Vad ska hon kosta?
Jag ska sälja ett shettissto på 17 år som ska pensioneras från aveln och jag undrar lite vad ni tror är skäligt att ta betalt för henne. Hon är som sagt 17 år, har pass i SSS, isabell, riden ej körd, mkt snäll, vacc, älskar att bli ompysslad av såväl barn som vuxna. Ingen utrustning. Tacksam för svar!

En bild med kanske? Så man ser vilket skick hon är i
Alltid lättare att avgöra då.
någon!!

Hade du tänkt sälja henne till enbart ridning så kanske 8-10´
Som avelssto kanske mer beroende på hennes färg, jag vet inte vad hon har för meriter…
Du kan ju aldrig vara säker på att hon inte används i aveln mer.
Färgade hästar betalas det ju lite mer för…. enl. min erfarenhet
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Hon har varit avelssto hela livet och är bara lite riden. Jag har satt ett pris på 5000:- nu till ett jätte bra hem där hon blir sällskaps häst och där barnen ska pyssla med henne och rida lite då och då. 

Skönt att du hittat ett bra hem. 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
# 6 Alldeles för billigt i mina ögon sett! När det rek priset på ett stoföl är 8000 kr borde en vuxen häst som dessutom är riden kosta minst lika mkt! 17 år är ingen ålder på en shettis.
Men det är ju skönt att du hittat ett bra hem, det är inte helt enkelt!
Jag sålde ett ettårigt sto för ett tag sedan och jag satte först rek pris 8000 men det fanns inget intresse, så jag sänkte priset och då hörde 2 st av sig och hon blev såld för 4500:- till ett jätte bra hem hon med. Det känns nästan som att ge bort hästen men samtidigt värderar jag ett bra hem mer än pengar (det bästa är väl givetvis om man fått båda)
5000:- känns billigt att sälja henne för, men ändå känner jag mig nöjd och det är det viktigaste. Det var ändå jag själv som satte priset och jag kände att hemmet var så bra så jag ville inte att dom skulle avstå från henne pga att hon blev för "dyr"
Dumt kanske men jag känner mig nöjd.
#9 viktigast är ju att du är nöjd med köparen. Men man behöver inte "ge" bort för billigt