Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 2181 ggr
fuxar
0

Föl lycka !

Tussila Go fick ett stort hingstföl 14/5 kl. 01.35, fux o stjärn.Men vilken panilkänsla jag hade, förstföderska trångt och en mycket stor fölunge.Tussila fick stora vaxproppar på förmidagen, sprang och passade henne i hagen. Tog in o nattade hästarna i 19.00 tiden, sprang o kollade med jämna mellanrum.När jag kom ut 01.00 låg hon o krystade, blåsan framme. Kände försiktigt men inga hovar, det bara knöt sej i magen. Sprang in o hämtade mamma, efter att jag konstaterat två hovar och en mule en bit in (trångt) så fick mamma ta en hov och jag den andra, gud vad vi fick ta i. Tussila kämpade på så bra. Ut kom en stor kille levande och pigg. VILKEN LYCKA!!!! Bara grät, helt slut! En LYCKLIG MATTE (bara fyra fölningar kvar, pust!!!!!!

Cattis
0

Grattis Gunilla! Vad skönt att det gick som det skulle!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

[Billan]
0

GRATTIS. Det var en stor lättnad då du ringde mig. Hade gått och väntat på att telefonen skulle ringa ( jobbade ).  Fick allt skrämselhicka när jag hörde dig att du grät, men det var ju av lycka. det kom allt en liten tår här också, är så glad för din skull.

Kram !!

Elinor
0

GRATTIS Gunilla!
Nu ska du bara njuta av din fölis Kyss.
Kram Elinor

[Teddy]
0

Jag ÄLSKAR att läsa om lyckade fölningar!
Supergrattis!Skrattande

Hanna-D
0

Grattis Gunilla! Så skönt att det gick bra.

zettan
0

Stort grattis Gunilla

ingrid
0

Grattis Guniila!

Charlotte-Aveback
0

Grattis Gunilla med familj! Härligt att allt gick bra! Glad

Pyttis
0

GRATTIS Gunilla! Så underbart att allt gått bra!Glad

Kram/Agnetha

Trine
0

Grattis! Så skönt att det gick bra nu då.

Kram på er.

fuxar
0

Tack! alla för era gratulatione och stöttning när vi misste Tilde o bebis. Det var en sån traumatisk upplevelse att gå igenom, så skräcken när lilla fölis var så stor (och trångt) , jag trodde ett ögonblick att det skulle bli en uppepning!!!!!Men nu lägger vi det svåra bakom oss och ser framåt. Tussila är en så ducktig mamma, allt hon gör är så naturligt (men hon kommer ju ur mina båda stolinjer, som har varit bra mammor). Den "lille" hum "store" är så ducktig äter bajsar sover, försöker redan "suck" äta hö som mamma! Han ser otroligt bra ut, lång fin hals, vackert huvud.Ja rena dömfölet!  En mycket lättad och lycklig matte!

runas
0

Stort Grattis!!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Ninnii
0

Å vad skönt Gunilla! Grattis och lycka till med han!

Kram ninnii

Johanna-Granberg
0

Stort grattis Gunilla, vad skönt att allt gick bra.

Kram Johanna

Frida-E
0

Vad härligt att läsa att allt gick bra. Stort grattis!

Annelie-P
0

Jag kan förstå din första känsla när du trodde på repris… Fy. Men nu får jag säga grattis!

JennyR
0

Grattis!! Skönt att allt gick bra :-)

VeronicaP
0

Grattis till dig och din familj , skönt att allt gick bra .

Linda-A
0

Vad skönt att höra att det gått bra, grattis!

Turgubben
0

STORT GRATTIS Gunilla  & mamma Tussila Go så klart  Kyss

Josefina-Aslund
0

Grattis igen Gunilla ! Vilken lycka att det gick vägen !

Kram Jossan

veronica-olsson
0

Grattis!

India
0

Grattis! Vilken lycka….

Jannie
0

Stort Grattis! Vill gärna se en bild.

Dehlfimia
0

Stort grattis till hingstfölet,skönt att allt gick bra . Hoppas mor o son mår bra

Kimpa
0

Grattis till fölingen och skönt det gick bra denna gång.

Pernilla Lindström
0

Skönt att det gick bra Kramisar till dig.Skrattande

SofiaChristina
0

Grattis !

[Anna-N]
0

Grattis!

Kraka
0

Stort GRATTIS till liten fin! Glad

ErikFagrell
0

Grattis Gunilla

kristina-axtorp
0

Så skönt att denna fölning gick bra ändå- förstår din känsla när man haft en besvärlig fölning och lättnaden när allt går bra! Grattis och lycka till!

Sasser
0

Grattis Vännen! Jag kommer ngn dag!! Kramen

IdaT
0

Grattis!

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

fuxar
0

Nu på kvällen 21.45 fick Kölnäs Filippa ett hingstföl med stjärn. En helt normal förlossning som matte kunde lugnt se på, så skönt. Det är så här det ska vara!!!!!Glad

Josefina-Aslund
0

Grattis Gunilla igen !!

Skönt när det går så som det ska.

Kram Jossan

Charlotte-Aveback
0

#35: Grattis Gunilla! Härligt! Glad

Hanna-D
0

#35 Grattis Gunilla!

Ninnii
0

Garattis Gunilla!

Trine
0

Grattis!

IdaT
0

#35 Grattis igen!

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

ester
0

Stort Grattis !

VeronicaP
0

Grattis Gunilla

fuxar
0

Tusen tack alla. Han var lite dålig att hitta tutten,  gick mest och sög på tungan. Mjölkade ur Filippa lite mjölk o nappade i honom. sen fick dom vara i fred några timmar, när jag kickade till dom så kunde han dia själv, skönt! Han är otroligt mörk i färgen, rödgrå, väldigt söt men ack så krokig bak! Men brukar rätta till sej till slut, får väll se.  Nu är det Anke kvar men hon är inte riktigt än, spännande. Sen är det lugnt ett tag tills slutet på juni, så man får sooova…….må gott /Gunilla.

achibaldsminiatyrer
0

GRATTIS och gud vad skönt att allt gick bra

Ellen89
0

Grattis!