Tömkörningsgjord, vart, vad?
Ni som har tömkörningsgjord till era shettisar, vart har ni inhandlat dem?
Hade tänkt mig en för ca 200:- och det måste vara storlek ponny. Dem jag hittat är cob, full eller shettis storlek på…
Jag köpte min på hööks, stl cob så jag köpte till en dressyrgjord stl 40 och det blev alldeles utmärkt!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

http://ponnytravprylar.e-butiken.se har en bra tömkörningsgjord som passar bra till A- och B-ponny
#1 Varför inte storlek ponny?
Veritas odium paretFörvånad
#3 Misstänker att det kan bero på att dem endast finns i cob å full. Är iaf enda storlekarna som jag har hittat där.
#4 stämmer bra!
#3 De finns bara i cob o full, så…men med den kortare gjorden blev det finfint.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Min är från Capriati. Svart i nylon och med teddiefoder. Så kolla om du hittar nån återförsäljare av dem. Storlek 1=Ponny.
#1 Är det den för 449:- som du har? Ligger den bra? Hamnar ringarna på rätt plats? Du har inte en bild med gjorden på ponnyn? 
Jag skulle satsat på en i läder istället för nylon/teddy - de brukar inte ligga så stadigt på runda ponnyryggar.
Vet att Agneta/Viking har sytt upp jättefina tömkörningsgjordar i läder. Annars har ju Tärnsjö fina gjordar men de kostar ju…

Ge-kås hade några när jag var där sist. Men detaljer vet jag inte då jag inte var riktigt ute efter dem. Men det fanns ponny o full för ca 200kr.
#7 Har tyvärr ingen bild men jag upplever att den ligger bra och att det är en utmärkt träningsgjord. Hade jag bättre ekonomi så hade jag nog satsat på en i tärnsjöläder men, men.
Ja det är den svarta för 449:-, köpte sen till en dressyrgjord stl 40 och voila!
Min kompis har samma och hon tycker oxå den är bra.
#8 Skall den vara helt i läder då?
#9 Bor på gotland så gekås är inte direkt i närheten….
#10 Jag har ju ingen större lust å lägga en massa pengar på en tömkörningsgjord då jag även skall köpa sele å vagn till pojkarna. Så för mig duger det att den ligger där den skall och fungerar till det den skall.
Fundera på den från ponnybutiken…
#10 Annars funkar det väl bra att bara ta däckelet ifrån selen och tömköra med, du får ju inga extra ringar men det duger väl ändå.
#12 Visst skulle det fungera men jag vill ha en separat tömkörningsgjord.
#12 jobbigt att plocka isär selen varje gång man ska tömköra eller longera…är lat o vill hålla det enkelt
.
#14 Man behöver ju inte plocka isär den heller, det gör väl inget att skakelöglorna sitter kvar? :)
#15 men bakselen, draglinorna, bröstan etc?
Nä, jag kör separat gjord för markarbete
!