Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 3280 ggr
monzun
0

Tömkörningsgjord, vart, vad?

Ni som har tömkörningsgjord till era shettisar, vart har ni inhandlat dem?

Hade tänkt mig en för ca 200:- och det måste vara storlek ponny. Dem jag hittat är cob, full eller shettis storlek på…

runas
0

Jag köpte min på hööks, stl cob så jag köpte till en dressyrgjord stl 40 och det blev alldeles utmärkt!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

StuteriSolo
0

http://ponnytravprylar.e-butiken.se har en bra tömkörningsgjord som passar bra till A- och B-ponny

Kris_J
0

#1 Varför inte storlek ponny?

Veritas odium paretFörvånad

monzun
0

#3 Misstänker att det kan bero på att dem endast finns i cob å full. Är iaf enda storlekarna som jag har hittat där.

runas
0

#4 stämmer bra!

#3 De finns bara i cob o full, så…men med den kortare gjorden blev det finfint.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Maliiin
0

Min är från Capriati. Svart i nylon och med teddiefoder. Så kolla om du hittar nån återförsäljare av dem. Storlek 1=Ponny.

monzun
0

#1 Är det den för 449:- som du har? Ligger den bra? Hamnar ringarna på rätt plats? Du har inte en bild med gjorden på ponnyn? Skrattande

Hanna-D
0

Jag skulle satsat på en i läder istället för nylon/teddy - de brukar inte ligga så stadigt på runda ponnyryggar.

Vet att Agneta/Viking har sytt upp jättefina tömkörningsgjordar i läder. Annars har ju Tärnsjö fina gjordar men de kostar ju…

SannaHolmgren
0

Ge-kås hade några när jag var där sist. Men detaljer vet jag inte då jag inte var riktigt ute efter dem.  Men det fanns ponny o full för ca 200kr.

runas
0

#7  Har tyvärr ingen bild men jag upplever att den ligger bra och att det är en utmärkt träningsgjord. Hade jag bättre ekonomi så hade jag nog satsat på en i tärnsjöläder men, men.

Ja det är den svarta för 449:-, köpte sen till en dressyrgjord stl 40 och voila!

Min kompis har samma och hon tycker oxå den är bra.

monzun
0

#8 Skall den vara helt i läder då?

#9 Bor på gotland så gekås är inte direkt i närheten….

#10 Jag har ju ingen större lust å lägga en massa pengar på en tömkörningsgjord då jag även skall köpa sele å vagn till pojkarna. Så för mig duger det att den ligger där den skall och fungerar till det den skall.

Fundera på den från ponnybutiken…

SofieN
0

#10 Annars funkar det väl bra att bara ta däckelet ifrån selen och tömköra med, du får ju inga extra ringar men det duger väl ändå.

monzun
0

#12 Visst skulle det fungera men jag vill ha en separat tömkörningsgjord.

runas
0

#12  jobbigt att plocka isär selen varje gång man ska tömköra eller longera…är lat o vill hålla det enkeltFlört.

SofieN
0

#14 Man behöver ju inte plocka isär den heller, det gör väl inget att skakelöglorna sitter kvar? :)

runas
0

#15  men bakselen, draglinorna, bröstan etc?

Nä, jag kör separat gjord för markarbeteSkrattande!