Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 384 ggr
cinna
0

God morgon! - 26 november

Idag var det iallafall uppehåll kl 7.00 här i Östergötland, eller iallafall i Vreta klosterOskyldig. Hur mycket regn det kommit törs jag inte tänka på, regnmätaren hade frusit sist det var frysgrader, men många mm har det blivit…

Planer för dagen; skjutsa äldsta dottern till ridningen, måla på övervåningen, pyssla med småpållarna.

PS Maken är som barn på nytt, trädgårdstraktorn jag nämnde igår är inköpt och hemlevererad. Han satt och buskörde på grusvägen kl 21 igårkväll i hällande regn, med ett småfånigt, men gulligt, leende på sina läppar. Ja se män… DS

Annette
0

Här har det blåst hela natten, troligen regnat också. Mina hästar behöver borstas ordentligt, gick inget vidare igår när de var genomblöta.

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Uppehåll i Uppsala, men ser blåsigt och kallt ut. Ska bli ytterligare en rolig dag som ska tillbringas tillsammans med ekonomiböckerna. Tom drömt om hur de olika kontona debiterades och krediterades samt vad som var interimsskulder resp - fodringar. Spännande värre Fundersam Hade man bara haft nga dagar till på sig innan det är dags för tentan hade det varit riktigt intressant.

Daladis
0

God morron!

Här blåser det ordentligt, har knappt sovit i natt. Hoppas att det lugnar ner sig lite, inte kul att gå ut här i skogen sen ovädret vi hade senast, massor av träd blåste sönder, så jag är rädd att få nåt i skallen.

sanne
0

Go morgon. Upphåll men himla blåsigt. fick raka min lilla med regnskållorna i morse, såg inte bra ut, men nu får hon ju behandling. De nya inhyrningarna har kommit och det blev lite spring i hagen bland de stora, alltid lika kul o se.

Idag ska vi upp till Jäboruder igen o kolla lite.. får inte ta med min transport för gubben, men men , kan ju alltid åka en gång till…

Sasser
0

Godmorgon!

Nyss inkommen från stallet och morgonens alla sysslor. Sonen (10 år) gör nu sin hemkunskapsläxa och jag sitter vid datorn och skrattar tyst för mig själv….:) Han är jätteduktig men ni vet ju själva vilken tid det tar att göra risgrynsgröt.:) Jag hör honom sucka och stöna för att det tar sån tid…han räknar minuterna som han skall röra…ja han gör exakt som det står på lappen.. Nu tror jag han förstår varför jag som oftast gör annan gröt.

Senare skall jag iväg och köra halm gör det isamma veva som sonen spelar hockeymatch, det ligger åt samma håll:)

Här blåser det ngt så förfärligt, hoppas att det lugnar ner sig. Hörde på nyheterna att en 18-åring dödat sina föräldrar i grannstaden, det är ju bara så himla förfärligt. Varför blir det så?

zettan
0

God morgon :)

Än så länge inget regn här :). Hoppas att de håller upp idag. HAde behövt ta hand om lilla Valerie som går på lösdrift. Hon har ju varit blöt de senaste dagarna så det har ju inte gått att borsta så bra då :/

Så idag kommer alla mina hästar bli fina för en stund i allafall :)

Ha en bra dag ellesammans

maggan
0

SOLEN skiner i Stockholm!Glad

AusaBausa
0

Hej vaknade av att solen tittade in! Härligt!  ingen blåst men nu har solen börjat gömma sig bak molnen lagom tills jag ska ner till stallet o rida. Kl. 15 kommer hovslagaren o får väl se om pållen behöver skor eller ej. Hoppas inte!

annars en lugn dag…

thira
0

God förmiddag! Solen skiner och det blåser! Är trött som attan, sonen och jag var på Iron Maiden i gårkväll och vi kom hem i natt. Om det var bra? SUPER!Cool

Annette
0

Nu skiner solen, men det blåser jättemycket. Tömkörde unghästen en stund. En vanligtvis pigg ponny blir ännu piggare när det kommer lövhögar blåsande rakt emot honom.Glad

Milla
0

här är det uppehåll och riktigt skönt ute.

Äldsta dottern och jag ska nu sätta oss nerbäddade i soffan och titta på DVDn nio liv.Naturligtvis är chipsskålen full hehe

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll idag har vi varit iväg på stuteribesök på stuteri KL (kurt Larsson ) och tittat på en väldigt massa vackra hästar över lag russ då men även några shettisar bland annat Son of Gold , även 2 st väldigt fina New forest hingstar som ska visas nästa år.