Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 775 ggr
Cattis
0

"Foderpåsar"

Jag använder, precis som "alla" andra IKEA-kassar att bära/väga/frakta hö i. Men, jag skulle vilja ha fler, i andra färger än de blå.

Varför? Jo för att plättlätt kunna skilja de olika hagarnas påsar åt.

Är det någon som vet andra ställen som har liknande IKEA-kassar, som inte är blå?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Midlingur
0

Maskot heter en tillverkare som har påsar i bland annat grön, röd och rosa. Även Globus har i grön och röd.

Sasser
0

Ikea har ju gula ochså….:):)   Ja ja vet att dom inte säljs….. men jag tror att det fanns gröna på granngården förut iaf. Hoppas ngn har svar på det, jag tror jag sett rosa, ljusblå och mintgröna ochså..men vart? Ngn kanske vet:)

Cattis
0

#1 Länk till Maskot? Eller Globus?

/Cattis

Cattis
0

ROSA!! :-)

Fia skulle gladeligen fodra ofta med påsar i den färgen :-)

/Cattis

Midlingur
0

Maskot har ingen hemsida vad jag kan hitta.

Globus: http://www.globussport.se/ 

Hihi, jag har de rosa foderpåsarna. Det finns matchande locköverdrag också ;)

cinna
0

Brukar ofta finnas på Tradera http://www.tradera.com/index.aspx

Billigare än globusOskyldig

susanne-s
0

har inte hööks?

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Hanna-D
0

Det går visst att köpa de gula på Ikea, så har vi gjort.

sanne
0

hej. Hööks har blåa, men tror det är globus som säljes på granngården, olika färger, sen har vi några som är lite mindre, köpta på MyOne. domär jättebra

Sofia_Schultz
0

#4 Väääldigt ofta KyssKyss Stackars er, ni skulle aldrig mer få fodra och inte heller se skymten av påsarna för dem skulle jag ta med hem!

IdaS-A
0

Finns gula på ikea också. Har ett bra tips också, claes ohlssons! Köpte "påsar" där, sådana man lägger löv i. Funkar jättebra som foderpåsar, dessutom får det plats lite mer hö i än i ikeas påsar. Grön till färgen och kostade 10  kronor när jag köpte mina. Är inte säker på om de finns kvar, men kika gärna på deras hemsida.

hjarter_dam
0

har köpt gröna och röda från globus

Angel
0

Lill-hästen i stav har. Kikade där igår och såg IKEA-kassar i flera färger. 20 kr/st

ZABA
0

För "länge sedan" gick det att köpa gula påsar på IKEA. Jag handlade på mig ett gäng som nu är hett eftertraktade av vänner och bekanta..

Annars är mitt tips att sy egna påsar. Faktiskt busenkelt - om man har en symaskin förstås! Det behöver ju inte vara supertjusigt sytt med tanke på vad påsarna ska användas till. Jag har några stycken grönaktiga kamouflagefärgade påsar som används till både hö och annat. Man väljer både storlek och tyg själv. Kostnadsmässigt är det upp till var och en hur mkt man vill betala. Vanligt t ex rosa bomullstyg eller äkta kinesiskt siden - The choice is yours!