Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1308 ggr
zettan
0

God morgon 25 Maj

God morgon

Här är de lite mulet och de ser ut som de har regnat i natt.
Ryggen är något bättre idag så de är bara att åka till jobbet. Hästarna mår super och njuter av grönbetet. Hoppas att Violette kommer i brunst här nu i början på veckan. Ska försöka åka ut till dom antingen idag eller i morgon.

Ha en bra dag alla

sanne
0

God Morgon

Idag blir det att ta ut en Vård av Barn dag.. vår ena son har varit riktigt dålig i helgen, han har diabetes o det har verkligen strulat, hoppas han blir bättre under dagen.

Vår nya häst har funnit sig väl in i den lilla flocken hon går i, kul o se henne o Damora med sina magar.. Ikväll kommer några fler ungston till betet, det känns bra då det bara är våra två som är där nu.. på jätte området..

hoppas alla får en bra dag !

ElisabethA
0

God morgon!
Väcktes inatt av ett sms från mamma - ÄNTLIGEN har Maja fölat!! Det var ett brunt hingstföl som kom ut tack vare hennes duktiga veterinär. Ett ordentligt felläge som förmodligen kostat både sto och föl livet om inte hjälpen kommit så snabbt. Skönt att hon finns så nära och alltid ställer upp!!!

Nu kan vi iaf pusta ut för tillfället och hoppas att allt fortsätter bra med både lilla Ironman och Maja :) Hemsidan är uppdaterad och fler bilder kommer säkerligen till kvällen.

Hoppas alla får en bra dag!

runas
0

God morgon!

#2  Grattis till fölet och vad skönt allt gick bra!

Idag verkar det bli en kalas dag, solen skiner på blå himmel. Ska fixa i ordning allt i stallet som jag stökade till igår och sen ska här tvättas täcken och filtar.

Mamma som varit hos mig i helgen ska åka hem så sen blir man solo igen, till nästa gång iaf.

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Trine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Här lyser solen och ser ut o bli en kanondag.13 grader varmt redan.

#2 så skönt att det gick bra..Grattis!

Crispa har sin tid imorron men hon ser inte klar ut än.Var ut vid en halv tre inatt för det var en sån himla fart på hingstarna men dom var nog bara leksjuk..Rynkar på näsanHimla dålig tid o bråka på..

Idag ska jag fixa klart i min nya ankgård och flytta ut alla.Sen har jag pappersjobb men det får nog vänta till kvällen..Nu ska jag snart ringa vetten över avmaskning och vaccin, ringtiden börjar åtta.

ha en fin dag!

Charlotte-Aveback
0

#2: Grattis till fölet! Skönt att allt gick bra till slut.

ElisabethA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3,4,5 Mamma tackar så mycket!
Här kommer en dagsfärsk bild :)

polgara
0

God förmiddag!!!

Här skiner solen o det ser ut att bli en riktigt härlig dag. Har nyss kommit hem från Malmö där jag tillbringat helgen som funktionär på Malmö city horse show. Är helt slut o kropp o hjärna. Föl fick vi i helgen oxå, en liten fuxfröken.

Nu ska här tas lugnt några timmar innan jag ska tillbaka till stallet o beundra det lilla underverket.

Inga övriga planer för dagen

shettismaffian
0

Godförmiddag !

# 6 Grattis till lill killen.

Här är det varmt och skönt, underbart att få se solen lite den har ju inte precis visat sig i helgen. Är hemma förkyld, näsan och ögonen rinner och på det ont i halsen suck.

Idag blir det att åka och köpa sista delarna till bilen så den klarar besiktningen på torsdag för på fredag ska Puzzel  åka till Mullsjö.

Ha en riktigt bra dag

Hanna-D
0

#2 Grattis Anne-Lisbeth (& Elisabeth Flört)

Anne-Lisbeth
0

#8,9 m fl Tack för gratulationer.

Det har varit en hård dag idag. Majblomma mådde inte speciellt bra efter sin tuffa fölning och Ironman är också i behov av vård för förlossningskador på sina framben. Båda är nu inlagda i Helsingborg och det känns skönt. Prognosen är att dom kommer hem i slutat av veckan och ingen får framtida mén.

Annelie-P
0

#10  Hoppas verkligen det går enligt prognosen då! Passar även på att gratulera - grattis!!

Kraka
0

Grattis till liten kille! Glad