Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett12-foder-utfodring
Läst 1003 ggr
Kris_J
0

Förbluffande upptäckt - NOT

JennyR
0

*hihihihi*  :-D

Hanna-D
0
runas
0

Va, är det sant?!Flört

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

polgara
0

Härligt med lite ny forskningsrapportTungan ute

StuteriSolo
0

Vad som är intressant är ju att de verkligen har gjort försök med tävlingshästar och kommit fram till att de kan klara sitt behov med enbart grovfoder! Nu är det inte bara shetlandsponnyer som kan klara sig helt på grovfoder, utan ALLA hästar kan det! Bara veta och välja kvalitet. (detta påstående om shetlandsponnyer fanns i en bok om utfodring av hästar, minns inte vilken)

ElisabethA
0

Skrattande

UlrikaHalfvarsson
0

Gud vad onödigt att forska om det, dom pengarna skulle ju kunnat gå till att forska om något lite viktigareTungan ute

entill
0

Jo men visst är det väl bra att få det vetenskapligt fastställt, det många av oss redan vet. Tyvärr tror jag inte att alla kommer att tro på det i alla fall.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

VeronicaP
0

hm därför mina halvblod är så runda då , de går på lösdrift och får bara ensilage på vintern och gräs på sommaren ;-)

[Teddy]
0

Jag förstår mycket väl ironin i det hela, men handen på hjärtat, vem fodrar bara med stråfoder av alla härinne?
Inte jag i alla fall!

PetraJ
0

# jag

VeronicaP
0

#10 Jag mina halvblod får bara stråfoder tex , de som tävlar kan få lite havre och betfor + vitaminer och mineraler under tävlings säsong, men övriga hästar får bara gräs/ensilage.

entill
0

#10 Jag också. Även tävlingshästarna.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

StuteriSolo
0

Det beror ju även på kvaliteten på grovfodret, våra hästar går just nu på vårt näringsfattiga hö, och då behöver de litet extra för att orka. Ensliaget har dock hållit bra kvalitet(det fick vi in i rätt tid) så de får ju faktiskt litet kraftfoder då också, men mer som godis än foder, så det är kul att komma in. Vi har gjort av med en 20 kg säck kraftfoder i vinter, åt åtta hästar :D Jag köpte en ny igår…

powderpuff
0

Stackars alla kraftfoderförsäljarna….

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

StuteriSolo
0

Skrattande

JennyR
0

#10 Jag fodrar också med bara stråfoder

AusaBausa
0

Ger mina shettisar enbart fri tillgång till hösilage vintertid o gräset som finns i hagen. Sommartid enbart sommarbete m mkt gräs. Mineraler i spann. Ridhästen däremot får betfor o havre men skulle säkert klara sig enbart på hö han också o allra helst nu när han rids så pass lite..sommartid får han bara gräs i hagen också.

Hanna-D
0

#10 Betfor (bara för att det är gott, inte för att det behövs) och hö till 12 av 13 ponnyer, den 13:e får äta vad hon vill, bara hon går upp i vikt!

NoAngel
0

Det är bara hästar som jobbar riktigt hårt som behöver kraftfoder och de som är med/har föl! Hoppas jag Obestämd