Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettgodkända-hingstar
Läst 1774 ggr
plarsson
0

Hingst i norrland?

Hallå allihopa! Finns det någon hingst i Norrland (Örnsköldsvik, Sundsvall, Umeå)? Är väldigt intresserad av att få fotografera en läcker hingst! Glad

Titta in på min hemsida, www.pernillalarsson.se

Annette
0

Shetland Nord har en hingstlista.

angabogard
0

Ett tips om du vill fota hingstar är att komma på generalmönstringen i Nordmalings ridhus den 4/7. Då kommer nog traktens flesta avelshingstar (shetland alltså) att vara där. Glad 

Sen så är det ju Jubileumsutställning och generalmönstring i Hudiksvall helgen efter!

plarsson
0

#2 Finns det någon hemsida till mönstringen? :)

angabogard
0

nej det finns det inte, men om du vill ha mer info om den i Nordmaling kan du kontakta mig lite närmare på 070-3027972 eller angabogard@telia.com

Vet ej startid än, beror på flyg bl.a

kan då även ge dig nr till dom som vet ang Hudik.

men ett ypperligt  tillfälle att fota många hingstar..

/MVH Helena

seijsing
0

I Bjästatjärn har du en avelsgodkänd PRE hingst som börjat verka i avel from i år. Och jag har en minihingst (Bjästa) som förhoppningsvis (håller tummarna) blir godkänd på wången i höst.  =) 

Sen finns det en normalstor shettishingst, tror hon heter Pernilla som äger den, eller Gunilla kanske =), för att komma i kontakt med henne kan du höra med Anna i skule ridhus. (hon brukar vara där på körträningarna).

Sen har du hingstar på Moflo stuteri…. och även flera shettisar norrut, bl.a. Jenny Rhenman har 2 tjusiga grabbar. Tror att det finns en del nordisar också, kolla med Solänget.

HannaNikolina
0

#5 haha, jag tänkte jag skulle tipsa om din lilla sötnos när jag såg rubriken Glad 

Gunilla heter hon med standard-shettisen som bor norr om Ö-vik. Han är väl inte heller godkänd (än)? Brukar var väl att ta i, hon var med på en träning i höstas. Men visst kan jag leta fram kontaktuppgifter.

Hur går det för er då, gjorde ni det där provet nu i vår? Och när kommer ni på körträning Flört

angabogard
0

Pernilla i Lindefallet kanske det är du tänker på. Hon har 2 godkända Furunäs Sahib och Lindebys Torsten L , sen finns Tiger i Ullånger (eller i närheten) Finns även en fin russ hingst i Timrå  som heter Chip. Glad