Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1402 ggr
polgara
0

God morgon!!! 090528

Morsning på er!!!

Idag blåser det rejält, men ser ändå ut som om det ska kunna vara uppehåll. Idag kommer hovis o verkar alla pållarna o sen blir det lite fix i stallet inför visningen av gården idag. Annars har jag inte mkt planerat

Ha en bra dag allihop!!!

runas
0

God morgon!

Kul att vi skrev samtidigt! Så jag fortsätter din morgontråd…

Hos oss har blåsten från igår lugnat ner sig men nu regnar det iställetRynkar på näsan.

Blir till att pyssla innomhus idag.

Alla 3 tjejerna är betäckta nu, härligt härligt!

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Gosa
0

Godmorgon,

Idag hoppas jag få föl… dock inte shetland den här gången. Det är mitt Islandssto som väntar sitt första föl och hon har gått 11 dagar över tiden så det är väl dax då Glad.

Hon har vaggat runt i boxen hela natten, kliat rumpan, lyft svansen högt och sparkat mot magen. Sedan 5-tiden imorse så gick hon in i nästa fas där hon hela tiden tömmer tarmen och blåsan, har säkert bajsat 30 ggr och kissat 6-8 gånger… Nu väntar jag bara på fortsättningen så det blir till att stanna hemma från jobbet idag och jobba imorgon istället Flört.

Ha en toppendag alla!!!

Trine
0

#2 Spännande! Hoppas det går smidigt för henne nu då.

Morrnmorrn!

Varit ute o pysslat lite med pållarna tills nu.

Här har jag inte fått nå föl än, hon såg så klar ut för nån dag sen men nu verkar det gått tillbaka..Kanske en annan som tittar för noga efter tecken oxå..Men jag längtar så efter mitt föl, Tilias är ju inte mitt så man tyr sig inte lika mkt.Lazer har bytt mamma han hänger med Crispa så fort han hinnerGlad är såå tråkigt utan lekkompis..

Ska vila lite nu har haft huvudvärk som heter duga..

Ha det!

Maliiin
0

God Morgon!

Idag startade jag dagen med att släppa ut pållarna.

Flamman kom in med igensvullet å varigt öga igår. Men idag såg det bättre ut och hon hade öppnat det under natten som tur va. Lite varigt fortfarande men betydligt bättre!

Efter utsläppet mockade jag och fixade i stallet.

I eftermiddag ska jag köra iväg mitt sto till sin fodervärd i Tingsryd. Så nu ska hon börja ett nytt liv där som ponnytravare. Hoppas det går bra för dem och att dom gillar henne lika mkt som jag görSkrattande
Men kommer kännas tungt å lämna ifrån henne! Blir lite tomt utan henne. Men jag får ju åka och hälsa på henne=)

Ha en fortsatt bra dag allihopa!

shettismaffian
0

Godförmiddag !

Här har det blåst halv storm i ett par dagar för att idag gå över i regn .

Idag ska släp o bil besiktas efter total renovering av bägge så får vi hoppas det går bra.

Sen blir det städ av hem och häst.

Ha en riktigt bra dag