God morgon 1 Juni
morrn morrn
Så var man inne i juni månad. De är underbart väder och fåglarna sjunger mer än vanligt. Fasantuppen vaggar fram och tillbaka på gräsmattan och letar efter sina tjejer.
Idag blir de först jobb sen blir de troligtvis cykel till och från stallet. Ska försöka se om jag kan åka med stallägarna ut om dom är i stan. Men annars får man ta cykeln och se glad ut. Moppen är ju fortfarande inte klar =(
Hoppas alla får en bra dag
God morgon!
sitter lite groggy här, har kollat Crispa inatt hon har fyllt upp juvret och har varit svullen o röd men nu vid 5 så hade det röda gått ner igen…Hmmn jag det märks när den behagar o komma. tror det trycker på mkt nu när hon ligger så det kanske är orsaken att hon blir röd, men man hoppas ju att det ska komma nu då..
Ser ut o bli en fin dag igen..Nu ska jag gå ut o kolla och ta ut dom när barnen vaknat.
Ha en bra dag!
God morgon!
Stekande sol redan, denna dag kommer nog slå rekord. Dricker litervis men svettas ju ut allt på nolltid
, lite så jag längtar till hösten och svalare luft….
Dagen kommer tillbringas i så mkt skugga som möjligt för att till kvällen då det är svalare åka ut till stallet.
Ha en bra dag!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
God morgon!
Äntligen fungera internet igen. Åskan tog modemet och det har inte varit lätt att få tag på ett nytt. Slut i hela Växjö.I helgen har det bara varit kalas för hela slanten. Det är skönt att det är jobbdag. Ikväll blir det tvätt av hästrumpor både Balott och Hessa brunstar jättemycket.
Ha en bra dag alla!

God morgon!
Nu har man skickat iväg tjejerna till skolan och tittat till Goldy som går i väntans tider, men hon behagar inte att föla, suck.
Idag blir det träning med Xetet för hela slanten, det är ledträning som står på schemat plus vanligt pyssel. Solen skiner så härligt redan och varmt är det också, bäst att passa på och vara ute nu medans det varar.
Ha det gott alla!
God Morgon!
Idag har jag fått FAST ANSTÄLLNING! och jag är så glad och det känns bara så skönt.
Här står solen redan högt och värmer.
Ska snart ge mig iväg till jobb det har blivit en massa ändringar idag så jag fick lite sovmorgon.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Grattis Milla, härligt!

#5: Grattis Milla! 
Glömde det viktigaste. GRATTIS till en fast tjänst, så skönt i dessa dagar. Lycka till.

# 5 Super Grattis Millan .
God morgon här tog jag mig en liten sovmorgon även om det känns som jag inte sovit något alls. Jag är trött och sliten idag efter gårdagens tävlingar på jägersro, men det är bara att bita ihop och gå till jobbet sen, det kommer att bli varmt i skolan idag .
#5 grattis!Så skönt.
Och nu har Crispa fölat!!
En så härlig svart kille!
Trollans Crow blir namnet, det har varit uttänkt länge 
Allt har gått smidigt och jag hoppas det fortsätter så..Är så glad !! Och Lasse liten är stor nu
och mycket nyfiken går efter tråden och undrar vad Crispa fått för bihang

God förmiddag!
#5 Grattis till tjänsten!!!
#10 Grattis till fölet!!!
Var på bröllop i lördags nere i Köping. Det var ett jättefint bröllop och allt löste sig tillslut trots strul och stress. Lokalen hade blivit dubbelbokad så dukningen fick ske tidigt på morgonen på bröllopsdagen… Ingen höjdare… Sen åkte jag och bruden till Lilla Spa i Arboga och fick fixat smink och hår. 13,30 skulle vi hämtas och frisören trodde det var god tid att vi kom kl 9. De hade dock inte räknat med att kronan som bruden hade skulle ta så lång tid att få dit och sedan tog det tid att dölja alla femhundrafemtielva hårnålar… 13,20 var bruden klar (jag var redan fixad) och då var det fullt ös med att få på klänningar, smycken och diverse prylar på bruden. Min sambo som kom för att hämta oss fick knyta min klänning i ryggen "Ah, som att snöra skor" sa han när han väl fattade hur det skulle vara :) 13,35 var vi klara och körde till kyrkan. Vi var där 13.57 - PHU vi hann!!
Sen flöt resten av dagen/kvällen fint. Maten var riktigt god och diverse tal hölls. Som tärna är det ju brukligt att säga några ord till bruden (framförallt) och det gjorde jag. Det uppskattades av alla och brudens far kom efteråt och sa att det var kvällens bästa tal :) Sånt blir man glad av att höra :) Sen höll jag också i en rolig lek för brudparet som jag och gästerna klurat fram frågor till *hehe*
Igår flög vi hem och på eftermiddagen var vi och fixade färdigt en hage hos några bekanta där hästarna ska gå en vecka medan vi är på semester. Det är fullt ös hela tiden känns det som.
Hoppas alla får en bra dag!!
#5 Stort Grattis! Gud så skönt det måste vara!
#10 Grattis till liten söt kille!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#5 Stort grattis Millan! Efter fyra års vik (pga anställningsstopp) har även jag fått fast tjänst from i dag! Så jag vet hur du känner 
#10 Grattis till fölet!

Grattis Hanna, vilken dag för dig,Milla och Trine, fast anställning och föl, härligt.
Grattis till dig också Hanna och även till fölisen som är född.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Grattis Hanna till din fasta tjänst
#13 Grattis Hanna!
#15-18 Tack så mycket!