så hon får stå kvar. Hundarna har vi i agria för där fick vi bäst villkor (har haft agria till hundarna dom sista 20 åren)
Jag måste ju säga att jag har blivit mycket bra bemött hos alla tre bolagen men IF är ett snäpp bättre tycker jag, dom är framförallt mycket gladare när man ringer.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Jag har if till Nobless och Agria till connemaran. Hos IF på shettisen har jag Liv med anv.barhet och Veterinärvård Extra. då kommer även hennes föl vara försäkrad i 22 dagar efter födsel vilket känns tryggt tycker jag. Kommer även försäkra fölet hos IF. Fast självrisk tycker jag är bra men tack och lov har vi inte behövt använda försäkringen..
Jag har folksam och är supernöjd livförsäkring och vet vård m.m

Jag har If och är nöjd.

Jag har IF, livförsäkring och 100.000:- Veterinärvård.
Har Agria och är nöjd.
120.000 i veterinärvård + veterinärvård extra. Betalar 75:-/mån per ponny. 20% rörlig självrisk + 2500:- i fast.
Har Folksam på mina och är väldigt nöjd med dem.
Ska ändra på den ena och lägga till avels på henne med. Annars har de liv, veterinär vård och dubbelliv + avel
Har haft både Folksam och If utan att det vrait något krångel då man behövt använda sig av dem.
Nu har jag å andra sidan Agria då premien blev lägre. Har dock inte behövt använda den.

Agria.
De har funkat bra vid både avlivning o skada.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
If till alla mina. Har på något sto veterinär X tra som innebär 100.000 i ersättning vid skada. Har inte mina användbarhetsförsäkrade då det inte var lönt på mina.
Betalar mellan 450-1200kr på mina och då är dom livförsäkrade mellan 8000-15000kr.
Dyrast är stoet jag har i 15000 liv och 100.000 veterinärvård.
Har tagit bort några hästar och aldrig haft strul med dessa. Direktreglering vid djursjukhusbesök samt snabb återbetalning.
Har haft hästar i ALLA bolagen varav IF funkar 100% bäst

Har Agria till både hästar och hundar och är nöjd med dem. Har fått ut för vet. kostnader utan problem och när jag blev tvungen att avliva en häst skickade de till och med ett brev där de beklagade det inträffade.
Måste bara tillägga.
Vårt ena sto kunde vi inte byta till Agria när vi gjorde det på alla andra hästarna, men det var för att hon hade för mycket "fel".
Men vi fick ha henne försäkrad kvar som avelssto även efter att äggstockarna var bortopererade och Folksam betalade snällt alla behandlingar med hennes envisa fång, samt buköppningen och många undersökningar hon genomgick under flera år pga tumörer.
Då hon bara över en helg fick så ont av sina besvär körde jag iväg henne till ett närliggande litet slakteri och avslutade hennes dagar. Utan att någon veterinär dömt ut henne.
Skrev och förklarade situationen för Folksam som betalade ut livförsäkringen på två dagar.
Böt till Agria enbart för att sänka premien på mina stora hästar.