Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 606 ggr
Cattis
0

God morgon 2006-11-24

God morgon på er! 

Ännu en kräkdag här i Vallentuna. Inte jag dock denna gång. Inatt vaknade Leon och kräktes tre- frya ggr. Sen nu då jag väckte maken, så sa han hej och försvann in på toaletten han med. Strax efter det hör jag att Tilde vaknat, gör en flaska välling och går ner… o möts av ett förvisso mkt glatt, men nedspytt barn.

Behöver jag säga att jag är less? Nä, men jag gör det ändå… DET RÄCKER NU! Skrikandes

Jag blir snart vansinnig, ngn har varit sjuk nu i VECKOR!

Vad ska ni göra idag, när det är löningsfredag och allt?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Anette
0

Godmorgon! Idag ska jag iväg på julklappsjakt med barn o barnbarn.:) Så nu måste jag skynda mig ut o pyssla om hästarna först Stackars dig o din familj Cattis…Hoppas det är kulmen nu…Krya på er!

Annette
0

Stackare! Kräksjuka är det värsta som finns. Särskilt på de små som inte ken be om en hink före.

Löningsfredag, ja. Fick lönespecen igår. Hade inte fått ett öre i löneförhöjning. Alla andra fick, men som timansrtälld kanske man inte räknas där. Hmm, kanske skall börja ta ut jourtillägg istället.

Jag skall jobba några timmar. Ställa fram adventsljusstakarna bl a. Lite tidigt, men det är syföreningsauktion i kväll, så det får bli så.

thira
0

Godmorgon! Lönefredag? Nää, inte för oss som jobbar kommunalt, vi får på måndag….

Sonen och jag håller på och laddar upp för Maiden-konserten imorgon….Cool

[Anna-N]
0

#3. Ja, lika här. De håller på oss till måndag ;)

#. God morgon! Ingen sol bara grått o trist och hur många plusgrader som helst. Dessutom en månad till julafton. Inte det minsta inspirerad till varken julklappar, adventsljusstakar eller annat.  

Trevlig fredag!

Charlotte-Aveback
0

God morgon!

En vanlig dag på jobbet idag. Fast inte helt vanlig … Jag jobbar på ett amerikanskt företag och där över firar de Thanks Giving nu så de flesta av mina amerikanska kollegor är lediga! Härligt tyst i inboxen … Flört Nu hinner man få undan lite andra saker på "att göra-listan".

kacka
0

Idag åker Putte (Ka-Thapult)… Det kommer kännas tomt och tyst då han gnäggat och busat lite med fjordingen…

På vägen hem tänkte jag köpa en rockard till min fjordhäst när jag ändå hyr transport…

susanne-s
0

godmorgon här i Tärnsjö är det också grått och trist. jag får också vänta till måndag….Idag ska jag hämta ut ett STORT paket från Bole, mycket roligt till stallet nya krubbor mm. Skrattande

Stackars dig/er Cattis, inget roligt alls - men snart är dom bra igen !!     Här är det ögoninflamation, var med dottern på vårdcentralen igår och fick salva.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

JMax
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vidrig jävla morgon…Har precis tagit bort Annelunds Silke. Hon fick somna in utanför hagen. Fång.

Jag hade förberett mig på att detta kunde hända, trodde jag…Man kan inte förbereda sig.

Kommer sakna denna häst fruktansvärt, hon var speciell på alla sätt. Jag har kvar hennes dotter och son och det finns mycket av henne i dem.

Jag hoppas att hon nu har det bra på Trapalandas evigt gröna ängar där hon nu kan äta så mycket hon vill och galoppera runt utan att ha ont.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Cattis
0

#8 Vad tråkigt Johanna! Jag beklagar! Det är aldrig roligt att ta dessa beslut. Men tur ändå att vi faktiskt kan göra det då de lider…

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Charlotte-Aveback
0

#8: Åh nej, inte du också! Usch, vad tråkigt!

