Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1968 ggr
steffy
0

regntäcke ?

jag undrar om någon har ett shettisregntäcke  från hööks? kostar 479kr. jag undrar om det är bra kvalite.

Peppe
0

Färg? är det de royalblåa? ett sånt har jag och de släpper inte igenom vatten (men de brukar bli fuktigt i kanterna där nere där det inte är foder) och har hållt hittills iaf. sen vad du anser vara bra kvalité eller inte vet jag inte…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

steffy
0

rött är det. det jag menar med bra kvalite är att shettisen ska kunna gå ute en hel dag med täcket utan att det går igenom. Glad

ElisabethA
0

Japp, jag har ett sådant. Har inte haft det så länge och bara använt det ett par gånger, men jag tycker att det är bra. Det fyller sin funktion och har bra passform. Sitter bra på hästen också.

ElisabethA
0

#2 De kan gå ute en hel dag utan att bli blöta  Skrattande

steffy
0

med det från hööks? det röda? även i spöregn?

ElisabethA
0

#5 Ja, det röda. Har inte använt det i spöregn, men hon har varit ute en hel dag i regn utan att bli blöt igenom.

Peppe
0

jahaaa..läste inte så noga..såg nu att det stod shettistäcke och då finns de ju inte så mycket att välja på..

steffy
0

tack för alla svar. då är det bara att skriva en önskelista till jultomter och vänta till den 24 dec

ElisabethA
0

Det gör du rätt i  Flört

sanne
0

Täcket som finns på hööks ÄR vatten tätt men har dock ingen andasfunktion, vilket kan göra att hästen blir varm o fuktig. det nya regntäcket (brunt m ringar i olika färger) har även andas.. superrbra, jag kanske är lite partisk då jag jobbar på hööks, men börjes har också bra regntäcken till shettisar.

Tänk på o kolla vatten täthet o andasfunktion.

lycka tillGlad

steffy
0

jag vet inte riktigt vilket täcke du menar. kan du länka så jag kan se.

Daladis
0

Jag har ett rött regntecke från Börjes (tegel rött). Jag tycker det har bra passform men sen vet jag inte om det håller vätan en hel dag, min lilla shettis har sån otrolig päls så jag har faktiskt bara haft det ute på honom en gångGenerad. Trodde han skulle behöva det oftare, men icke. Har även ett fleece täcke från Börjes som sitter fint.

ElisabethA
0

#10 Finns det i shettis size?

Börjes har ett blått shettisregntäcke som också är bra i vattentäthet och passform. Dock har det röda täcket från Hööks ett lite bättre (kraftigare) innerfoder.

VeronicaP
0

Jag köpte något täcke från hööks till mina shettisar med andas funktion och de köpte jag billigt när det var rea och de är kanon bra

steffy
0

men det är inte rea där jag bor. synd.

sanne
0

#11 ja du om jag bara visste hur man länkar… är verkligen inte så haj på datorer, men det finns på hööks hemsida www.hooks.se. tror att det är under täcken eller nyheter.. hoppas du hittar dem…

steffy
0

vad kostar de?

sanne
0

Jag har för mig att 85-105cm kostar 549kr, större storlekar 599kr. har du hittat dem ?? finns både fleece täcken grimmor transportskydd mm i den serien, även hundtäcken..hi hi..

Peppe
0

färgen heter "multi" om det kan va till nån hjälp…

zettan
0

Sök på rengntäcke multi på hööks hemsida så kommer de fram. Det är jätte bra passform. Köpte det till min lilla ministo som är lite smal framtill. Superbra. :) Skrattande

Pheobe
0

dom från hööks är bra men vill man ha ännu billigare köper man från börjes för 199kr. Jag har ett sånt på en av mina i ur och skur. Funkar kanon.

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Himalayan från Börjes funkar på både små och stora i ösregn en hel dag. Har aldrig haft blöta hästar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

cinna
0

#22 Hehe det "marshmallowstäcket" har jag också.

Funkar jättebra, aldrig blöt vare sig innifrån eller utifrån, tycker dock det är lite förstor halsöppning på det, så det "korvar sig en del vid manken.

steffy
0

#22-23 finns det att köpa i samma färg nu? min lillasyster älskar rosa+ att det är ett sto som ska ha det.

Pheobe
0

#24 just nu är det ett tegelrött täcke. Jättefint

Peppe
0

#10 Jobbar du på hööks! kan man då få fråga om man på nåt vis kan få tag i ett äppelgrönt fleecetäcke till shettis som fanns ett tag? Kan ni inte ta tillbaka den färgen, och på fler saker. vet fler som vill ha det täcket…skitsnygg färg!

steffy
0

kan någon länka om ni hittar ett regntäcke i bra kvalite i str 75-85?

Pheobe
0

#27 täcket i strl 85 från börjes är ganska litet. Kanske skulle det passa ?

Faxlin
0

#27: Vet att lisette inne på ridsport hade ett sådant regntäcke till salu.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill också ha tillbakja de där gröna och rosa de hade i fleece på Hööks. Jag hann få tag på ett rosa, men vill ju ha till shettisen också.

Audiatur et altera pars

stallnysater
0

Jag har Börjes tegelröda regntäcken till båda shettisarna…
Mina har inte blivit blöta trots att de gått ute i ur och skur…
Börjes (regn)täcken är dock lite stora i storlekarna…
Jag har just nu 95 täcken på dom (105 var slut när jag köpte)…
De sitter precis på mina shettisar som normalt sett har 105…
Jag köpte förra året Börjes vintertäcken (då vinröda, iår lavendelblå). Köpte 105 då men det är nästan så det täcken är för stora…

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se