Hingstpremiering 2007
Söndag 15 april är det Hingstpremiering för Shetlandsponnyer på Grevagården utanför Skövde.
Nu är det läge att ansöka om semester, om man har oturen att jobba den dagen.

sådant tur att det är en helg i allfall för jag ska ju dit *ler*

Ja, det är en helig dag, den vill man inte missa. Jag tycker ju valet av plats är perfekt också, har 3 mil dit. 

#2 Då får vi hoppas att supersnabba Hondan (?) är i tjänst den dagen ;-)
Vad ligger Gravagården?
Veritas odium paretFörvånad

hm synd att jag inte kan säga det samma Anette *S* det är ju en bra bit och vi får ju sova borta *S*

Nej, nu blir jag tokig på mig själv! Det är inte första gången jag skriver Gravagården!!! Jag får skylla på arbetsskada, sköter väl om för många gravar på kyrkogårdarna.
Jag ändrar bums!

#3. Den Supersnabba Hondan skall besiktigas på torsdag. Han är säkert i tjänst i April. Om inte får det väl bli Taxi.
ÅH! Och för en gångs skull så har jag varken lamningar eller fölningar som krockar med spännande vårevenemang! :D (nästa års fölungar kommer i juni, hoppas jag)
Vi ses på grevagården!
Vilka kommer anmäla hingstar dit förresten?
Själv får jag vänta ytterligare 1½ år innan HP ska visas….

#7 Det låter kanon!

Jag har inga hingstar att anmäla. Här kastreras allt av hankön. Kattungarna står näst i tur.

Själv har jag inte bestämt mig ännu om jag ska visa Mozart igen och om jag ska ta och visa Eminem nu eller vänta till hösten hm , men jag ska dit och ev köra en på bruksprov om det går vägen ..
#11 jag kanske skulle erbjuda mig att hjälpa till att matcha och visa en viss liten svart "slank" ponnytravare
….

Blir troligtvis inte ngn tur dit för min del. Till hösten däremot hoppas jag att ngn är klar att visas.

#12 yapp det hade inte varit dumt jag har gett dem lite tips vet inte om det funkar eller inte

Det har frågats högre upp, Var ligger Greva gården?
Sorry såg just att det stod Skövde. 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Min fråga var mer ett skämt. Men samtidigt om man inte känner till det kanske man skulle få leta länge efter Gravagården, och om man nu hittade den kanske där inte funnits några hingstar att bese.
Veritas odium paretFörvånad

#16 Tänkte mer på alla dom som kanske inte vet var Grewagården ligger…
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

#16. Jag förstod att du skojade. Det är lite lustigt att jag alltid skriver fel på det namnet. Det var inte första gången.
Och några hingstar hade man nog inte hittat där, inga levande åtminstone ;).
vet inte heller om jag ska visa någon, hrm någon = Pirat
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Kan man åka bara sådär me sin hingst.. har en 3åring… men bara varit utställd 1 gång…
#21 Visst kan du de, bara du är anmäld osv.
Hur många hingstpremieringar är de per år? är inte så insatt,,

#23. Hittills har det varit en plats på våren och två platser på hösten.