Fick själv ta bort ett sto i somras p.g.a. fång, Furunäs Joybell. Denna sjukdom är vidrig!!! Skrikandes

Nu slipper de i alla fall ha ont …

Pyttis
0

# 8 Usch, tänker verkligen på Dig! Det är ett svårt beslut, men man vet iaf att de slipper detta verkligen onda!Ledsen

sanne
0

Go förmiddag.. ligger i soffan med feber, både jag o äldsta sonen tyvärr så blir det att se på disney channel hela dagen.

Tycker synd om er cattis, fy tusan för vinterkräket..

här regnar det som vanligt, men jozo är lycklig i dag, han har fått en ny hage o där fanns ju faktiskt gräs o inte bara lera. blir inte mkt gjort idag, bara det viktigast i stallet, får 2 nya inhyrningar i helgen så lite fixande blir det väl senare.

Charlotte-J
0

#8 Fy vad tråkigt Johanna. Även fast det var väntat så är man aldrig beredd på det när beslutet är taget. Tur att du har Socker kvar som är så lik sin mamma både i sättet och utseendet. Tänker på dig vännen, ring när du orkar.

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

God förmiddag här är det lite mulet och grått som vanligt och jag är fortfarandeförkyld och har ont i min käke hm , minsta sonen är också jätteförkyl men hellre det än kräksjukan i allfall.

Stackars dig Johanna inget lätt beslut att ta men ett bra beslut för hästen i allall den slipper ju ha ont , har ju som sagt också avlivat mitt gamla halvblodssto i år inte för fång då men ändå inge kul men man vet ju att de slipper ha ont mer..

bonde
0

God förmiddag! Glad 

Regnet har öst ner hela dan, måtte det ta slut snart. Jag hoppas vi får lite kallt och snö eller iallafall lite rimfrost till 1:a advent.

Johanna det var en fin bild på din Silke. Hon har det bra i Trapalanda nu…

Hanna-D
0

God förmiddag (i några minuter till…)

"Dagen efter" och jag mår som jag förtjänar. Har lyckats mocka stallet och fixat det nödvändiga med hästarna, så mycket mer blir det inte gjort i dag…

Hanna-D
0

#8 Jag beklagar sorgen!

RebeckaSvensson
0

God middag!

Blev tidig morgon idag då jag och nga kompisar gjorde pannkakor på morgonen. Var sedan och gratulerade en kompis som fyller 25 år. Ikväll lär det nog bli pluggande till onsdagens tenta. Hade mitt roliga förra helgen så nu måste jag verkligen sätta fart.

#8 Usch vad tråkigt! Tänker på dig och beklagar sorgen.

#16 Bara man har trevligt så är det värt att inte må som allra bäst dagen efter ;-)

Ni som är sjuka/har sjuka barn - Krya på er!

Tigrou
0

God Kväll!

Snart drar jag i väg till Bond premiären. Ska bli skönt med avkoppling från vardagen, det är faktiskt första biobesöket på 1 år. Konstigt att man inte kommer i väg oftare men sån't är livet barnen kommer i första hand. Hästarna tar ju lite tid ocksåFlört Ja nu ska jag upp och ge nattmaten och byta täcken sen drar jag mot popcornen

#8 Beklagar sorgen, det är aldrig roligt att ta dessa beslut och man kan aldrig förbereda sig på hur jobbigt det ska bli. Trösta dig med att hon inte har ont längre.

JMax
0

Tack allesammans!

Det känns lite bättre nu, försöker vänja mig vid tanken på att hon är borta. Mycket konstiga tankar kommer som jag blir ledsen över:

Stackars Silke fick ju aldrig åka nya transporten och jag skulle ju försöka sy henne en ny utställningsgrimma men det kommer hon aldrig få någon nu…Helt oväsentliga saker…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Milla
0

Godkväll, har precis betalat räkningar blääääää det ekar tomt

Tänker så på dig Johanna, men jag tycker också du gjorde rätt.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se