Lite hjälp tack....
Har en shettis här som jag tog hand om för ca 1½ år sen då var han grovt överviktig och hade hovar som inte var verkade på 3-4år och så har han haft fång 2 ggr.
Nu har han gått ner i vikt hovarna är nästan helt återställda (Y) han är fortfarande tjock om magen men kan inte hjälpas han har nog gått ner närmare 100kg…
Det jag vill veta är hur han ser ut kan man säga haha…men liksom är han fin i kroppen? ser benen bra ut? allt vill ja veta =)
Hade ingen bättre bild mest kroppen ja är intresserad av…så halva huvudet är bara med!
önskar ni bättre bild så säg till! =)

Han har blivit jätte fin i kroppen dock försöker jag hålla min fånghästs mage ganska smal då han inte ska få fång.. Men gud vilken bantningsmetod!. Var glad över att han mår bra nu:)
#1 smalhet eller fetma har inget med fång att göra

1# ja han tränas som sagt så mycket benen/hovarna klarar och han blir lätt halt så han kan ej tränas hårt "/ han får inte gå på bete han går med våra får (nerbetat som tusan i hagen för honom hehe) och han har gått ner jätte mycket så i mina ögon är han smal nu men ja vet att de finns många fler kilo att få bort men det tar sin lilla tid =)
Gär är en bild på hovarna som dom ser ut idag =) när ja tog hand om honom så gick han inte på hoven utan på leden och hovarna såg ut som dalaträskor! tkr hovarna är riktigt fina nu men inte helt återställda vet inte om dom någonsin blir det….