God morgon 3/6!
God morgon!
Mulen start på dagen men det är helt ok, jag hoppas på mer regn. Igår fick vi bara 5mm, långt ifrån tillräckligt men bättre än inget.
Idag ska jag ut till stallet o jobba lillan lite, hon fick ett par dar ledigt efter malmköping men nu kör vi igång igen. Längtar tills jag får hem de andra brudarna men måste ju vänta på UL.
Ha en bra dag allihopa!!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Godmorgon!
Här blåser det rejält men solen är framme än så länge.
Ska dona lite med Tilia idag fixa fossingarna och köra ett bad så hon är stilig tills hon ska till hingsten.Få se hur många som får manikyr, beror på när ryggen säger ifrån.
Men först ska jag sova en timme, är så kopiöst trött.Far min var upp igår och han var dunder förskyld, hade börjat med att han var supertrött sa han
..Peppar…
Iaf så är transporten fixad med hjälp av far så nu är det kanon!! Allt lyser och FUNKAR.
Ha det.
God förmiddag!
Här skiner solen än så länge men det är friska vindar som tar tag emellanåt.
Vi försov oss idag så Tyra hann med nöd och näppe med skolbussen. Elsa är hemma sjuk och Anton fick ta en senare buss. Avskyr att försova mig för hela dagen blir upp och ner sen känns det som.
Idag ska det komma hem ännu mer foder av annan sort + svarthavre då det är en rykande åtgång på foder nu trots betestider.
Förhoppningsvis kommer ljusen med hästmotiv innan fredag så jag kan få med dom till Färgelanda i helgen. Alltid kul att kunna presentera lite nyheter.
Lingon börjar göra sig redo att föla och inatt har jag inte sovit långa stunder utan kollat monitorn hela tiden. Hon har vankat oroligt nästan hela natten och där emellan stått och tryckt rumpan in i boxväggen. Så snart kommer det förhoppningsvis en liten fölis.
Annars är det den vanliga lunken med pappersjobb för hela slanten.
Ha en bra dag allihop!
Amor vincit omnia